Gå til innhold

Litt av hvert...


eSik

Anbefalte innlegg

Jeg har en del småting jeg lurer på:

 

1. Var ute for å kjøpe meg 100% isopropanol på Shell her om dagen.. Dama bak disken visste ikke hva det var og de hadde ikke noe som minnet om isopropanol. Kan noen forklare meg hva jeg skal se etter neste gang? Er det et spesiellt merke/navn på produktet?

 

2. Har en boks med plastidip hjemme (men det koster jo skjorta).. Leste i et inlegg at man får tak i ikke-strømledende silikon. Dette dreier seg om en sprayboks det? Hvor får du isåfall kjøpt det, og til hvilken pris?

 

3. Noen som har en ide om hvor jeg kan få tak i "minikjøleskap" med fryser? Gjerne brukt og billig, alder er intet problem.. Tenkte jeg skulle ordne meg et snuskjøleskap kombinert med rom for radiatoren til vannkjølinga og kanskje en båtis eller to :smile:

 

4. UV-maling, hvor får jeg kjøpt dette? Helst på sprayboks..

 

5. Er Dremel noe særlig å bruke til casemodding? Tenker på å bruke den til å skjære ut hull til plexi, kutte litt i hk plata og diverse andre mods.

 

6. Har dere noen forslag til en ikke strømledende veske som takler -20c? Hadde vært kjekt å være sikra mot at ingen av komponentene mine kortslutter hvis jeg får lekasje :smile:

 

Og det var det :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite svar til spm.1: Jeg var også rundt på bensinstasjoner etc., det eneste de hadde der var kondensfjerner med 60-100% isopropanol, tilsatt diverse smøre/rusthindrende midler. Jeg fant til slutt en flaske med ren isopropanol (0-100%) på en fargehandel/gulv og malingsbutikk. Produsent av flasken var Arcus. Betegnelse Teknisk Blå Isopropanol.

Lenke til kommentar

1. Isopropanol og aceton får man garantert på steder som fører malingsprodukter. Prøv Byggern, ByggMakker, MAxi o.s.v.

 

 

2. Har ikke testet ledeevnen, emn jeg ville anta at enhver våtroms silikon ville fungere. (jeg antar at det er til isolering ved peltier-kjøling du skal bruke den). Våtroms silikon fåes på de samme stedene.

 

3. Aner ikke

 

4. Prøv Ljudlia http://www.ljudia.no/ . De har diverse UV-produkter (kategori Lys-> UV-lys) Det er mulig den blanke (blir blå ved belysning) er i sprayform, men jeg er usikker. De fargede er på boks.

 

5. Dremel funker bra, men skal du kutte større hull vil jeg nok anbefale å bruke stikk-sak, det går nok fortere. Men Dermel er et must til fin-pussing.

 

6. Den Var værre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...