Gå til innhold

Hvem har Norges beste forsvarsrekke?


Helpel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tromsø IL bør tas til betrakting.

Høgli - Reginiussen - Koppinen - Larsen/Yndestad.

Høgli har utviklet seg siden ifjor og virker en del tryggere defensivt han gjorde til tider ifjor. Reginiussen og Koppinen er blant de beste stopperparene i Norge. Yndestad hadde en kjempesesong ifjor, men Kevin Larsen har vært god i de kampene jeg har sett han på venstrebacken og jeg skjønner at han holder Yndestad ute av laget.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som nevner LSK? Statistisk sett er dette laget som slapp inn minst mål i fjor. Selv med karantener og 12(eller noe slikt) mål baklengs på 3kamper hvor man måtte rokkere på forsvaret. Nesten halvparten av målene imot kom på 3kamper.

 

Riseth får trolig rollen som Defensivt midtbaneanker og kan kanskje regnes som forsvarer. Kippe og Andresen var stopperparret som slapp inn minst i fjor , Stefanutto er vekke (et klart tap) ,men Pedersen og Husar er etter min mening de spillerne som burde overta beckplassene.

 

Bakerste fireren og Midtbanen er jeg sikre på (Er MEGET god dekkning på midtbanen). Spissen og vingen er jeg usikker på , spørs hvem som har i form. Myklebust/Tore Andre Gundersen kommer nok inn etterhvert.

 

Otto

Husar - Andresen - Kippe - Pedersen

Riise - Riseth - Brenne

Sundgot - Occean - Essediri

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen som nevner LSK? Statistisk sett er dette laget som slapp inn minst mål i fjor. Selv med karantener og 12(eller noe slikt) mål baklengs på 3kamper hvor man måtte rokkere på forsvaret. Nesten halvparten av målene imot kom på 3kamper.

 

Riseth får trolig rollen som Defensivt midtbaneanker og kan kanskje regnes som forsvarer. Kippe og Andresen var stopperparret som slapp inn minst i fjor , Stefanutto er vekke (et klart tap) ,men Pedersen og Husar er etter min mening de spillerne som burde overta beckplassene.

 

Bakerste fireren og Midtbanen er jeg sikre på (Er MEGET god dekkning på midtbanen). Spissen og vingen er jeg usikker på , spørs hvem som har i form. Myklebust/Tore Andre Gundersen kommer nok inn etterhvert.

 

Otto

Husar - Andresen - Kippe - Pedersen

Riise - Riseth - Brenne

Sundgot - Occean - Essediri

 

Når vi ser hvordan LSK har spilt i de 3 første kampene, så er det vel ikke så rart at ingen nevner dem, blant de beste forsvarsrekkene. 8 baklengs på 3 kamper er ikke bra...og mange av dem kommer pga markeringsvikt i forsvaret.

 

På papiret ser den 4'ern du har nevnt her, bra ut, men det er tydeligvis stor forskjell på hvitt og grønt underlag.

 

 

pantera

Lenke til kommentar
Brann har på ingen måte et dårlig forsvar, men de har absolutt ikke den beste rekken heller. Egentlig er Brann litt som Stabæk, ikke i spillestilen, men de er veldig offensive begge lag.

 

Men det er 7 baklengsmål?

Det er ganske mye på 3 kamper for et lag som skal kjempe i toppen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...