Gå til innhold

Aprilfest 2008 - Eirikant - S/H og Manuell Fokus


Anbefalte innlegg

Poenget er at det er andre ting man kan fokusere på når man står der enn å få det pinlig nøyaktig... I dagens samfunn vil man ikke kunne trenge å knipse bildet av en fjord helt rett, for man kan rette det opp.

 

Å ikke redigere det øvrig er greit, men det er ikke nødvendig.

Å komponere det ang vinkler osv er mye viktigere, da man ikke kan endre dette i etterhånd. men så er det også morro å utfordre seg på noe man ikke trenger å utfordre seg på, men jeg det er ikke noe man må bli bedre på.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er at det er andre ting man kan fokusere på når man står der enn å få det pinlig nøyaktig... I dagens samfunn vil man ikke kunne trenge å knipse bildet av en fjord helt rett, for man kan rette det opp.

 

Du har ett poeng. Men ikke denne gangen! Skal prøve at bildene mine blir rette etter hvert og ikke trenger opprettning :)

Lenke til kommentar

6. April

 

Etter en tur rundt i regnet, på leting etter motiver kom jeg over denne bygningen, hvor jeg syntes refleksjonene var veldig klare, så jeg prøvde meg på ett, bilde av meg selv? vil ikke akkurat kalle det selvportrett, men det er bevisst at jeg er med i bilde i alle fall.

 

Tittel: In Action

 

Kommentarer taes imot med takk.

post-139142-1207492395_thumb.jpg

Lenke til kommentar

7. April

 

Idag var jeg en tur inn i skogen ved fjære som er ett stykke unna Grimstad. Ble noen greie bilder, men ikke så mange som egnet seg for svarthvitt, når jeg skulle ta bussen kom jeg nær denne benken, som fortjente ett bilde. ;)

 

 

Tittel: Sit & Wait

post-139142-1207596482_thumb.jpg

 

Kommentarer taes imot med takk:)

Lenke til kommentar

Jeg synes du leverer gode bilder på rekke og rad, spesielt det første og de tre siste. Fine kontraster og fortsatt god konvertering, og symmetri har jeg sansen for! Det kan være utfordrende å skape noe interessant fra et "dagligdags" miljø, men det synes jeg du klarer. Stå på.

Lenke til kommentar
Jeg synes du leverer gode bilder på rekke og rad, spesielt det første og de tre siste. Fine kontraster og fortsatt god konvertering, og symmetri har jeg sansen for! Det kan være utfordrende å skape noe interessant fra et "dagligdags" miljø, men det synes jeg du klarer. Stå på.

 

Takk skal du ha :) Er mest fornøyd med det siste ja :) Benken var det perfektet motiv etter jeg hadde trasket noen timer for å rekke bussen. Brukte lang tid for å prøve å få det rett og symmetrisk, med tanke på utfordringene mine. Hehe

 

 

Likte godt bildet av benken. Spesielt det at det var lyst rett ovenfor den slik at det ble litt pusterom.

Takk. Var veldig heldig med lyset her, det var vel en time før solnedgang ca, så var litt heldig her.

 

Nydelig bilde av benken! Jeg liker spesielt godt kontrastene i bildet og lyset som jeg synes er veldig fascinerende! Flott bilde!!

 

Det er gøy å høre folk likte det, men jeg kan si dere at den ikke var så deilig å sitte på !

 

Eirik

Lenke til kommentar

8 April

 

Fant Dartbrette mitt, hvor jeg en pil igjen, tenkte kanskje jeg kunne bruke strekene på brette og lage kanskje ett søtt lite bilde. Er ikke så mye mer å si.

 

 

Tittel: Bulls-eye

 

post-139142-1207676457_thumb.jpg

 

Kommentarer taes imot med takk !

 

Exif:

 

Iso 100

70 mm

F/8

1/30 sec

Lenke til kommentar
En fordel med å ta bildene i RAW (og dermed farger), er at man da kan få til effektene til rød/grønn/gul/orange filterene som var populære med sort/hvitt film. Disse foretas i bildebehandlingen som en del av sort/hvit konverteringen.
Det er greit å kunne gjøre i kameraet :-)
Lenke til kommentar
Bullseye! he he, ikke værst.

Fin komposisjon og kanonbra kontrast.

Du har fått det skarpt også ser jeg...

 

Jess, måtte jo prøve den teknikken :) Funka veldig bra, lurer kanskje på om det ble litt for mye her da, var veldig usikker. hehe!

 

Takk for kommentarene folkens.

Lenke til kommentar

Idag hadde vi besøk av masse elever fra 9ende klasse, som var "interessert" innen for media og vurderte medier og kommunikasjon. Detfor fikk jeg, Dan og en til oppgave å ta med de som hadde noe interesse innen for foto ut. Vi trasket rundt, mens de kravlet i grøfte kanten foran oss og tok så og si nærbilde av hver eneste kongle, og hver blomst. De var i alle fall interesserte. Senere på dagen fikk vi noen nye vi skulle ta med ut, disse var så sjenerte at de brukte 20 min bare på å slå på kameraet. Men vi gikk litt rundt, og fant dette stedet.

 

Det var 3 falleferdig skrønner av noe hus, som hadde en liten plass i mellom seg. Disse husene lå veldig skjerma fra resten av nabolaget(halveis inn til skogen/jordet)

Og hva fant vi i mellom de 3 husene? Ett bord, 3 vodka flasker fra gud vet når, og 3 stoler. Her er det 3 gamle karer som virkelig har kost seg en _god_ stund tilbake. Tenkte det passet som s/h, men ble litt usikker på konverteringen, var litt vanskelig og ikke få det grått å kjedelig.

 

Nok snakk, her er bilde:

 

post-139142-1207763247_thumb.jpg

 

200 iso

19 mm

f/4.5

1/400

 

Kommentarer er veldig velkommen ;)

 

Håper dere liker det.

Endret av Eirikant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...