Gå til innhold

God kebab i Trondheim?


heismann

Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Som kebabentusiast, liker jeg å smake på babben når jeg kommer til nye plasser i landet. Skal til Trondheim førstkommende helg, har aldri vært der før, så hadde likt å utvide kebabhorisonten min litt fra alle de andre plassene jeg har prøvd kebab ellers i Sør-Norge.

 

Altså:

Er det noen som har tips til en god kebab-sjappe i Trondheim?

Kom gjerne med en liten beskrivelse, pris, osv.. Hvor det ligger hadde også vært greit å vite! :)

 

 

Håper på å få mange bra innspill her! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oska. Ligger rett ved utgangen av byen, møllenberg. Utrolig god kebab der.

Kebab i pita koster vel 78 kroner der. Ikke la deg skremme av at butikken drives av innvandrere, babben er veldig god. :)

 

Ville aldri funnet på å kjøpe kebab av en plass som ikke ble drevet av invandrere.

"Kjøp aldri kebab på en sjappe uten skrivefeil i menyen!" er en god leveregel.

Lenke til kommentar
Oska. Ligger rett ved utgangen av byen, møllenberg. Utrolig god kebab der.

Kebab i pita koster vel 78 kroner der. Ikke la deg skremme av at butikken drives av innvandrere, babben er veldig god. :)

 

Innvandrere er bare plus, de er flinkere til å lage kebab. Har spist av etniske nordmenn også, med dårlig resultat.

 

Og 78 kroner for en kebb er den dyreste kebaben jeg har hørt om.

Lenke til kommentar

Takker for tips, og link til en finfin side om Kebabtest i Trondheim! Printer ut den og tar den med meg, så får vi ser hvor jeg ender.. ;) Blir spennende å smake på noen nye kebab-impulser! :p

 

Og for all del, lar meg absolutt ikke skremme av innvandrere.. Er heller enig med flere her at en kebabsjappe drevet av etniske nordmenn ville vært mye mer skremmende!

 

Trådstarter: Jeg håper for all del at du har vært i norges kebab-by, Drammen, og spist kebab?

 

Hehe, ja, har vært i Drammen og spist kebab! Vært på både Snappis (den i sentrum, ikke Bragernes) og Drammen Pizza & Grill. Personlig synes jeg Drammen Pizza & Grill var best, men Snappis var ikke til å kimse av, den heller.. ;)

 

 

EDIT: Pris har forsåvidt ikke så mye å si. Når jeg er på besøk andre steder er jeg interessert i en god smaksopplevelse, og da er prisen irrelevant. Prisen er viktigere på hverdagsbabben hjemme.. ;)

Endret av heismann
Lenke til kommentar

Ryktene går, hører jeg?

 

Vel, det stemmer at enkelte steder serveres kebaben uten mais i Tønsberg. På min favorittsjappe her, Spicy, stiller de alltid det klassiske spørsmålet "vil do ha mais på?", og da svarer man selvfølgelig ja.

 

Men joda, det stemmer at enkelte Tønsberg-babber er uten mais. Egentlig synes jeg det er noe av sjarmen, at kebaben er så forskjellig i ulike steder av Norge.. På Østlandet - Tønsberg, Drammen, Oslo, osv, har Kebaben mye av det samme innholdet, og "medium +" er en velkjent kommentar når du bestiller.

Derimot, tidligere i år var jeg en tur i Bergen, og jeg fikk bare et håpløst blikk tilbake da jeg forsøkte å bestille medium pluss.. De hadde tydeligvis ikke kommet så langt på kebabfronten der borte.. :p

 

Akkurat derfor er jeg så klar for å smake kebaben Trondheim har å by på, for å finne ut hvor i landet den ligger! ;)

Lenke til kommentar
Vel, det stemmer at enkelte steder serveres kebaben uten mais i Tønsberg. På min favorittsjappe her, Spicy, stiller de alltid det klassiske spørsmålet "vil do ha mais på?", og da svarer man selvfølgelig ja.

 

Hah! Var den alltid smilende gubben på Spicy som fikk meg til å lure på det :D  Sier alltid med det saftige smilet sitt: "Med maaaaais?". Spiser der når jeg er på Nøtterøy om sommerene.

Lenke til kommentar

Vel, ingen kebaber i bykjernen er egentlig å anbefale. Kebab i Trondheim skiller seg fra den i Oslo ved at kun et fåtall benytter døner, så her er hovedregelen biffkjøtt i kebaben. Dette resulterer jo også i høyere pris, og kebaber med drikke kommer seg på ~ 100 kr.

Av de jeg vil anbefale deg kan jeg nevne

Café Orange sin kyllingkebab (ligger ved/i Byhaven, et kjøpesenter)

MIR sin kyllingkebab (ligger i Dronningens gate ved Rema 1000)

STAR kebab i Fjordgata

 

Utenfor bykjernen er derimot de beste kebabene å finne, de to jeg nærmest bønnfaller deg om å prøve er

Tanemgrillen sin kyllingkebab, ligger på Leangen. Skal du fly til Trondheim er dette på veien fra flyplassen. Kebaben her er av ypperste klasse, og så stor at du umulig får i deg hele. Ulempen er derimot prisen, da den ligger på rundt 100kr uten drikke.

Jonas Kebab på Byneset, som dessverre er en forholdsvis lang kjøretur utenfor sentum. Også den er fortreffelig i likhet med den over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...