Gå til innhold

Problemer med Mmore DVD-R på Sony DRU500A


Anbefalte innlegg

Har noen andre opplevd problemer med denne brenneren. Jeg får feilbrenning mot slutten av platene, akkurat som det skjer når brenneren skal låse platen, eller verifisering. Testet med flere brenneprogram, Nero bare henger på slutten, mens Stomp (Veritas) sitt brenneprogram (som følger med brenneren) spytter ut en feilmelding (som jeg også har glemt å skrive ned selvfølgelig :-? )

 

Nettopp fått brenneren, og har ikke fått testet noen andre merker når det gjelder plater, planen er å ta med noen Verbatim DVD-R fra min lokale Komplett sjappe i dag. Og DVD+R plater fungerer akkurat som de skal. Men disse er da også noe dyrere, dessuten kjøpte jeg meg brenneren pga støtten for både - og +.

 

Planen er forresten og ringe Sony supporten over helgen, kjipt hvis dette er en doa brenner pga lagerstatusen i europa. Brenneren er jo totalt håpløs å få fatt i, og har heller ikke lyst til å sende et doa komponent til reperasjon når man i steden kunne kanskje fått en ny enhet.

 

Erfaringer med brenneren tas i mot med takk, siden det ikke er noen andre jeg kjenner med denne brenneren og kan sjekke problemet med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut etter test av div DVD-R medier på en Pioneer DVR 105, at det kun er Verbatim som er brukbart...Ihvertfall minst sjanse til å brenne "coasters" med de...Så for meg heretter, kun Verbartim..

Du kan jo også prøve å brenne Mmore platene på 1X...

Jeg brenner ihvertfall video på 1X..

Lenke til kommentar

Sony DRU 500A (nyeste firmware)

Ved brenning av DVD filmer har jeg følgende erfaringer:

-Funker perfekt med både +/-:

- Verbatim, Pioneer, og Sony.

 

Funker noen ganger: (funker med platene ovenfor)

- MMore, Smartbuy og Noname(komplett)

 

Vil derfor anbefale alle som skal brenne filmer til å kjøpe litt dyrere plater.

Vil også informere om at komplett selger 2X Smartbuy-plater som faktisk er 1X!!

 

Ser også at elkjøp endelig har begynt å pushe dvd plater til menneskelige priser (Packard Bell dvd+r 2,4x til 99kr for 5stk), har noen erfaringer med disse?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt, er det ikke mange fabrikkene i verden som lager CD-plater, gjelder sikkert også DVD, "produsentene" kjøper som regel kun produksjonstid og råvarer. Teknologien på selve platene er ikke stort forskjellig, men råvarene har vel litt og si på hvor gode de er til å bli brent på, holde på data, motstandsdyktige mot riper osv

Lenke til kommentar

Akkurat lagt inn dette i en annen tråd..

 

Har hatt DRU-500A i en måneds tid nå. Mine praktiske erfaringer er...

 

-Så langt, et lite helvete å finne 4x plater..

 

-DVD+R platerne fra Packard Bell (2.4x) fungerer helt utmerket og er greit prisa... 125,- for 5 (konge-pris du fikk der insomnis.. måtte ut med 95 for pakka med litt avslag)

 

-DVD+R platene er ca 8MB mindre enn DVD-R platene (Verbatim 2x) I teorien ubetydelig forskjell... men i praksis får jeg ikke plass til noen image som er ment på håret for en dvd-r plate...

 

-eproformance DVD-RW 1x plater fungerer ikke på denne brenneren...

 

-Noen butikker selger 1x plater i god tro om at disse er 2x...

 

-Har ikke fått den sonefri enda... :( tips??

 

Alle platene med video som jeg har fått brent i 2x og 2.4x har jeg fått lest av på en Yamaha s510 uten problemer.

 

Skal teste Smart-Buy's 2x dvd-r plater snart (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Skal teste Smart-Buy's 2x dvd-r plater snart (forhåpentligvis)

 

Styr unna Smartbuy dvd-r 2X på Dru500a, dette er 1X plater laget av prodisc som er kranglete, ihvertfall på film. Kjøpte disse på komplett som tror de selger 2X, står ingenting på pakka eller platene.

Lenke til kommentar

 

Styr unna Smartbuy dvd-r 2X på Dru500a, dette er 1X plater laget av prodisc som er kranglete, ihvertfall på film. Kjøpte disse på komplett som tror de selger 2X, står ingenting på pakka eller platene.

 

 

Ahh! Takk for tipset! Men en dag for sent... Var hos naboen til komplett i går (IQ data.. mye mindre kø) og kjøpte en pakke der.. Til og med på fakturaen stod det 2x!

Testet å brenne en film og den fungerte greit å spille av på Yamaha'n.

Neste test blir Traxdata plater... tror jeg..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg hatt Sony DRU500a i 3-4 måneder. Styr unna Smartbuy dvd-r og dvd+r. Styr også unna mmore dvd-r 2x. Er en grunn til at de er så billig.... Mmore platene spesielt...de har store problemer med å avsluttes, smartbuy er bare crap og har enten en feilbrenningsprosent på 50, eller så virker ikke platene skikkelig i standalone spiller.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...