Gå til innhold

Gjennonsiktig Vista Gadget - får rosa tekst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke enig at posten var feil postet for det er vanlig html kode som brukes for å programere den gadgeten! jeg mener posten er feil nå!

 

Og runar du finner ikke svaret på hvorfor jeg får rosa tekst.. det er en som spør etter det i et annet forum ja og alt det der har jeg allerede lest så ikke kom her å vær så kjepp høy!

Lenke til kommentar

Men er du sikker på at du har satt color: #000000; på teksten?? og ikke rosa eller no?

 

Fant forresten noe om "semi-transparent elemtents overlay", den eneste måte er å sørge for at ingen semi-transparent pixler overlapper hverandre,

Link

Endret av Rasks
Lenke til kommentar
Og runar du finner ikke svaret på hvorfor jeg får rosa tekst.. det er en som spør etter det i et annet forum ja og alt det der har jeg allerede lest så ikke kom her å vær så kjepp høy!

Jeg er ikke kjepphøy, men du gir oss minimalt med informasjon. Du klager over at du ikke får det slikt du vil, og du vil ha oss til å laste ned en .zip-fil som kan være hva som helst. Nå har jeg ikke greie på Vista-gadgets, men hvis det bare er en kildekodefil, kan du ikke poste koden her?

Lenke til kommentar

for de som har peiling på hva det er snakk om så gir jeg info i massera vis.. og den må testes får at dere ska kunne få se det.. når jeg kjører den i web browsern ser den fin ut..

teksten er satt til #fffff hvit alså...

 

så det er web kode men må testes i vista sidebar...

og når man ikke har peiling kan man la vær å skrive!

 

Denne posten hører i allefall ikke til under Programvare!!! da hører den heller til her: Generell/annen programmering, så dårlig "modelering" modelator!

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar

kilde koden:

Forran & har jeg satt enter bare får å slippe at linjene skal bli alt for lange.. den iframe er henta fra en kode generator på nettet.

 

<html>
<head>
<title>TeamSpeak Viewer</title>
<style type="text/css">
body {
margin: 0;
width: 137px;
height: 400px;
}
</style>
<body>

<g:background 
id="background" 
src="background.png"
style="position:absolute;top:0;left:0;width:137px;height:400px;z-index:-999;no=repeat;" />


<iframe name="tsviewer" allowtransparency="true" src="http://www.tsviewer.com/ts_viewer_pur.php?ID=29042&bg=transparent&type=ffffff&type_size=10&type_family=1&info=0&channels=1&users=1&type_s_weight=normal&type_s_style=normal
&type_s_variant=normal&type_s_decoration=none&type_s_weight_h=normal&type_s_style_h=normal&type_s_variant_h=normal&type_s_decoration_h=none&type_i_weight=normal&type_i_style=normal&type_i_variant=normal&type_i_decoration=none
&type_i_weight_h=normal&type_i_style_h=normal&type_i_variant_h=normal&type_i_decoration_h=none&type_c_weight=normal&type_c_style=normal&type_c_variant=normal&type_c_decoration=none&type_c_weight_h=normal&type_c_style_h=normal
&type_c_variant_h=normal&type_c_decoration_h=none&type_u_weight=normal&type_u_style=normal&type_u_variant=normal&type_u_decoration=none&type_u_weight_h=normal&type_u_style_h=normal&type_u_variant_h=normal&type_u_decoration_h=none" 
width="200" height="400" frameborder="0" style="border:0px solid #;" scrolling="auto" ></iframe>13

<script language="javascript">
window.setInterval("location.reload()",timeout=40000); 
</script> 
</body>
</head>
</html>

 

slik bilr da denne side bar seende ut:

post-144377-1206947792_thumb.jpg

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar
Men er du sikker på at du har satt color: #000000; på teksten?? og ikke rosa eller no?

 

Fant forresten noe om "semi-transparent elemtents overlay", den eneste måte er å sørge for at ingen semi-transparent pixler overlapper hverandre,

Link

 

har sett litt på denne men ikke helt fårstått dette, har i allefall ikke fått det til ennu.

Lenke til kommentar

Et tips: Når du ber om hjelp, ikke vær så oppesen og kvalm mot de som skal hjelpe deg. Jeg mister lysten til å hjelpe deg fordi du virker som en kjepphøy fjortis som egentlig ikke er verdt å hjelpe. Svaret ligger nedenfor. Prøv i alle fall å være høflig når du ber andre om hjelp neste gang, så blir folk mer hjelpsomme.

 

Link

 

Du må tydeligvis bruke Javascript for å unngå dette problemet:

Text on a transparent Background is a Problem. Only the addTextObject to Background has not the Magenta Problem.

 

(Du bør forresten teste ut Google en gang. Jævlig bra søkemotor, finner det du leter etter nesten hver gang. Det er der vi finner svarene vi gir deg i denne tråden.)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Et tips: Når du ber om hjelp, ikke vær så oppesen og kvalm mot de som skal hjelpe deg. Jeg mister lysten til å hjelpe deg fordi du virker som en kjepphøy fjortis som egentlig ikke er verdt å hjelpe. Svaret ligger nedenfor. Prøv i alle fall å være høflig når du ber andre om hjelp neste gang, så blir folk mer hjelpsomme.

 

Jeg ble irritert på måten runar skev svar på uten å ha peiling på hva han snakket om, kan være enig i at jeg la ut litt lite info i starten. men å slenge hets pga den er feilpostet blir da feil.

 

(Du bør forresten teste ut Google en gang. Jævlig bra søkemotor, finner det du leter etter nesten hver gang. Det er der vi finner svarene vi gir deg i denne tråden.)

 

har søkt på google men klarte ikke å finne en god løsning.. alle brukte samme måte som meg, det var en post på et annet forum som jeg fant på mitt søk men her var det ikke funnet noe svar på saken..

 

men takk jeg skal prøve det du har skrevet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...