Gå til innhold

Ny racingsimulator fra SimBin (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem er det som ikke forstår? Det var ikke jeg som begynte å prate om LFS.

Såklart var det du som snakket om LFS først. Du trenger ikke skrive

det direkte for at folk skal forstå det. Det du skriver ved at det er en

ny simulator mener rett og slett at du ikke synes at Simbin når opp til LFS.

 

Nok om det! Resten av tråden videre blir dedikert til selve spillet omtalt i

artikkelen, og intet annet. punktum.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Litt mer info:

 

Simbin’s initial GTR Evolution announcement answered a few questions and left plenty of them open. Will the game have the official FIA license? The shown Corvette C6.R sports a fantasy livery so anything seems possible.

 

Will the game use the new Lizzard engine? And what tracks besides the Nordschleife will be part of the game?

 

I can’t answer those questions of course but there are a few answers at least. Viva Media’s Carlo Voelker has confirmed a few details in a recent statement. Viva Media is the game’s North American publisher, making Voelker the man to know.

 

“Featured will be GT series cars like the Corvette C6R and Aston Martin DBR9; plus Production Car Class racers like the Dodge ViperSRT/10 and the Audi R8.”

 

We´ve already seen the Corvette, the mentioning of the Aston Martin confirms another new GT1 car. My guess is that the new GT cars will be based on the 2005 FIA GT season as the scrapped XBOX GTR game was supposed to include the 2005 season. The production car class had been hinted in the statement, this adds a little touch of Gran Turismo to GTR. After all, powerful road cars should be quite fun on the Nürburgring Nordschleife.

 

The last bit of info revealed is that the game is supposed to be released in Q3 2008, giving us plenty of time to speculate about the upcoming game. Without knowing much, it’s safe to say that Simbin tries to mix proven stuff with new content. The new GT cars should satisfy old-school GTR players while the tuned WTCC and the production cars seem to be an outreach to the Gran Turismo/Forza crowd.

Lenke til kommentar
Jøss, jeg har oppfatta det mer som en mindre addon til Race07.

Litt drøyt av de å kalle den tidenes største Simbin spill når det egentlig er en addon, selv om tilsammen blir det stort. Er vel egentlig ikke en Ny racingsimulator - det er vel ekstra materiale til/på et eksisterende spill.

Det kommer til å selges som et separat spill, og som en addon til Race 07, for de som har det. Race 07 er jo i prinsippet en addon til Race 06, hvis jeg ikke har misforstått fundamentalt? Race 06 innholdet er i sin helhet tilgjengelig i Race 07, pluss 2007 innholdet.

Det har vært observert en Race07 demo med Vauxhall British Touring Car bil på steam som forsvant nokså kjapt, så forhåpentligvis dukker BTCC også opp til Race07 etterhvert.

Er ikke det Crown Plaza tillegget tro? Lurer på om jeg har hørt noen rykter om det hvertfall.

 

Edit: Fant en video: Crown Plaza Circuit

Endret av freke
Lenke til kommentar
Det kommer til å selges som et separat spill, og som en addon til Race 07, for de som har det. Race 07 er jo i prinsippet en addon til Race 06, hvis jeg ikke har misforstått fundamentalt? Race 06 innholdet er i sin helhet tilgjengelig i Race 07, pluss 2007 innholdet.

 

Race 07 er ikke en addon til Race 06. Race 07 er frittstående og er mye forbedret.

Det er mer som GTR og GTR2. GTR Evolution kan kjøpes som separat spill ja, men sånn jeg forstår så er ikke GTR Evolution et nytt spill men et utvidet Race07 - ut fra det de har offentliggjort så langt.

Kjøpe det skal jeg uansett...

 

Er ikke det Crown Plaza tillegget tro? Lurer på om jeg har hørt noen rykter om det hvertfall.

Stemmer det er Crown Plaza demoen. Men den ble tatt vekk igjen nokså kjapt så var sikkert ikke ment for offentligheten enda.

Lenke til kommentar
Er det i det hele tatt lov å spørre om Race 07 og GTR Evo har noe annet å tilby enn GT5P, LFS og lignende spill?

 

Hvorfor skulle ikke det være lov å spørre om ? Fordi svaret er at selvfølgelig har de det ?

Og da er jeg som forbruker og spillinteressert meget villig til å høre på de som kan mye om emnet, fortelle litt om dette, for å finne ut om dette er noe jeg absolutt bør ha :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er det i det hele tatt lov å spørre om Race 07 og GTR Evo har noe annet å tilby enn GT5P, LFS og lignende spill?

 

Hvorfor skulle ikke det være lov å spørre om ? Fordi svaret er at selvfølgelig har de det ?

Og da er jeg som forbruker og spillinteressert meget villig til å høre på de som kan mye om emnet, fortelle litt om dette, for å finne ut om dette er noe jeg absolutt bør ha :)

 

Jeg synes Simbin sine spill GTR og Race serien gir den mest realistiske racing opplevelsen på PC. GT5P kan jeg ikke uttale meg om for har ikke prøvd det enda, men det er ihvertfall mer standardbiler i motsetning til fullblodsracing maskiner i GTR/Race serien. Liker også LFS og rFactor godt, men Simbin sine gir mer realisme. Foreslår du tester demo av Race07 og av GTR2 og ser om du er enig. Bruk F - tastene for å slå av / på hjelpemidler

 

http://www.simbin.se/games/race07.htm

http://www.simbin.se/games/gtr2.htm

Demo linker ute til høyre.

Endret av hwe
Lenke til kommentar
Jeg synes Simbin sine spill GTR og Race serien gir den mest realistiske racing opplevelsen på PC. GT5P kan jeg ikke uttale meg om for har ikke prøvd det enda, men det er ihvertfall mer standardbiler i motsetning til fullblodsracing maskiner i GTR/Race serien. Liker også LFS og rFactor godt, men Simbin sine gir mer realisme. Foreslår du tester demo av Race07 og av GTR2 og ser om du er enig. Bruk F - tastene for å slå av / på hjelpemidler
Hvorfor er det bedre på PC? Gamepad er mye bedre enn tastatur, og ratt finner for begge, så det er ikke noe argument. Å ha skikkelig surroundanlegg kobla opp med stor skjerm gir nok en mer realistisk opplevelse enn å sitte med en 20'' monitor og PC-høyttalere til noen hundrelapper..
Lenke til kommentar
Jeg synes Simbin sine spill GTR og Race serien gir den mest realistiske racing opplevelsen på PC. GT5P kan jeg ikke uttale meg om for har ikke prøvd det enda, men det er ihvertfall mer standardbiler i motsetning til fullblodsracing maskiner i GTR/Race serien. Liker også LFS og rFactor godt, men Simbin sine gir mer realisme. Foreslår du tester demo av Race07 og av GTR2 og ser om du er enig. Bruk F - tastene for å slå av / på hjelpemidler
Hvorfor er det bedre på PC? Gamepad er mye bedre enn tastatur, og ratt finner for begge, så det er ikke noe argument. Å ha skikkelig surroundanlegg kobla opp med stor skjerm gir nok en mer realistisk opplevelse enn å sitte med en 20'' monitor og PC-høyttalere til noen hundrelapper..

Hvem stopper deg fra å koble opp PC-en til 50" TV'en og surround anlegget der? ;)

Simulator på konsoll er ikke i nærheten av hva man kan få på PC-en, og derfor spiller man bil simulatorer på PC fremfor konsoll.

 

Når det er snakk om realisme så syns jeg ikke simbin er noe bedre enn LFS, men det er kanskje en smaksak. Elsker dekkfysikken i LFS som jeg syns Race 07 mangler.

Lenke til kommentar
Jeg synes Simbin sine spill GTR og Race serien gir den mest realistiske racing opplevelsen på PC. GT5P kan jeg ikke uttale meg om for har ikke prøvd det enda, men det er ihvertfall mer standardbiler i motsetning til fullblodsracing maskiner i GTR/Race serien. Liker også LFS og rFactor godt, men Simbin sine gir mer realisme. Foreslår du tester demo av Race07 og av GTR2 og ser om du er enig. Bruk F - tastene for å slå av / på hjelpemidler

Hvorfor er det bedre på PC? Gamepad er mye bedre enn tastatur, og ratt finner for begge, så det er ikke noe argument. Å ha skikkelig surroundanlegg kobla opp med stor skjerm gir nok en mer realistisk opplevelse enn å sitte med en 20'' monitor og PC-høyttalere til noen hundrelapper..

Hvorfor hva er bedre på PC ?? Har du quota feil innlegg ?

 

Tastatur på bilspill er jo uaktuelt, ratt er et must. Gamepad er litt bedre enn tastatur pga analoge stikker men ratt er IMO et must bortsett fra til arcadebilspill.

Har greit surround oppsett på PC-en, sitter nærme skjermen og kan også kjøre PC-en via prosjektoren hjemme på 92" lerret med full hjemmekinosurround så ser ikke helt argumentet ditt... Konsoller kan også koples til 14" tv'er uten at det er et argument mot konsoller...

 

Hvis du klikker på forum > spill i toppen så kanskje du finner veien tilbake til konsollforumet ;-)

Lenke til kommentar
Å ha skikkelig surroundanlegg kobla opp med stor skjerm gir nok en mer realistisk opplevelse enn å sitte med en 20'' monitor og PC-høyttalere til noen hundrelapper..

Akkurat derfor jeg har koblet PC-en til 42" skjermen og et surroundanlegg til et par 10 000 lapper. Sitter i min hjemmelagede racingseat med G25 og koser meg på pc. Gir en litt dypere opplevelse enn tilbudet man har på konsoll, enten du liker det eller ikke. GTR serien er nok noe mer virkelighetstro enn Forza og Gran Turismo.

 

edit: link til bildet av racingseat til inspirasjon for nye lesere: her

 

Stemmer det er Crown Plaza demoen. Men den ble tatt vekk igjen nokså kjapt så var sikkert ikke ment for offentligheten enda.

Det er vel ikke så veldig lenge til det er tilgjengelig for oss vanlig dødelige heller tror jeg?

Endret av freke
Lenke til kommentar
Stemmer det er Crown Plaza demoen. Men den ble tatt vekk igjen nokså kjapt så var sikkert ikke ment for offentligheten enda.

Det er vel ikke så veldig lenge til det er tilgjengelig for oss vanlig dødelige heller tror jeg?

 

Hvor har du det i fra ? :ohmy: Har ikke sett noe mer info etter at den forsvant før jeg fikk testa selv.

Lenke til kommentar

Mener jeg leste en uttalelse fra SimBin på enten NoGrip eller Race Sim Central. Mest trolig RSC.

 

edit: :blush: Race Sim Central naturligvis.

 

Forresten, en "reliable source" var det som uttalte: "The recently discovered "Crowne Plaza Raceway" add-on for RACE 07 was built in cooperation with Crowne Plaza Hotels & Resorts as an promotional gift to thank new in-hotel enrolments in their Priority Club Rewards loyalty scheme and is thus available only through Crowne Plaza Hotels via DVD in some European markets from April 14th.

 

Once this exclusive “Members Only" promotional period is over, the add-on will be integrated into the main RACE 07 game as a free bonus for you all, available online, courtesy of Crowne Plaza.

 

The launch date for you will be on May 1st, so you don’t have long to wait and with the new track and Vauxhall car, it will be worth waiting for.

 

Due to a technical error you just found it before you were supposed to. Please accept that we cannot and will not offer support or comment on it before it is officially released online."

Endret av freke
Lenke til kommentar
Hvorfor hva er bedre på PC ?? Har du quota feil innlegg ?
Nei, bare les hva du begynner posten din med..

 

Greit nok at man kan koble PC-en til surroundanlegg og storskjerm/projektor (ikke alle gjør det for å si det sånn), men du har fortsatt ikke kommet med noen god grunn for hvorfor GTR- og RACE-serien gjør seg best på PC, eller hvilken som helst simulator for den saks skyld.

 

Skal man utfordre til debatt på dette forumet, får man en klyse i trynet tilbake :roll:

Lenke til kommentar
Hvorfor hva er bedre på PC ?? Har du quota feil innlegg ?
Nei, bare les hva du begynner posten din med..

 

Kremt... les hva det står :roll: "Jeg synes Simbin sine spill GTR og Race serien gir den mest realistiske racing opplevelsen på PC". Altså det vil si; på PC platformen er de (etter hans syn) mest realistiske seriene, de fra SimBin. Det står da absolutt ingenting om konsoller der, eller hvorvidt konsoll eller PC er den beste platformen for racing sim. Selv om svaret på det egentlig kun er oppe til diskusjon i konsoll delen av forumet.

 

Flott ! Takk !

Men synd det bare var gratis addon med Vauxhallen og den fantasibanen og ikke en full BTCC addon ...

Ja sant nok, men siden den etter alle solemerker ligger an til å bli gratis, så er det vel ikke så galt likevel. Jeg synes kanskje ikke fantasy baner har noe i serien å gjøre, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...