Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Drikke på toget. Er det lov?


Elgjeger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig kan man ikke drikke medbragt drikke på toget. Men selvfølgelig gjør folk det likevel. :p Det er som på bussen. Det er ikke lov, men om folk skal til byn er det ganske populært å ta seg en øl på veien.

Er derfor jeg liker begere og drikkeflasker! :wee: Ingen som ser 2 ganger på deg engang om du drikker av den ;)

Lenke til kommentar
Også verd å huske på neste gang man tar taxi. Husker det var en aksjon her i Stavanger for en stund siden der både taxisjåfør og passasjer fikk 4000 hver i bot!

 

Fant foresten linken: http://www.stavangeravisen.no/art.asp?id=37493

 

Det er vel kun i Stavanger politiet kunne funnet på noe så ufattelig tåpelig som en kontroll over hvem som drakk i taxien når det samtidig er horder med fulle mennesker som lager bråk på byen.

 

Men så har jo stavangerpolitiet også hatt mange artige påfunn, feks å ha fartskontroll ved bomringen der nede.. Uff, nei, glad jeg ikke bor der.

Lenke til kommentar

Ikkje bare stavangerpolitiet som finner på slikt.

 

Jeg har kjørt taxi i 2 år på Jæren (4-5mil ifra stavanger)

 

Og har blitt stoppet før av politi en del ganger når jeg kjører maxitaxi om nettene.

De sjekker automatisk da om det er folk i bilen som har drikke.

 

Men er vel mest Bryne/Sandnes jeg har blitt stoppet med drikkesjekk.

 

Så som sagt tidligere her.

Alt av offentlig transport er drikke/røykfritt.

Lenke til kommentar

Politiet i Norge klager og sutrer over bevilgnigene, men prioriterer likevel å ta folk som ikke har gjort annet enn å drikke en øl på vei til byen. Dersom folk lager bråk bør jo selvsagt politiet reagere, men synes ikke det er nødvendig å lage livet mega-surt for folk som i utgangspunktet er fredelige og bare vil hygge seg. Ja, ja...de føler vel at det slår et viktig slag for folks trygghet når de lopper en stakkar for 4000 kroner fordi han våget å drikke øl offentlig.

Lenke til kommentar

Er jo forståelig det. Man tjener jo ikke noe på å ta en morder eller voldtektsmann. Det koster staten bare en masse penger i rettsaker + kost og losji i flere år.

Med en bot så får man penger i kassa på null komma niks.....genialt!

 

En fin måte å spnse julebordet sitt på ;)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man ikke drikke medbragt drikke på toget. Men selvfølgelig gjør folk det likevel. :p Det er som på bussen. Det er ikke lov, men om folk skal til byn er det ganske populært å ta seg en øl på veien.

Er derfor jeg liker begere og drikkeflasker! :wee: Ingen som ser 2 ganger på deg engang om du drikker av den ;)

 

Kleppebussen du mener? Fra sotra til byn? Tror de har løyve ja. Ellers ville de nok blitt tatt for leeenge siden :p

Lenke til kommentar

Jeg har drukket på toget flere ganger jeg. Noen ganger alene (på vei til fest), eller sammen med andre. Når vi er mange som drikker, er det nok ganske så åpenbart hva det er vi driver med, men ingen av konduktørene har reagert hittil :thumbup:

 

Ellers tror jeg nok de har merket det når jeg har drukket alene også. Lukter nok det når det er whisky det er snakk om... De er veldig greie i NSB synes jeg :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...