Gå til innhold

Hvem har Norges beste forsvarsrekke?


Helpel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den som har Norges beste forsvarsrekke er vel det laget som har sluppet inn færrest mål\ sluppet til flest sjansjer?

 

 

Ikke nødvendigvis, spørs om vi snaker om beste forsvarsrekke i 4 kamper eller en hel sesong.

 

Men det var det heller ingen som spurte om=P spørsmålet fra trådstarter var hvem har Norges beste forsvarsrekke.

Lenke til kommentar

Tror vel egentlig forsvarsrekkene må bedømmes etter litt flere spillte kamper. Mange som har dratt frem et lag med bra forsvar, og så slipper det laget inn 3 mål i kampen etter (hørte jeg viking?).

 

Det beste forsvaret er det som faktisk hindrer flest scoringer over tid. Likevel er det vanskelig å bedømme forsvar, da resten av laget veldig ofte spiller inn på hvor lett jobb forsvaret får fra kamp til kamp.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen som nevner LSK? Statistisk sett er dette laget som slapp inn minst mål i fjor. Selv med karantener og 12(eller noe slikt) mål baklengs på 3kamper hvor man måtte rokkere på forsvaret. Nesten halvparten av målene imot kom på 3kamper.

 

Riseth får trolig rollen som Defensivt midtbaneanker og kan kanskje regnes som forsvarer. Kippe og Andresen var stopperparret som slapp inn minst i fjor , Stefanutto er vekke (et klart tap) ,men Pedersen og Husar er etter min mening de spillerne som burde overta beckplassene.

 

Bakerste fireren og Midtbanen er jeg sikre på (Er MEGET god dekkning på midtbanen). Spissen og vingen er jeg usikker på , spørs hvem som har i form. Myklebust/Tore Andre Gundersen kommer nok inn etterhvert.

 

Otto

Husar - Andresen - Kippe - Pedersen

Riise - Riseth - Brenne

Sundgot - Occean - Essediri

 

herregud , husar har enda ikke startet en kamp , dessuten er både m.johnsen og john midtun lie bedre en husar

Lenke til kommentar

Fredrikstad har en sterk bakre firer i år, tror de kommer til å overraske stort i år bare de får sving på det offensive.

 

Fernando Wallace - Rajo Piiroja - Patrick Gerrbrand - Jan Tore Ophaug

 

Piiroja er muligens tippeligaen beste duellspiller, Gerrbrand er tippeligens kaldeste, et yppelig stopper par. Svakheten i den bakre fireren er helt klart sidebackene.

 

Men når vi snakker om de absolutt beste bakre firer, vil jeg si, ihvertfall hittil, Tromsø.

Endret av omp9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...