Gå til innhold

Fuze tar opp kampen med Nano


Anbefalte innlegg

Finner du ikke noe info om kommunikasjonsstandarden i manualen til bilstereoen din heller?

Dessverre, det står kun at det virker med alle iPod-varianter med firmware 1.3 eller nyere, eller noe slikt. Så det er nok riktig det dere sier, at dette er noe proprietært. Slikt burde det blitt brukt åpne standarder på.

 

Apple er jammen gode til å pushe epleproduktene sine. Jeg blir vel nødt til å bite i det sure eplet jeg også da, og kjøpe meg en Nano siden den virker optimalt i bilen.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stor er egentlig ulempen for deg å styre mp3-spilleren fra spilleren i stedet for fra bilstereoen? Kanskje lydkvaliteten til Fuze veier opp for den praktiske ulempen? Ipod er jo ikke kjent for å ha god lyd. Sansa Fuze skal ha samme lydbrikke som Sansa Clip, en spiller som er kjent for svært god lydkvalitet. Noe som vil være til stor glede når man spiller av lyden på noe bedre enn standard øreplugger. F.eks bilstereoen.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Simen1, jeg vil mye heller ha denne Fuze-spilleren (særlig pga lydkvaliteten) enn et halvdårlig epleprodukt som også tvinger meg til å bruke iTunes. Nano mangler også støtte for minnekort.

 

Ulempen er at jeg ikke kan styre Fuze fra de integrerte kontrollene i rattet. Jeg får tenke litt mer over saken, det er ikke helt klart for meg ennå hva jeg vil velge. Men jeg heller mot Fuze tror jeg. Den vinner tross alt på mange punkter: Lydkvalitet, minnekort-støtte, integrert radio (ikke nødvendig i bilen, men kan være gøy andre steder). Flere?

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde egentlig bestemt meg for en Clip 4GB, men ble gjort oppmerksom på denne via artikkel-tipset til Simen1. Jeg har ikke behov for bilder, video og fargeskjerm, men fire ganger mer plass (8GB-versjon med 8GB microSDHC) og ni timer mer batteri gjør Fuze aktuell.

 

Er det noen som vet en grunn eller praktisk årsak til at minnekortsloten på Sansa-modellene aldri har en hette eller gummibeskyttelse? En ekstra åpning betyr jo mer støv og lommerusk inn i spilleren, og gir det ikke også muligheten for at et minnekort kan sprette ut utilsiktet? Kan jo selvfølgelig være at SanDisk som verdens største minnekortprodusent ønsker at vi skal kjøpe flere minnekort, men jeg syns allikevel det virker litt rart.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått min i hende ennå så jeg visste ikke det om minnekortåpningen. Tror jeg kommer til å ta litt kraftig gjennomsiktig tape og sette over der. Det er litt skuffende å høre om sånne ting, men det er ikke i nærheten så ille at jeg vil benytte angreretten.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Er det noen som vet en grunn eller praktisk årsak til at minnekortsloten på Sansa-modellene aldri har en hette eller gummibeskyttelse? En ekstra åpning betyr jo mer støv og lommerusk inn i spilleren, og gir det ikke også muligheten for at et minnekort kan sprette ut utilsiktet? Kan jo selvfølgelig være at SanDisk som verdens største minnekortprodusent ønsker at vi skal kjøpe flere minnekort, men jeg syns allikevel det virker litt rart.
Etter over to måneders bruk kan jeg avkrefte at den manglende gummihetten byr på et stort problem. Jeg har aldri opplevd at minnekortet har poppet ut, og så lenge det står et minnekort i sloten holder den seg rimelig fri for støv og møkk. Allikevel, men tanke på hele to års garantitid er det merkelig at SanDisk ikke har dekket til denne åpningen. Vil derfor råde alle som kjøper denne spilleren å kaste med et microSDHC-kort, jeg betalte eksempelvis 77kr for 4GB class4 med både miniSD- og SD-adapter.

 

I tillegg mener jeg at spilleren skulle hatt microUSB istedenfor den proprietære data- og ladeporten.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med min Clip-erstatter og vil anbefale den til alle som har fokus på høy money value, lydkvalitet og skikkelig formatstøtte.

 

Kort oppsummert:

 

+ mye for pengene

+ 2års garanti

+ robust byggekvalitet (sett i forhold til pris)

+ bra lyd

+ Sansa hører på brukernes tilbakemelding mtp FW-oppdatering

+ FLAC- og OGG-støtte

+ OK batteritid (24t)

 

- proprietære plugg

- ikke beskyttet minneslot

- ikke støtte for temaer, kun noen få fargetoner å velge mellom

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...