Gå til innhold

Nektes å si opp bredbånd - får 12% av hastigheten


Anbefalte innlegg

Det at de skal levere den hastigheten de sier. Han har bestillt 5Mbit, som de først sa at er greit, men så klarer de ikke å levere det.

Slik jeg forstår det så var det på den første adressen. Ser ikke at de skal ha lovet det på den nye. Eller?

Dersom man legger inn nybestilling på den addressen jeg har nå, så får man OK på skjermen at sentralen er utbygd for NGT sine abb. , og man får tilbud om hastigheter inntil 20 Mbit.

De skriver også følgende følgende under listen av produkter de kan tilby til et sted:

Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at de skal levere den hastigheten de sier. Han har bestillt 5Mbit, som de først sa at er greit, men så klarer de ikke å levere det.

Slik jeg forstår det så var det på den første adressen. Ser ikke at de skal ha lovet det på den nye. Eller?

Dersom man legger inn nybestilling på den addressen jeg har nå, så får man OK på skjermen at sentralen er utbygd for NGT sine abb. , og man får tilbud om hastigheter inntil 20 Mbit.

De skriver også følgende følgende under listen av produkter de kan tilby til et sted:

Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde.

Joda, greit nok at lokale variasjoner kan forekomme. Men 600 kilobit? Det klassifiserer ikke en gang til betegnelsen "bredbånd" !

 

Når det gjelder det juridiske kan vi sikkert debattere en del, og vektlegge forskjellige ting med stor og liten skrift. Jeg forstår på en måte at NGT virkelig tror at de har loven på sin side når de vil ha betalt av meg i 3 måneder til.

 

En helt annen sak er det som har med serviceinstilling å gjøre. Dersom firmaet jeg jobber i lover en kunde at vi kan levere en tjeneste som det viser seg vi ikke kan levere, så for skams skyld tar vi ikke betalt for arbeidet siden kunden ikke har noe utbytte av det vi har gjort. Og oppi alt dette med hva som står med liten skrift av forbehold på websider, om det er ny avtale på nytt sted etc. så lever tydeligvis NGT i den troen at viktigheten av fornøyde kunder er noe som har gått ut på dato! De burde ha skamvett nok til å innrømme at de har lovet meg en tjeneste de ikke kan levere, og derfor refundert mine utlegg helt og fullt. Om de ikke mener at loven gir meg den rettigheten, burde de være såpass ærekjære på egne vegne at de skal levere lovt kvalitet til lovt tid, og dersom de ikke klarer det, så greit, velkommen tilbake som kunde neste gang du flytter!

 

Jeg skal jo ikke bo i denne leiligheten resten av livet, men jeg må si de gjør terskelen usedvanlig høy for å komme tilbake som kunde...

Lenke til kommentar

Selv om testen sier at de kan levere opptil 20mbit, kan det være andre forhold ved linjen som gjør at man ikke kan få maks utav den. Dette får man faktisk ikke avdekket før ved leveranse. Dette gjelder alle isp'er som leverer over kobbernettet.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med trådstarter, og jeg blir ganske irritert når jeg leser innlegg hvor man hele tiden sier "at det tross alt står at NGT tar forbehold om lokale hastighetsrestriksjoner". Men trådstarter får jo kun 600kbps ut av lovte 5000kbps?? Blir for dumt å argumentere for NGTs rettigheter her mener nå jeg. Hadde han fått 4000 av 5000 hadde saken vært annerledes, og dette med "lokal hastighetsforskjell" hadde nok blitt akseptert. Men ikke når det er 600 av 5000! At noen folk ikke skjønner det gjør meg irritert...

 

Jeg ville gjort det samme som deg trådstarter!

Lenke til kommentar
Har du godtatt at de endrer abonnementet ditt til 750? Tviler på at de har noe i avtalevilkårene som sier at de kan endre denne dersom hastigheten ikke er som forventet.

Jeg takket nei takk til dette, og de har også tilbydt meg å tilbakedatere oppsigelsesdato til flyttedagen for abbonnementet. Det vil si at jeg da "bare" skal betale for hele mars måned + april, mai og juni.

 

Jeg takket nei til dette også.

 

Jeg er villig til å betale med redusert pris fra flyttedato og frem til oppsigelsen som var i slutten av mars, og det er det.

Lenke til kommentar

Jeg tror Trådstarter har en god sak.

Fra NGTs absonnementsvilkår:

7.1.2 Flytting

Kunden kan ta med seg abonnementet dersom kunden flytter til en bolig tilknyttet

NextGenTels sentraler og en linje med kvalitet og kapasitet som tilfredsstiller kravene til

levering av Tjenestene.. Kunden må da betale en flyttepris etter gjeldende prisliste. Dersom

abonnementet ikke flyttes til kundens nye adresse og abonnementet ikke overdras, se eget

punkt 9, må abonnementet sies opp i henhold til punkt 8 nedenfor. Kunden må ( ihht. punkt

7.1.1 ) varsle NextGenTel minst 6 uker før flytting skal skje.

Kunden har fått innvilget flytting (uten forbehold fra NGT), og kan dermed forvente å ta med seg abonnementet og tilhørende Tjenester. Kunden har altså samme avtale som tidligere, men på ny adresse.

 

3.1 Tjenestenes innhold

(...) Bredbåndstilgangen leveres til en definert kilobit per sekund rate og linjehastigheten vil være

inntil den bestilte hastighetsklasse. Kunden må påregne at effektiv linjehastighet kan være noe

lavere enn den definerte hastighet på grunn av signaltap på linjen.

12% av definert hastighet er klart mer enn "noe lavere". Da NGT ikke greier å løse dette problemet, er dette et vesentlig mislighold i forhold til avtalen.

 

10.4 Heving

Kunden kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra

NextGenTels side.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...