Gå til innhold

Nektes å si opp bredbånd - får 12% av hastigheten


Anbefalte innlegg

Fortsatt er det snakk om en flytting, ikke en nybestilling. Man kan ikke kreve at Nextgentel skal kunne levere det samme produktet på et sted man flytter til selv om man bestilte noe annet på det stedet man bodde før.

 

Nextgentel har gjort jobben sin. De har tilbudt et annet produkt med redusert hastighet og redusert pris, og da er det ikke så mye mer de kan gjøre.

Si meg, jobber du for NextGenTel?

 

* Da jeg bestilte flytting ble det ikke tatt noen forbehold om endring av hastighet, jeg fikk kun en bekreftelse at det var i orden.

* Dersom jeg prøver nybestilling på min addresse så tilbyr NGT meg å bestille 20 Mbit.

* Jeg får bekreftelse på skjerm at sentralen i mitt område er bygd ut for NGT sine abbonnement.

* Forbeholdet (med svært liten skrift) som lyder "Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde." kan umulig dekke at de bare leverer 12% av det kundene bestiller! Dersom jeg til tider opplevde 4,9-5 Mbit, i stedet for 5,1 Mbit, så kunne jeg være med på argumentasjonen din.

 

Ditt argument om at det er en flytting, ikke en nybestilling, holder ikke.

 

Dersom det er "bare en flytting" så vil det si at eksisterende avtale som den jeg hadde da jeg bodde på Tøyen gjelder. I så tilfelle misligholder NGT sin del av avtalen. (Les første post.)

 

Dersom det er ny avtale som gjelder for denne adressen (slik kundebehandler i NGT påsto) så har jeg i så tilfelle krav på å benytte meg av angreretten! (Les første post.)

 

Either way, I win!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jonepet, her sitter jeg med NULL forståelse for argumentasjonen din! HilRam har rett, produktet/tjenesten han har kjøpt har en VESENTLIG mangel, ikke en muligens-littegranne-avvik-redusert hastighet, men en VESENTLIG MANGEL. Har har HilRam sitt på det tørre fra mitt ståsted, og NextGenTel gjør dumt i å krangle med en, til å begynne med, fornøyd kunde. Det er meg helt krystallklart at om HilRam tar dette videre at han vil vinne frem.

 

HilRam, mitt råd til deg: ikke betal noe mer til NGT, da de ikke kan kreve penger for en tjeneste de ikke leverer.

 

PS: Selv om du HilRam sannsynligvis ble oppfattet som smakløs over telefonen da bergenserdama ringte deg(noe som kunne forklart om de behandlet deg litt mindre pent) så børe NGT gi seg i denne saken.

 

Har selv sagt opp mitt abb. fra den første april og må betale for nett jeg ikke får, men det var min skyld siden jeg ikke hadde lest kontrakten til å begynne med :p

Lenke til kommentar

jonepet:

En ting er at de ikke kan beregne hastigheten de kan levere nøyaktig. Det er greit. Men at de sier at den er utbygd for 20Mbit (FriFart), og bare klarer 600kbps (3%), så er det ganske dårlig. Men også dette kan man til nød godta. Det som er dårlig er at de, når de ikke klarer å levere varen ikke godtar at kunden sier opp umiddelbart. Når det til og med står at de skal gjørde det i avtalen, er det uakseptabelt.

 

HilRam:

Har du spurt hva NGT sier til at de ikke vil la deg si opp øyeblikkelig når det står i avtalen at de skal gjøre det? Eller mener de at dette ikke er vesentlig mislighold?

§10.4:

Kunden kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra NextGenTels side.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Må faktisk si meg enig med jonepet. Du har flyttet abonnementet ditt, og den opprinnelige avtalen du skrev gjalt for en annen adresse. Altså har det ikke vært noe mislighold fra NGT sin side da du fikk den hastigheten du bestilte til din opprinnelige adresse. Ved den nye adressen din klarer de ikke å levere samme hastighet som ved forrige, og velger derfor å nedgradere abonnemenet ditt. Du har ingen krav på angrerett da du ikke gjør et nytt kjøp, men kun endrer på et allerede eksisterende kjøp.

 

Det jeg deriomot reagerer på er hvorfor de ved bestilling av nytt abonnement oppgir at du kan få 20 Mbit, og at sentralen der du nå bor er utbygget. Det syntes jeg er noe rart fra NGT sin side, og burde være verdt å utforske videre.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at han fikk beskjed idet han flyttet abonnementet at han kunne få 20MBit på den nye adressen og alt var OK. Hadde han fått beskjed om noe annet hadde han jo sagt opp sitt gamle abonnementet med en gang og heller valgt en annen leverandør.

Hvor er det han sier dette? Det eneste jeg kan se er at han sier at det var noe han fant ut senere ved å forsøke å legge en bestilling.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Dersom man åpner kjeften og ber om meninger, er det HÅPLØST å trekke agendaene til de som faktisk kommer med sine meninger og tolkninger i tvil.

 

Det er rett og slett helt bak mål, og om denne tråden skal fortsette å leve, så forutsetter det at alle meninger respekteres, og trådstarter slutter å spekulere i evt skjulte agendaer o.l.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, men ta gjerne kontakt på pm om det skulle være noe

Lenke til kommentar
Problemet er jo at han fikk beskjed idet han flyttet abonnementet at han kunne få 20MBit på den nye adressen og alt var OK. Hadde han fått beskjed om noe annet hadde han jo sagt opp sitt gamle abonnementet med en gang og heller valgt en annen leverandør.

Hvor er det han sier dette? Det eneste jeg kan se er at han sier at det var noe han fant ut senere ved å forsøke å legge en bestilling.

 

Innlegg nr.5, andre setning. Det var i alle fall slik jeg tolket det. Trådstarter får evt. bekrefte/avkrefte om det var om de kunne levere i det hele tatt, eller om du kunne levere FriFart.

Lenke til kommentar
går du videre til forbrukerrådet med dette så vinner du. enkelt og greit. Dette er helt patetisk av NGT.

Eller forbrukerombudet kanskje?

For å klage på mangler ved et produkt man har kjøpt tar man kontakt med forbrukerrådet. Om man vil klage på markedsføringen av et produkt tar man kontakt med forbrukerombudet. Siden trådstarter ønsker å klage på produktet NGT leverer, er det Forbrukerrådet som blir riktig.

 

Uansett vinner man ikke noe hos Forbrukerrådet. De kan være enige med trådstarter i saken, men de kan ikke pålegge NGT å gjøre noe som helst. Etter megling hos Forbrukerrådet kan saken tas opp hos Forbrukertvistutvalget som kan pålegge NGT å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Det at de skal levere den hastigheten de sier. Han har bestillt 5Mbit, som de først sa at er greit, men så klarer de ikke å levere det.

Slik jeg forstår det så var det på den første adressen. Ser ikke at de skal ha lovet det på den nye. Eller?

Dersom man legger inn nybestilling på den addressen jeg har nå, så får man OK på skjermen at sentralen er utbygd for NGT sine abb. , og man får tilbud om hastigheter inntil 20 Mbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...