Gå til innhold

Misstanker om ødelagt Blu-ray-stasjon på PS3


mESA

Anbefalte innlegg

Jeg spillte Guitar Hero i går, fant ut at jeg trengte noe nytt, og lastet ned GT5:P. Etter installasjon spillte jeg litt og hoppet i køyen.

 

Men i dag tidlig når jeg skulle spille GH igjen, så fant ikke spilleren CD-en. Jeg testet alle de andre spillene mine, inkludert en dvd. Den fant ingenting.

 

Det blinker blått når jeg tar inn ett spill, det fortsetter også å lyse når det er inni PS3'en. Men jeg finner ikke cden :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spillte Guitar Hero i går, fant ut at jeg trengte noe nytt, og lastet ned GT5:P. Etter installasjon spillte jeg litt og hoppet i køyen.

 

Men i dag tidlig når jeg skulle spille GH igjen, så fant ikke spilleren CD-en. Jeg testet alle de andre spillene mine, inkludert en dvd. Den fant ingenting.

 

Det blinker blått når jeg tar inn ett spill, det fortsetter også å lyse når det er inni PS3'en. Men jeg finner ikke cden :o

 

Finnes masse tråder om akkurat det samme på forumet. Kan være lurt å søke får man lager en ny post. :)

 

Høres ikke helt bra ut dette, nei. HAr opplevd akkurat det samme selv, men min begynte å fungere igjen etter at maskina stod uten strøm i noen minutter. Husker ikke helt nøyaktig hvor lenge det var, men du kan jo prøve med 10min elns. Dersom det ikke løser problemet ditt er jeg nok redd for at du må sende den inn.

 

Lykke til!

Endret av qweac
Lenke til kommentar
har delv problem med spilleren etter eg kjøpte gt5 prologue. må kanskje starte ps3-en 2-3 ganger før spillet vil starte, men funker fint på de andre jeg har

 

Hmmm, slik jeg forstår deg har du GT5P på BD? Og at det bare er GT5P som ikke fungerer helt slik det skal? Høres ut som om du har et helt annet problem enn trådstarter har siden han har GT5P på harddisken, så det spillet er nok helt uskyldig i hans tilfelle. Høres mer ut som om det er blu-ray stasjonen hans som er problemet.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Daså, da er det bare å prøve i vei ;D

 

Edit: Det funket ikke, jaja, må sende på reprasjon.

 

Noen som vet hvor lang tid det tar å reparere? :o

Vil ikke sitte flere uker uten PS3'en liksom :(

 

Før du sender den inn, ta en backup av filene dine så du ikke mister alt av savepoints osv. Du kan også be om backup i butikken.

 

Hvis PS3'en er ny, så er det mulig du får en helt ny PS3, 1 måned eller 2 tror jeg.

 

Jeg har en kompis som måtte sende inn sin (2 dager for sent for og få ny), han fikk den tilbake noen få dager senere. :-)

Lenke til kommentar

Hm, skjønner ikke hvordan BR-Drevet kan bli ødelagt.. Er mange på forumet som har klart å få det ødelagt. Synd, men lurer på hvordan dere behandler Discene, evnt. rengjøring av konsoll osv ? Tviler for at PS3'en bare plutselig slutter å lese BR.

 

Men noen kan jo selvfølgelig være uheldig.

Lenke til kommentar
Hm, skjønner ikke hvordan BR-Drevet kan bli ødelagt.. Er mange på forumet som har klart å få det ødelagt. Synd, men lurer på hvordan dere behandler Discene, evnt. rengjøring av konsoll osv ? Tviler for at PS3'en bare plutselig slutter å lese BR.

 

Men noen kan jo selvfølgelig være uheldig.

 

Tro meg, en trenger ikke å banke og knuse verken platene eller playstationen for at drevet skal slutt å funke. Begynte nesten med en gang jeg fikk maskinen ved at enkelte plater ikke ble funnet første gangen jeg satte de i. Ble bare verre etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...