Gå til innhold

samme mobil og abbonement; forskjellig nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Har dere prøvd å kryssbytte sim-kort, for å se om årsaken ligger i sim-kort eller mobil?

 

Til Snubbel: radiodelen av NWNs nett er så vidt jeg vet bare oppe i Stavanger/Sandnes foreløpig. I Oslo er nettet sporadisk synlig ved manuelt nettsøk (og av en eller annen merkelig grunn bare synlig for visse kombinasjoner av mobil og sim-kort...) men det lar seg ikke gjøre å logge på for vanlige brukere. :(

Lenke til kommentar

Eg har to slike simkort, og meiner å ha sett at det stod onecall då eg hadde det eine i telefonen, og onecall-u1 då det andre kortet stod i den same telefonen. Onecall-kortet høyrer til eit fakturaabonnement, og har 250 plassar i telefonboka. u1-kortet er eit kontantkort, og har berre plass til 50 nummer. Dette er også det nyaste av korta, som begge er nwn-kort.

Lenke til kommentar

Med min Nokia 6300 med nytt simkort fra OneCall står det også onecall-U1 i displayer. Mitt simkort har også bare plass til 50 sim. Ellers har jeg også merket enn drastisk reduksjon i batteritid etter at jeg satt i dette simkortet fra OneCall. Altså ikke noe tror, men merkbart. Har mistet 2-3 dager batterilevetid. Lurer på om de har sendt ut gamle simkort som trekker mer strøm?

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Hvordan kan du ha to simkort / abonnement hos Onecall?

 

Det fyrste abonnementet var eit One Mobile abonnement som eg oppretta sommaren 2006. Dataprisen var berre 6 kr./MB, og meininga var å bruke det til surfing. Den låge dataprisen hadde eg glede av i omlag ein månad, før One Mobile vart slått saman med One Call.

 

Fakturaabonnementet var eigentleg eit Chess Knockout-abonnement som eg porterte i februar/mars 2007. Eg trur ikkje det var nokon regel om berre eitt abonnement per kunde då.

 

Uansett er kontantabonnementet overflødig etter at eg fekk FriInternett hos Telenor, så meininga er å bruke opp saldoen på kontantkortet, og seie opp abonnementet.

Lenke til kommentar
Med min Nokia 6300 med nytt simkort fra OneCall står det også onecall-U1 i displayer. Mitt simkort har også bare plass til 50 sim. Ellers har jeg også merket enn drastisk reduksjon i batteritid etter at jeg satt i dette simkortet fra OneCall. Altså ikke noe tror, men merkbart. Har mistet 2-3 dager batterilevetid. Lurer på om de har sendt ut gamle simkort som trekker mer strøm?

Interessant, det har jeg ikke lagt merke til, men dette skal jeg sjekke.

 

Men er det noen forskjeller på onecall og onecall-U1-nettet? :p

Lenke til kommentar
Med min Nokia 6300 med nytt simkort fra OneCall står det også onecall-U1 i displayer. Mitt simkort har også bare plass til 50 sim. Ellers har jeg også merket enn drastisk reduksjon i batteritid etter at jeg satt i dette simkortet fra OneCall. Altså ikke noe tror, men merkbart. Har mistet 2-3 dager batterilevetid. Lurer på om de har sendt ut gamle simkort som trekker mer strøm?

Tipper årsaken er at nå foretrekkes NetWorkNorway-nettet, og de har jo færre sendere enn NetCom. Dermed blir dekningen dårligere, og telefonen bruker mer strøm!

Lenke til kommentar
Med min Nokia 6300 med nytt simkort fra OneCall står det også onecall-U1 i displayer. Mitt simkort har også bare plass til 50 sim. Ellers har jeg også merket enn drastisk reduksjon i batteritid etter at jeg satt i dette simkortet fra OneCall. Altså ikke noe tror, men merkbart. Har mistet 2-3 dager batterilevetid. Lurer på om de har sendt ut gamle simkort som trekker mer strøm?

Tipper årsaken er at nå foretrekkes NetWorkNorway-nettet, og de har jo færre sendere enn NetCom. Dermed blir dekningen dårligere, og telefonen bruker mer strøm!

 

Ja er nettet dårlig så vil også telefonen bruke mer strøm, men i Oslo så er ikke Network Norway nettet oppe enda. Har kun brukt NetComs nett.

Kan være noe feil med simkortet mitt også.

Lenke til kommentar

Xpi!

 

Har du 3G-telefon? I så fall bruker telefonen din masse strøm på å prøve å finne 3G-nett, som den fram til høsten ikke vil finne. Slå den over på "kun GSM" så får du tilbake batteritiden din.

 

Dette har nok ikke noe med NwN-dekning vs NetCom-dekning å gjøre, da NwN bare har slått på sitt nett noen få steder i landet, ref MiaTuk sitt innlegg.

Lenke til kommentar
Har dere prøvd å kryssbytte sim-kort, for å se om årsaken ligger i sim-kort eller mobil?

 

Til Snubbel: radiodelen av NWNs nett er så vidt jeg vet bare oppe i Stavanger/Sandnes foreløpig.

 

Jupp, NwN er litt treige med å slippe kundene inn i nettet. Det er bra at de ikke "drar en MTU" og får en haug med misfornøyde kunder fordi de starter for tidlig... ;-)

 

Hva som står i displayet på telefonen er en kombinasjon av flere ting. Med de nye One Call-kortene står det OneCall-U1 på alle telefonene jeg har prøvd, bl.a N6120, N6110N, N-N73, SE W890, SE K800, SE K850 og iPhone. Med de gamle kortene sto det bare OneCall.

 

Jeg har en tanke om at U1 betyr "uten 1", altså at SIM-kortet er startet i normal modus uten 1+PIN. Kan det være noe i det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Tipper årsaken er at nå foretrekkes NetWorkNorway-nettet, og de har jo færre sendere enn NetCom. Dermed blir dekningen dårligere, og telefonen bruker mer strøm!

Neppe. Med mindre det er langt mellom senderne i Stavanger/Sandnes som er det eneste stedet nettet er oppe.

 

I Oslo og Lillestrøm (!)(og jeg venter fortsatt på at nettet skal komme opp...hører dere, NWN!) kommer senderne til å stå veldig tett slik at avstanden til senderne kommer til å få liten eller ingen betydning for batteritiden. Tipper at det må være andre årsaker, f.eks oppdateringsfrekvensen mellom mobil og nett.

 

Batterilevetiden er dessuten avhengig av flere ting. F.eks trekker WAP og SMS mye strøm. Ikke fordi dette er energikrevende tjenester, men fordi skjermbelysningen er på hele tiden!

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Tipper årsaken er at nå foretrekkes NetWorkNorway-nettet, og de har jo færre sendere enn NetCom. Dermed blir dekningen dårligere, og telefonen bruker mer strøm!

I Oslo og Lillestrøm (!)(og jeg venter fortsatt på at nettet skal komme opp...hører dere, NWN!) kommer senderne til å stå veldig tett slik at avstanden til senderne kommer til å få liten eller ingen betydning for batteritiden. Tipper at det må være andre årsaker, f.eks oppdateringsfrekvensen mellom mobil og nett.

Batterilevetiden er dessuten avhengig av flere ting. F.eks trekker WAP og SMS mye strøm. Ikke fordi dette er energikrevende tjenester, men fordi skjermbelysningen er på hele tiden!

Hvordan veit du om hvordan basestasjonene til NWN kommer til å bli sikkert?

 

Poenget er jo at batteriet har blitt mye dårligere ETTER simkort-bytte. Må jo anta at meldinger og samtaler var det samme som før bytte. Dermed burde ikke dette bety at batteriet plutselig blir dårligere ved simkortbytte kun fordi meldinger trekker strøm. :roll:

Lenke til kommentar

Er i Oslo nå, og når jeg søker etter nett med min N95 med Telenor får jeg bare opp Telenor, NetCom og Teletopia 3. Så prøver jeg med min Nokia 6630 med One Call abb. og Field Test Program og velger i Field Test at også nett i "testemodus" skal vises. Da kommer 242 03 og 242 05 - 242 03 er jo Teletopia så da må vel 242 05 være Network Norway. Telefonen hoppet faktisk over på nettet med ville ikke koble seg på, jeg prøvde også manuelt men ingen tilgang... Noen som har fått til å ringe over NN sitt nett i Oslo området?

 

Noe nytt om når NN åpner nettet sitt?

 

M

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Er i Oslo nå, og når jeg søker etter nett med min N95 med Telenor får jeg bare opp Telenor, NetCom og Teletopia 3. Så prøver jeg med min Nokia 6630 med One Call abb. og Field Test Program og velger i Field Test at også nett i "testemodus" skal vises. Da kommer 242 03 og 242 05 - 242 03 er jo Teletopia så da må vel 242 05 være Network Norway. Telefonen hoppet faktisk over på nettet med ville ikke koble seg på, jeg prøvde også manuelt men ingen tilgang... Noen som har fått til å ringe over NN sitt nett i Oslo området?

 

Noe nytt om når NN åpner nettet sitt?

 

M

242-05 er Network Norway, eller snarere Mobile norway, da. Noen kombinasjoner av mobiler og sim-kort finner nettet, andre ikke, men ingen av dem har klart å logge seg på nettet. Jeg jobber i nabobygget til Network Norway, og har to av sitene deres like i nærheten. Jeg skal melde fra så snart jeg vet noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...