Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spise Kiwi med skallet på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette fant jeg på wikipedia: Kiwifruit can be eaten whole, like an apple (and, rarely, even including the skin, which increases the tartness), cut in half and eaten like a passion fruit or peeled and sliced, like a pineapple. For people who prefer not to eat the skin, the fruit can be cut in half and then the flesh scooped out with a spoon

 

Forøvrig kan jeg fortelle at jeg aldri har tenkt tanken på å spise Kiwi med skallet på. Men tydeligvis er det ikke så uvanlig.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så farlig å spise med skallet på akkurat. Man spiser jo mye rart med skall på. Når det gjelder bakterier tror jeg ikke man trenger å bekymre seg for det. Om det skulle være flere bakterier på skallet enn inni frukten (de finnes nok der og ja), så er de nok mest sannsynlig ganske harmløse og bare bra for immunforsvaret.

Lenke til kommentar

Jeg spiste alltd kiwi med skallet på før...faen...spiste til og med mango med skallet på, men sluttet for en liten stund siden da damen min informerte meg om at det var feil. Særlig mangoen blir mye bedre uten skall.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...