Gå til innhold

Studioportrett - foreløpig utan namn.


KimNK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere utbrente områder her. Kan se ut som at du har satt en blits eller et lys bak henne, men så har du bommet litt på plasseringen av henne sånn at lyset smyger seg forbi henne. Det tok i hvert fall mye av oppmerksomheten min, og jeg fikk vondt i øynene(!) av det.

Likte håret hennes, blomstene og bakgrunnen da, så der syns jeg du har treffet bra (hvis man ser bort i fra de utbrente områdene).

Lenke til kommentar

Baklyset er plassert slik veldig med vilje, har ein "thing" for lys som slepp igjennom. Har faktisk dodga ut lyset meir for å få det heilt utbrent. Har i tillegg dratt opp eksponeringa omtrent 1.2-1.3EV.

Utsnittet er eg òg litt usikker på. Dette var opprinneleg tatt som eit hår/sminkebilde for ei eksamensoppgave, derfor midtstillinga og ansiktet rett-i-kamera. Hadde håpt å få litt betre tid til å ta litt anna enn rett fram headshots. men det vart ikkje denne gongen. Når så skal seiast, så er eg ikkje heilt fornøgd med lyset eg heller. Veldig flatt. Tykkjer det ser ut som noko eg kunne ha sett på VG nett. Men har ein lita tid, så har ein lita tid. Utifrå utgangspunktet vil eg seie meg relativt fornøgd. :)

 

Her er det brukt ringblits pluss 2 baklys. Ville prøve meg utan softbox for ein gongs skuld.

 

Edit: Ja, har dratt opp blåkanalen på auga litt. Mangla litt intensitet.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

I motsetning til mange andre er jeg ikke allergisk mot utbrente områder så lenge det passer med bildet, og det synes jeg det gjør her. Alt i alt et delikat bilde, men jeg synes du har dratt blåfargen i øyet alt for langt. En lettere og lysere blåfarge hadde gjort seg tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...