Gå til innhold

Aprilfest 2008 - Eirikant - S/H og Manuell Fokus


Anbefalte innlegg

Usikker på om treet til venstre burde være med i bildet eller ikke, blir litt tungt i bildet i forhold til hovedmotivet syns jeg og flaskene og bordet forsvinner littegrann :\ Vanskelige lysforhold der da, så vanskelig å få fete kontraster i flaskene osv som forsvant litt i bakgrunnen uten at bakken blir for mørk osv.

 

Men ! Et bra bilde :)

 

Edit: Kom nettopp på at du ikke "får lov" til å croppe :p

Endret av DHM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker treet der. Det har en betydning for bilde, mener jeg. Du ser hvor gammelt det er, og hvor dårlig det er tatt ivare når treet vokser rett foran døra.

Mener fortsatt at den halve døra bak bordet hinter til at det er mer eller mindre dårlig tatt vare på :p

Lenke til kommentar
Jeg liker treet der. Det har en betydning for bilde, mener jeg. Du ser hvor gammelt det er, og hvor dårlig det er tatt ivare når treet vokser rett foran døra.

Mener fortsatt at den halve døra bak bordet hinter til at det er mer eller mindre dårlig tatt vare på :p

Ja men treet forsterker inntrykket mye mer, har noen bilder av stedet uten treet, å det blir liksom ikke det samme. :)

Lenke til kommentar

10 April.

 

Veldig hektisk dag, men jobb intervju og greier. KOm hjem halv 11 og satt meg ned og slappet av. Hadde helt glemt at jeg da hadde bare 1 og en halv time for å ta ett bilde. Etter noen runder med forsøk på before i forget på expert ga jeg opp, og tok litt lite bilde av Guitar Hero 3 gitaren.. Dette er nok ikke noe mesterverk. Men jeg fikk i alle fall tatt bilde!

 

 

post-139142-1207863205_thumb.jpg

 

400 iso

70 mm

F/4.5

0,8 sec

 

=) Håper på ett litt mer kreativt bilde i morra, selvom morra dagen kommer til å gå være venting på sykehus :)

Endret av Eirikant
Lenke til kommentar

dagen gikk på sykehuset, og når jeg satt å ventet(som meste parten av tiden ble brukt til) Var det en liten unge som løp rundt å lekte med en amerikansk fottball. Jeg lekte meg med ideen å ta noen bilder av den amerikanse fotballen vi har hjemme, og dette var det som ble resulatet. Føler det gikk rimelig bra, men kanskje ikke helt optimalt.

 

 

100 iso

F/4.5

1/13 sec

 

Tittel: Mr wilson!

 

post-139142-1207918962_thumb.jpg

 

Kommentarer er hjertelig velkommen! :)

Lenke til kommentar
Bildet av ballen er ikke helt borte, men det blir litt for mye luft på toppen. Hvis du ikke cropper, så burde mer av ballen vært med (gjerne i enda mer skygge).

 

Og så er det et hår på lissen som er irriterende tydelig når en først ser det.

 

Tom

 

La ikke merke til Håret før DHM sa det til meg, dagen etterpå. Kan være enig i croppen :) Men jeg skal ikke croppe!

16 April

 

Beklager for at jeg har falt veldig av her, men dagene har gått til mye surring, prøve-eksamen o.l. Derfor har det vært lite tid. Men nå begynner jeg igjen, ikke veldig sterkt, men litt i alle fall.

 

Skulle rydde skuffene mine og fant ut at jeg kanskje burde stoppe å røyke. Og dette er bare toppen av en søppelbøtte som er litt større en de 10liters bøttene du får.

 

Tittel: Tips of the iceberg.

 

post-139142-1208368580_thumb.jpg

 

:)

Endret av Eirikant
Lenke til kommentar

18 April. Ferdig på skolen for jeg skulle til legen.

 

Sola skinnte veldig sterkt idag så jeg tentke jeg skulle utnytte sola og sørlandets hvite hus.

 

Har brutt litt med meg selv og brukt hvit pensil for å fjerne noen merker:P Det er lov å skeie ut en dag!

Ellers er det hvite kun overeksponert vegg.

 

post-139142-1208518991_thumb.jpg

 

Kommentarer tas imot med takk! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager for at jeg ikke fikk full ført, men pga tentamen Pluss søvnproblemer (har sovet 5 timer tilsammen de siste 5 nettene)har jeg ikke hatt mulighet til å få tatt bilder i det siste. Men jeg må si det var gøy å være med så lenge det varte:p å håper ikke det er alt forlenge til neste gang!

Lenke til kommentar
Det var hyggelig at du kunne være med så lenge som du kunne ihvertfall. Ønsker deg lykke til med tentamene, og håper du får deg en god natts søvn eller to snarest.

 

Sovet 5 timer tilsammen siste uka, legen sa jeg hadde det som betegnes som insomnia, og ga meg noen sterke sovepiller.. som IKKE fungerer (lurer egentlig på hvor bra de er...) :)

 

Men det var gøy å være med!

Lenke til kommentar

30 April

 

Det ble ikke helt ferdig for meg likevel, måtte ha ett bidrag til. Når jeg lå i natt og prøvde å få sove ble jeg rett og slett frustrert, og følte for å gjøre noe drastisk. Men det drastiske ble til å tenke ut en måte jeg kunne ta bilde av min egen soveforstyrrelse for å gi en pekepinn for folk hvordan det faktisk er. Måtte vente til dagen(eller nå) før jeg fikk riktig lys i rommet som gjorde at jeg kunne bruke den lukkeren jeg ville uten for høy iso.

Jeg ble godt fornøyd med bilde, som skal prøve å vise frusturasjonen med insomnia(ja jeg er fult klar over at det 100 andre som har prøvd på det samme, men jeg vil gjøre det på min måte)

 

Det er rart å tenke over hvordan noe som en seng kan gå fra å være himmelen til helvette.

 

Eneste jeg ikke liker med bilde er de overeksponerte partiene i bilde, for det viser at det er dag, noe som det helst ikke skulle ha gjort ,men jeg er fornøyd fordet om:)

 

Innspill?

post-139142-1209555532_thumb.jpg

 

exif:

iso 100

25 mm

f/3.5

1/5 sec

Lenke til kommentar
Er det en nettverkskabel i hjørnet der? Noe du tar med deg på LAN? :!:

 

Ja det er riktig, stammer fra 2001 når vi fikk bredbånd og basestasjonen stod i garagjen og jeg skulle ha internett på rommet. Pappa overvurderte hvor lang kabel som trengtes fra garagjen og inn til meg(inkludert under jorda) så han kjøpte 125 meter, hvor 62 av de henger på den rullen. Har aldri orket å gjøre noe med den. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...