Gå til innhold

Aprilfest 2008 - Eirikant - S/H og Manuell Fokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er faktisk veldig fornuftig å ha null cropping og null justering som tilleggsutfordring. Det gjør at man blir mer bevist på komposisjon - treffe motivet riktig og ikke fikse det i etterkant.

 

Når det gjelder dagens bilde, så synes jeg at ideen er god, men det treffer ikke helt. Det er noe i bakhodet mitt som har lyst til å se mer av bygningen. Alternativt så burde du stått rett ovenfor, slik at midten av bildet går midt i vinduene for å skape en trekant.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er faktisk veldig fornuftig å ha null cropping og null justering som tilleggsutfordring. Det gjør at man blir mer bevist på komposisjon - treffe motivet riktig og ikke fikse det i etterkant.

 

Når det gjelder dagens bilde, så synes jeg at ideen er god, men det treffer ikke helt. Det er noe i bakhodet mitt som har lyst til å se mer av bygningen. Alternativt så burde du stått rett ovenfor, slik at midten av bildet går midt i vinduene for å skape en trekant.

 

Tom

 

Kanskje jeg skal ta meg utfordringen å ta ett nytt bilde av denne byggningen en annen dag i april. Men hvis jeg skal skifte sted å stå på, må jeg klatre itrær, evt ha med stige. Pluss det er under oppbygging rettved siden av, og de er ikke så happy sist jeg prøvde å klatre der. Men skal tenke på det.

Lenke til kommentar

5 April

 

Dagens bilde er av mors gamle sykkel som vi har, den har vi hatt så lenge som jeg kan huske. Og ble idag da min modell. Hvor jeg har tatt bilde av den spiller ikke så stor rolle, men jeg ble godt fornøyd med bilde etter ca en halvtimes jobb.

 

Tittel: Flatlands

 

Iso 100

48 mm

f/8.0

1/400 sec

 

Kommentarer taes imot med takk ;)

 

post-139142-1207406074_thumb.jpg

Endret av Eirikant
Lenke til kommentar
Får å få en mer surrealistisk følelse hadde dte vært best om den var rett, og man så hele hjulet[ene]

 

Sykkelen står på toppen av taket, det var umulig å få med bunnden av hjulene hvis sykkelen skulle stå rett, hjulene sitkker ned på andre siden av taket, mens støtten stikker ned "mot" oss.

Lenke til kommentar

Jeg kunne, men cloning går i redigering. Og da ville jeg brutt

 

- Ingen beskjæring eller redigering, bortsett fra å konvertere til svartthvitt.

 

=) Men ellers var det en god ide. Som jeg kanskje kommer til og prøve senere for gøy for å se om det virkelig blir bedre forskjell.

Endret av Eirikant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...