Gå til innhold

Hvilken film vil du glemme og så se på ny ?


Kjakan24

Anbefalte innlegg

Hvilken film vil du glemme og så se på ny ?

 

Skal altså frem til filmer som har et spesielt overaskende plot / twist som man gjerne skulle kunne få oppleve på ny uten å vite hva som kommer.

 

Fortsatt forvirret ?

 

Jeg skulle ønske å se filmen The Usual Suspects (De Mistenkte med bla Kevin Spacey) igjen, uten å vite hva som skjer, med andre ord, se filmen for første gang en gang til. Fordi slutten er så sinnsykt bra. Og når man ser den igjen får man ikke den samme digge følelsen som når Agent Kujan forstår hva som har skjedd.

 

Det er ikke bare det at slutten i slike filmer gjør at jeg skulle ønske at jeg ikke hadde sett filmen før, men det kan være flere ting.

 

Håper jeg har gjort meg selv forstått.

 

Vennligst list dine filmer og hvorfor du skulle ønske å se de med "nye" øyne en gang til :

 

PS! Har ikke trålet igjennom de 118 sidene om det finnes en slik tråd allerede, men søkte en del og fant ingenting.

 

- Trailer til Usual Suspects:

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig litt vanskelig å svare på, fordi det er ikke sikkert at jeg hadde sittet med samme opplevelsen i dag. Gjelder mest filmer jeg har likt veldig godt, men sett for mange år siden.

 

Tv-serien «Twin Peaks» gjorde et sterkt inntrykk da jeg så den 90-tallet. Hadde jeg oppdaget den først i dag ville jeg sikkert ha likt den godt, men tror ikke den hadde gjort samme inntrykk. Har noe med alder, samt at kvaliteten på tv-seriene har blitt betraktelig høyere de siste årene. Man stiller rett og slett høyere krav til usette serier etter å ha sett «The Sopranos» og «The Wire» ;)

 

Likevel er det noen filmer jeg gjerne kunne ha sett med helt «nye øyne» er: «Lost Highway», «The Godfather: Part II», «Usual Suspects», «2001: A Space Odyssey», for å nevne noen.

 

Det dukker imidlertid stadig opp noen nye filmperler. Ikke minst det siste året med «No Country for Old Men» og «There Will Be Blood». Jeg bekymrer meg derfor lite for at jeg skal gå tom for nye, sterke filminntrykk. Dessuten er det jo en haug med filmklassikere som jeg fortsatt ikke har fått sett.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Valget mitt faller også på The Usual Suspects. Følelsen jeg hadde da den var ferdig, er en av de beste filmopplevelsene jeg har hatt.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Kaiern skrev: The Prestige, uten tvil. Finnes ikke mange filmer med en like herlig plot twist.

 

-Veldig enig her, tror jeg må skvise inn to valg å ta med The Prestige også.

 

PS! Mulig jeg går til anskaffelse av Dexter / Twin Peaks etter kommentarene her. Og No Country for Old Men skal seees på Kino asap !

Lenke til kommentar
For min del står det mellom "Den engelske pasienten" eller "Amelie" men da på samme sted som jeg så dem den første gangen som var på kino.

 

De er de to beste opplevelsene jeg har hatt på kino da.

Du er den første personen jeg har sett som faktisk sagt noe slikt om Den engelske pasienten, dette er en tung og ganske langtekkelig film for de aller fleste vil jeg tørre å påstå, at du fant den som en av de beste opplevelse er mildt sagt sjokkerende. Og ja, det er en god film. :)

Lenke til kommentar
Herlig. Enda et FAENS LISTEEMNE. Skjønner ikke at det er lov her på Diskusjon.

 

Folk ser ut til å like tråder som denne da . . .

 

Denne siden heter diskusjon.no ja og det burde helt klart diskuteres og ikke listes opp ting. Jeg orker ikke diskutere store teamer som politikk, livsyn og etikk på nett. Det gjør jeg med gode venner over et glass vin.

 

Men kan godt diskutere i ukevis om enkle teamer som fotball / Tv / film. Men vennligst vis meg 3-4 tråder der det diskuteres seriøst og det ikke bare er fjortisser som slenger dritt til hverandre. Inntill jeg finner slike tråder så starter jeg mer en gjerne tråder som denne.

 

PS! bare synd at folk misforstår litt her, vil gjerne at folk lister opp grunnene til hvorfor de vil se en film igjen, ikke bare at den er driit bra. Kom gjerne med tips til Twisten som gjør filmen ekstra seerverdig som førstegangs titter.

Lenke til kommentar
PS! bare synd at folk misforstår litt her, vil gjerne at folk lister opp grunnene til hvorfor de vil se en film igjen, ikke bare at den er driit bra. Kom gjerne med tips til Twisten som gjør filmen ekstra seerverdig som førstegangs titter.

 

Vil du vi skal beskrive det overraskende plottet i detalj? ;)

 

Lett for å spoile filmen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...