Gå til innhold

Hjelp til å koble Lcd Tv til surroundforsterker.


Anbefalte innlegg

PROBLEM LØST!!!

 

Hei . har et Tatung 32" HD LCD TV - V32MCAK og en VSX-417-K Pioneer surround forsterker.

mitt problem er at jeg ikke er teknisk anlagt , jeg treger å vite hvilke kabel jeg skal kjøpe for å få tv lyden til forsterkeren. høytalere og alt annet er koblet opp , kun tv til forsterker jeg sliter med.

 

Legger med bilde av bak tv og forsterker.

 

på forhånd takk for hjelpen

post-92484-1206697146_thumb.jpg

post-92484-1206697181_thumb.jpg

Endret av Magnus__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel,siden som skal inn i receiveren er jo enkel nok. En vanlig RCA som du plasserer på TV in. Den andre siden virket litt verre på din,du er sikker på at du ikke har noen utganger et annet sted på TV'en hvor det står audio out? I så fall er det den som skal brukes. I et nødstilfelle kan du bruke hodetelefonutgangen til å koble til,fungerer greit det.

Lenke til kommentar
Vel,siden som skal inn i receiveren er jo enkel nok. En vanlig RCA som du plasserer på TV in. Den andre siden virket litt verre på din,du er sikker på at du ikke har noen utganger et annet sted på TV'en hvor det står audio out? I så fall er det den som skal brukes. I et nødstilfelle kan du bruke hodetelefonutgangen til å koble til,fungerer greit det.

 

takk for svar , har ingen andre utganger noe annet sted nei , stusset litt siden jeg ikke fant noe audio out .

da får jeg prøve å koble til hodetelefonutgagen.

Lenke til kommentar

Kva signalkjelde er det som går til TV-en? Har du parabol, kabel-TV, Riks-TV eller liknande? Finnes det i så fall ein lydutgang på ein av dei du kan sende til forsterkaren? Digitalt er nok å føretrekke, men analoge funker og.

 

For øvrig merkeleg at ein ny TV i dag ikkje har lydutgang, mens den har dobbel HDMI, D-Sub og Coax inn.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Kva signalkjelde er det som går til TV-en? Har du parabol, kabel-TV, Riks-TV eller liknande? Finnes det i så fall ein lydutgang på ein av dei du kan sende til forsterkaren? Digitalt er nok å føretrekke, men analoge funker og.

 

For øvrig merkeleg at ein ny TV i dag ikkje har lydutgang, mens den har dobbel HDMI, D-Sub og Coax inn.

 

har kabel tv

Lenke til kommentar
Vel,siden som skal inn i receiveren er jo enkel nok. En vanlig RCA som du plasserer på TV in. Den andre siden virket litt verre på din,du er sikker på at du ikke har noen utganger et annet sted på TV'en hvor det står audio out? I så fall er det den som skal brukes. I et nødstilfelle kan du bruke hodetelefonutgangen til å koble til,fungerer greit det.

 

foresten når jeg kikker etter så har ikke jeg hodetelefonutgangen på tv ? isåfall hvem utgang er det .

sorry dumme spørsmål :)

Lenke til kommentar

Frå kva leverandør? Har du ein boks denne kabelen kjem inn i? Og frå denne boksen ein kabel som går opp til TV-en (sikkert Scart eller HDMI)?

 

Har du i så fall ein lydutgang, enten Digital Coax eller analog (kvit/raud) på kabel-TV-boksen som du kan kople til forsterkaren? Det er i så fall den beste løysinga.

 

I følge spesifikasjonane til TV-en har du ikkje hovudtelefonutgang, men derimot ein digital coax. Om apparatet må ha digitalt inn for å kunne gje det ut veit eg ikkje, kunne vore eit alternativ, og for meg ser det ut som det einaste alternativet om du skal gjennom TV-en. Det er derimot ein fordel om du kan hente det rett frå Kabel-TV-boksen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Frå kva leverandør? Har du ein boks denne kabelen kjem inn i? Og frå denne boksen ein kabel som går opp til TV-en (sikkert Scart eller HDMI)?

 

Har du i så fall ein lydutgang, enten Digital Coax eller analog (kvit/raud) på kabel-TV-boksen som du kan kople til forsterkaren? Det er i så fall den beste løysinga.

 

fra canaldigital tror jeg , jeg leier bare i en kjeller , huseieren har alt hos seg , jeg har bare en ledning ned til meg og inn i tv , men jeg er på flytte fot , til ny innkjøpt leilighet , så kansje jeg bare skal vente til jeg har flyttet ditt ( 14 dager )

Lenke til kommentar

Aha, då er saken litt annerledes. Har ikkje vore så mykje borti kabel-TV, men er det ein antennekabel du har ned? I så fall er det den digitale utgangen som er einaste løysinga. Men sidan du sannsynlegvis får analoge signaler inn er det ikkje sikkert det går.

Lenke til kommentar
Aha, då er saken litt annerledes. Har ikkje vore så mykje borti kabel-TV, men er det ein antennekabel du har ned? I så fall er det den digitale utgangen som er einaste løysinga. Men sidan du sannsynlegvis får analoge signaler inn er det ikkje sikkert det går.

 

jeg har kunn en antennekabel ned ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...