Gå til innhold

Ny racingsimulator fra SimBin (PC)


Anbefalte innlegg

Hvorfor hva er bedre på PC ?? Har du quota feil innlegg ?
Nei, bare les hva du begynner posten din med..

 

Greit nok at man kan koble PC-en til surroundanlegg og storskjerm/projektor (ikke alle gjør det for å si det sånn), men du har fortsatt ikke kommet med noen god grunn for hvorfor GTR- og RACE-serien gjør seg best på PC, eller hvilken som helst simulator for den saks skyld.

Nå har ikke jeg prøvd særlig simulatorer på konsoll, så kan ikke sammenligne sånn rent teknisk. Men vi som driver med simulator spill aktivt er ofte medlem av communities og leagues, vi kommuniserer på forum og planlegger kvelder, for så å sette på ventrilo og kjøre i vei på egen server. Forøvrig så er det ofte slik at det blir en bedre "kjørestilling" når man sitter på pc, pga da har man en pult i riktig høyde å feste rattet til. Finnes såklart playseats osv, men etter å ha prøvd mange slike så synes jeg at alle er så ustabile, ingen er ordentlig stødige. Forøvrig så har jeg troen på at det er bedre grafikk på pc, ikke at det telles så fryktelig mye. Men er ihvertfall høyere oppløsning og lettere å skrive/bruke tastaturet som ekstra funksjoner i bilen når man kjører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor hva er bedre på PC ?? Har du quota feil innlegg ?
Nei, bare les hva du begynner posten din med..

 

 

Jeg skrev i første setning at "Jeg synes Simbin sine spill GTR og Race serien gir den mest realistiske racing opplevelsen på PC." Snakker ikke om konsoll i det hele tatt.

 

Greit nok at man kan koble PC-en til surroundanlegg og storskjerm/projektor (ikke alle gjør det for å si det sånn), men du har fortsatt ikke kommet med noen god grunn for hvorfor GTR- og RACE-serien gjør seg best på PC, eller hvilken som helst simulator for den saks skyld.

 

Jeg bruker vanligvis en 19" CRT når jeg spiller. Poenget var at både konsoll og PC kan kobles til skjermer av ulik størrelse så det er ikke et argument for at konsoll skal gi "en mer realistisk opplevelse" som du sier. Realismen eller ei er først og fremst avhengig av spillet.

Endret av hwe
Lenke til kommentar
Ja sant nok, men siden den etter alle solemerker ligger an til å bli gratis, så er det vel ikke så galt likevel. Jeg synes kanskje ikke fantasy baner har noe i serien å gjøre, men det er en annen sak.

Nei absolutt ikke noe galt med gratis addon, men ville heller betalt for å få BTCC addon.

Lenke til kommentar

PC vs Konsoll:

 

- 3. gen konsoll kan kobles til dine PC skjermer (eks. hdmi->dvi)

- konsollrattet kan da festes i pulten

- G25 er kompatibel med PC og konsoller

- Lyd er like godt uansett hva det kommer fra nå

- Grafikk i PS3 er ikke dårligere enn de fleste PC-er i dag, heller bedre.

- Man har en jevnere flyt/fps på konsoll

- Begrensningene til Konsoll vs PC er så og si visket vekk.

(nå tok jeg ikke med de mest opplagte tingene)

 

Jeg har begge deler... flere konsoller og flere PC-er. Men jeg tørr påstå at alle racingsims hadde gjort seg meget godt på 3.gen konsoll! På eks. PS3 patcher man til harddisk og holder på i like stor grad som til PC spill.

 

Jeg har flere ganger lurt på å kutte ut konsoll, men PS3 har mer enn noen gang overtalt meg vekk fra den galskapen. PC er fortsatt bedre til mange ting, men på spill taper den terreng hele tiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mulighetene er så mangt såklart. Men er det så mange som kobler konsollen opp til pc skjermen? Mitt inntrykk av konsoll er at man sitter i sofaen og spiller på tven. Du glemte forøvrig dette med leagues og communities. Noe som tar en stor rolle i simulatorer. Hvor mye FPS har man på konsoll?

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Mulighetene er så mangt såklart. Men er det så mange som kobler konsollen opp til pc skjermen? Mitt inntrykk av konsoll er at man sitter i sofaen og spiller på tven. Du glemte forøvrig dette med leagues og communities. Noe som tar en stor rolle i simulatorer. Hvor mye FPS har man på konsoll?

Jeg har koblet konsollen til PC skjermen siden PS2 gjorde det mulig, dog med ekstrautstyr. Etter at TV'en min ble nesten like god i oppløsning som PC skjermen og er en del større koblet jeg den nye konsollen til den igjen.

 

Leages og communities har man hatt på konsoll siden jeg var betatester for Socom Online på PS2. Sikkert før den tid også.

 

En konsoll gir fint opptil 60 bilder i sekundet. Og som kjent gir ikke en dataskjerm av type LCD mer enn 60 på digital inngang uansett hvor mange FPS spillet måtte vise til. VGA gir inntil 75 på en LCD. Et onde på PC er at FPS drops er ekstremt mye mer vanlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ulempen hvis de skulle gitt ut GTR Evolution på konsoll er at det fort hadde endt opp i Need For Speed gata, for å tilfredsstille massemarkedet. Tilrettelegge spillet for håndkontroll. Legge inn en meningsløs karrieremodus. Trimming av bilene, for å ikke være "dårligere" enn Forza og Gran Turismo. Nei takk.

Lenke til kommentar
Ulempen hvis de skulle gitt ut GTR Evolution på konsoll er at det fort hadde endt opp i Need For Speed gata, for å tilfredsstille massemarkedet. Tilrettelegge spillet for håndkontroll. Legge inn en meningsløs karrieremodus. Trimming av bilene, for å ikke være "dårligere" enn Forza og Gran Turismo. Nei takk.
Jeg har ikke så dårlig tro på konsollbrukerne, men jeg ser absolutt faren. Det er nok av elendige spill ingen kjøper. Et godt spill som få men die-hard kjøper haddet vært flott.

 

Det kunne godt vært krav om ratt, når det først er en proff racingsim.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kremt... les hva det står :roll: "Jeg synes Simbin sine spill GTR og Race serien gir den mest realistiske racing opplevelsen på PC". Altså det vil si; på PC platformen er de (etter hans syn) mest realistiske seriene, de fra SimBin. Det står da absolutt ingenting om konsoller der, eller hvorvidt konsoll eller PC er den beste platformen for racing sim. Selv om svaret på det egentlig kun er oppe til diskusjon i konsoll delen av forumet.
Ser det nå ja, kommer an på hvordan man tolker setningen hans, jeg trodde først han mente de passet bedre på PC kontra konsoll. ;)
Lenke til kommentar
Men hvordan er det med mods på konsoller? Dette er jo noe av det som gjør GTR2, rFactor osv så fett.

siden konsollene først nå har kommet skikkelig igang med harddiskbruk(selv om man kunne ha de montert før), så har ikke mods vært den store greia ennå. Men jeg er overbevist om at det finnes og kommer mer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...