Gå til innhold

eksempelbilder Sigma 30mm f1.4?eventuelt link


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det siste der var ikke direkte dårlig.. :whistle:

Jeg syns det siste var det kjedeligste ihvertfall.

 

Det første ble tatt i helrødt lys (lite lyshet og dermed lengre lukkertid), noe som er veldig vanskelig.

 

Ble ikke bra før jeg gjorde det svart/hvitt, men uttrykket til den eminente musikeren er storslagent!

Lenke til kommentar
1/320 sek burde da holde med 30mm brennvidde?

 

Oi, der kan du se.

Tror jeg blandet to bilder her.

 

Det første bildet ble tatt med Canon 50mm f1.8 også, ikke 30mm'eren

 

MEN det røde lyset var fremdeles veldig forstyrrende og ødeleggende og måtte bort. Kanskje noe med at 50mm ikke er så god som jeg trodde på f1.8?

Lenke til kommentar

 

Takk for det. En del bra bilder her, artig ansiktsuttrykk i bilde 1.

Det bildet "Riding a polar bear", er det tatt med sigma 30mm f1.4?

 

Takk også til Flippant og flere her som har bidratt med fine bilder og bra info.

Endret av Eyefitness
Lenke til kommentar

Hei

 

Glimrende tråd. Jeg vurderer Sigma 30mm eller Nikon 50mm f/1.4D...

 

Jeg har Nikon D50 og har innebygget autofokusmotor så jeg kunne kanskje like godt gått Nikon 50mm og spart kr 1000,-. MEN, vidvinkel forskjellen fra 30mm til 50mm er kanskje merkbar? Har også lest div steder at Nikon sin 50mm er som 75mm (?) noe som gjør at jeg får enda mindre plass...

 

Synspunkter?

 

Jeg trenger rett og slett noen siste råd før jeg endelig bestemmer meg :)

 

//BlasterFX

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 30 mm og 50 mm er stor, hvis du ikke vet hvem av de du trenger så betyr det at du må tenke mer før du kjøper.

 

Glem alt du har lest om at 50 mm er som 75 mm, kjøp det objektivet som gir det utsnittet du har lyst på. Du har vel et zoomobjektiv til kameraet ditt nå? Da er det bare å ta bilder på 30 mm og 50 mm og sammenlign. Det er bare du som kan svare på hva du har bruk for.

Lenke til kommentar

takker for det. Jeg er som sagt særs fornøyd med dette objektivet, særlig fordi jeg føler det er så allsidig. Har tatt noen flotte portretter i dunkel belysning og det er supert til stort sett alle situasjoner hvor belysningen er under optimal.

 

Jeg liker også å bruke det i situasjoner med godt lys, bare fordi jeg liker å ha kun en brennvidde, muligheten til smal DOF, bra fargegjengivelse, skarphet (i midten) og den deilige byggefølelsen. Hører mange klager på dårlig kompabilitet med D200/300 o.l., så jeg holder meg til D40...

Lenke til kommentar

Bra bilder dette Sverrelerre. De viser godt mye av styrkene til objektivet, hvilke jeg er ute etter.. Synes ikke det ser ut til å være uskarpt i kantene her forresten. Tenker på den hagla, ser jo rimelig bra ut når det i tillegg separerer så godt fra bakgrunnen.

Du økte apetitten min på dette objektivet ytterligere, med andre ord. Nå er det bare å vente på feriepengene, har nettopp kjøpt 2 nye objektiver og blakket meg for en stund.

Lenke til kommentar

Her er noen av mine forsøk.

 

Hm, jeg sliter litt med overeksponering ved sterkt lys. Det første bildet ser man det på pannebondet. Hva er trikset for å unngå slikt?

 

2423446877_bf4c8d2ed1.jpg?v=0

 

Aperture: f/5

Focal Length: 30 mm

Exposure Bias: 0/6 EV

ISO Speed: 200

 

 

2424257950_9be8a7a53f.jpg?v=0

 

2424978817_127ecb6538.jpg?v=0

 

2424933367_a9fc16274a.jpg?v=0

 

2423442367_62577a594a.jpg?v=0

 

2424932307_4258fe5615.jpg?v=0

 

2425746882_7bd4a3444d.jpg?v=0

Endret av BlasterFX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...