Gå til innhold

Jenter i World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Men vi har ikke tilgang til den informasjonen, har vi?

Ironisk at det kommer fra deg, selv uten informasjonen var du ganske kjapp på å tolke det på din måte og konkludere med en masse nedsettende og tagge husvegg om hvordan jeg var en overreagerende feminist og at det hele var en misforståelse. Jeg skal ikke quote noen av de tingene du sa tidligere med frykt for at det hele blusser seg opp igjen men du vet selv hva jeg mener.

Ja, fordi jeg regner med at informasjonen jeg får servert er faktisk betydningsfull og komplett. All informasjon er faktisk viktig i en whinepost. Dette var da ikke tilfellet.

For uten nettopp alt rundt er sitatet alene en tolkningssak, da det er et personrettende ord, ikke en negativ skildring av jenter.

For the record: Jeg klassifiserer i gode og dårlige spillere, ikke gutter og jenter og gamle og unge.

Vist det var noe informasjon du manglet kunne du begynt med å spørre etter den først, og eventuelt tatt til deg det jeg sa i ettertid om hvordan det ikke var snakk om noen misforståelse eller plass til noe tolkning :)

Informasjon som skulle vært der fra begynnelsen av.

Videoannonse
Annonse

Leder i guildet:Hey listen, before you got in the guild we had a girl who wiped us twice on a single night before she left, I suggest you shut up and be happy we're letting you in as healer. ok?

Bare meg som faktisk tolker den i retning av at du faktisk får bli i guildet av den eneste grunn at du er jente? At det kan hende du ikke er en god spiller (noe jeg ikke kan uttale meg om) og derfor har han deg med av medlidenhet. Kanskje han ser på jenter som dårligere spillere? Hva vet jeg? Min erfaring er at jenter som gjør noe ut av seg er også de som man burde holde seg unna. Jeg driter da i om du er jente eller gutt om du ikke klarer å holde en mob på deg over for eksempel en healing-prest, om det da kommer "But I'm a girl =(((((" osv er det definivt rett ut.

Og det at den "dårligere" feral-druiden fikk være med vil jeg tro at han enkelt og greit var før deg. Aksepter det, i mitt tidligere guild før TBC så hadde vi et par middelmådige prester, og om offiser-presten (også real lifevenn med guildlederen) kom online måtte han pent vente, såklart fikk han prioritering ved at han venta foran inngangen og sånne ting som sparte tid generelt. Og om man er (ihvertfall var) et progresjonsguild så får man pent takke seg til roller innad i guildet. Kan ikke gå feral fordi du vil, og så "kreve" å få delta i raids.

Jauda, skrevet samtidig som en telefonsamtale, derfor noen sikkert litt uheldige stavelser.

Ikke svar så fort da :(

Endret av chokke
Gjest Slettet+8723

Ang raid lederen din så er jeg enig på " dps biten"

At en jente før deg wipet raidet var unødvendig sagt, og har ikke noe med deg som spiller å gjøre. Diskriminerende fra han sin side.

Helt personlig, syns jeg det er litt rart at jenter spiller WoW. Syns det virker mer som en gutte greie, da de fleste jenter whiner til meg om at jeg sløser bort livet mitt. Bør kanskje nevnes at jeg og min krets er 16-17 år.

Ang raid lederen din så er jeg enig på " dps biten"

At en jente før deg wipet raidet var unødvendig sagt, og har ikke noe med deg som spiller å gjøre. Diskriminerende fra han sin side.

Helt personlig, syns jeg det er litt rart at jenter spiller WoW. Syns det virker mer som en gutte greie, da de fleste jenter whiner til meg om at jeg sløser bort livet mitt. Bør kanskje nevnes at jeg og min krets er 16-17 år.

jenter som har passert 18 har et litt annet synspunkt om wow, enn å whine om ditt å datt:)

Vel, dette er nemlig særdeles tynt grunnlag å fordømme raidleaderen din på, så det kan godt hende han var en kuk. Fra den informasjonen jeg har fått virker det som krøll på kommunikasjon, ikke noe mer. :)

Isåfall var han en kuk. Snakk med GM om det. Er han GM, finn deg et nytt guild.

Skjønner ikke helt hva du krangler over, selvfølgelig er det feil av han å bruke det at hun er jente som et argument for at hun ikke kan joine. Drit i om hvlken klasse hun er. Om jeg hadde sagt til en svenske: var på gruppe med en svenske i går, han var totalt noob. Så jeg tror ikke du får joine oss siden du også er svenske.

Argumentet ditt er bare latterlig når du sier; om det hadde stått "guy" hadde det hatt en annen mening. Selvfølgelig hadde det det, men det var "girl" det stod. Om jeg kaller noen en "svart jævel" (sorry for ordbruk) er det rassistisk og ulovlig. Om jeg hadde sagt din jævel er det en helt annen sak. Så du kan ikke skifte ut nøkkelord i setningen og bruke det som et argument. Det sier seg selv at setningens mening forandres om du forandrer ordene, skjerp deg.

Du trenger heller ikke konkludere og diskutere som om du var der og hørte alt. Om en person bruker argumentet du får ikke joine siden; du har et spesielt kjønn, hundfarge, nasjonalitet etc er det diskriminiering. Utifra det Ninety beskriver var det det. Hvorfor diskuterer dere om det var det han mente eller ei når hun sier klart og tydelig at det var det det var? hun var der og diskuterte, hun sier at det var det han uten tvil mente. Ja da er det det vi må forholde oss til.

Endret av Christeven
Leder i guildet: I'm not saying you cant join. I'm just saying, we're already stocked full on dps, now if you were to go healer then you could join...

Jeg: I have never healed a thing in my life, honestly, and what decides why I cant come while some can?

Leder i guildet:Sucks, I already got dps' that I know are good and I'm not risking wipes.

Jeg: I'm not respeccing again, I cant prove to you that I can dps if you dont give me a chance.

Leder i guildet:Hey listen, before you got in the guild we had a girl who wiped us twice on a single night before she left, I suggest you shut up and be happy we're letting you in as healer. ok?

Det dette virker som for meg er at dere har hatt en lengre samtale og at guild leaderen ble lei av den konstante sytinga di selv om han flere ganger hadde sagt at det ikke var plass til flere DPS-klasser i raidet, men han hadde behov for en healer.

''I'm not respeccing again'' skjønner jeg ikke helt. Du sier jo ''I have never healed a thing in my life, honestly, and what decides why I cant come while some can?''. Merkelig.

Den setningen som jeg har merka ut er vel ''nådestøtet'' for at NÅ gir du deg, gidder ikke snakke noe mer om det. Noe spesielt stygt er det ikke i min bok.

Endret av PSV

"Jeg spilte med en trettenåring i går, han var totalt noob, så du får ikke bli med. Jeg velger noen andre før deg."

Hun nektet å specce restoration når det var det han trengte.

At det finnes idioter der ute er det da vitterlig ingen tvil om, samt at råtne holdninger eksiterer. Men ved å fordømme et helt samfunn, evt. deler av det, på bakgrunn av noens oppførsel er bare hyklersk når du nå roper mannsjåvinisme og klassifisering av jenters roller i instances.

Det dette virker som for meg er at dere har hatt en lengre samtale og at guild leaderen ble lei av den konstante sytinga di selv om han flere ganger hadde sagt at det ikke var plass til flere DPS-klasser i raidet, men han hadde behov for en healer.

''I'm not respeccing again'' skjønner jeg ikke helt. Du sier jo ''I have never healed a thing in my life, honestly, and what decides why I cant come while some can?''. Merkelig.

Når man før raidet starter spør om man kan joine et "geare opp nye" raid får et svar: vi har masse dps, er det jo rart. Alle har vert der når raideaderen innviterer "venner" over andre og det er fantastisk provoserende. Greie er at han på et punkt sier: nei, du er jente. Det er det som er diskusjonen, drit i om det var dps, healer, mage druid whatever..

Argumentet ditt er bare latterlig når du sier; om det hadde stått "guy" hadde det hatt en annen mening. Selvfølgelig hadde det det, men det var "girl" det stod. Om jeg kaller noen en "svart jævel" (sorry for ordbruk) er det rassistisk og ulovlig. Om jeg hadde sagt din jævel er det en helt annen sak. Så du kan ikke skifte ut nøkkelord i setningen og bruke det som et argument. Det sier seg selv at setningens mening forandres om du forandrer ordene, skjerp deg.

Poenget mitt var nå at meningen hadde vært akkurat den samme om det hadde stått guy.

Uansett om det er slik at guildleaderen var lei av å dikutere om hun kunne bli med som dps eller ikke så er det uakseptabelt å komme med et slikt argument som at hun ikke kunne komme som dps siden hun var jente.

Det er helt klart for meg at det var et diskriminerende utsagn.

Uansett hvor irritert man blir så er det ingen unnskyldning for å komme med diskriminerende/rasistiske utsagn.

Hvis jeg hadde vært med i denne guilden og vært vitne til denne diskusjonen så tror jeg at jeg hadde forlatt guilden.

Og jeg er en mann.

Ninety du har min sympati og ikke bry deg om dem som kommer med usaklige kommentarer i denne tråden.

Som sagt, akkurat dette eksempelet som du har lagt ut er veldig åpent for tolking. Hvis det har vært flere kommentarer over lengre tid så kanskje. Dette virker som en kommentar som kom fordi han er sint eller irritert på maset ditt.

På mitt realm er det en god del jenter aktive, merker i grunn ikke så mye av det annet enn en del av guttene er mer vennlige mot jentene. Noen få kan også virke litt arrogante til tider bare fordi de er jenter. Snakket blandt annet med ei på ventrilo som ble fornermet fordi jeg ikke flørtet og behandlet henne bedre enn andre, når det skjer så begynner det å bli litt teit.

Når det kommer til eksempelet ditt med at characters plasserer seg med skrittet i annsiktet på kvinnelige characters så tror jeg det er ganske vanlig men kanskje dårlig humor. En av jentene i raidgruppen min har blandt annet gått i bearform, satt seg ned og reist seg opp fort flere ganger etter hverandre over døde raid members slik at det ser ut som bjørnen har seg en omgang med dem.

Er da nøyaktig det samme om man sier " we had a girl that wiped us " eller om man sier " we had a guy that wiped us "?

Begynner å bli alt dette preiket om diskriminering og tull..

Om du er arbeidsgiver og sparker en neger siden han jobber dårlig da er du rasist, men om du sparker en norsk mann siden han jobber dårlig så er det greit..

Er da nøyaktig det samme om man sier " we had a girl that wiped us " eller om man sier " we had a guy that wiped us "?

Om du er arbeidsgiver og sparker en neger siden han jobber dårlig da er du rasist, men om du sparker en norsk mann siden han jobber dårlig så er det greit..

Takk, det er akkurat dette jeg mener.

Nå er det faktisk mulig at blizzard hører på klager. Tar du deg tiden så, kan det godt hende at du får dem suspenda.

SPiller ikke wow selv, men det var litt moro når en jeg vet om ble suspenda pga dette.

Er nok ikke så enkelt du. Iht trådstarter foregikk dette på Ventrilo/TS, ergo finnes det ingen logger som knytter noenting til noen spillere. Om det så ofte siterte førsteinlegget hadde vært skrevet hadde nok ikke noen blitt suspenda for noenting. Å unnlate å ta med noen på et eller annet pga kjønn er riktignok en mild form for diskriminering, men ikke noe ban-grunnlag. Nå har ikke jeg noe imot jenter som spiller sjøl, men om jeg hadde vært det hadde jeg nok lagt spillet på hylla om Blizz hadde begynt å kvotere jenter inn. :p

Ut i fra hva jeg har lest i hele tråden her virker det som om trådstarter blåser storm i et eggeglass, la det ligge og finn deg noen mer hyggelige personer som setter pris på deg og spille med istedetfor. Det er nok av tullinger, så det er ikke nødvendig å gjøre ting verre for deg enn det egentlig er.

Og for the record: Det er nok av jenter som spiller wow og som kan spille godt. Vi har flere av dem i guildet vårt og dem er både dps, tanks og healers. Flinke og hyggelige mennesker.

er dere 12 år eller ser dere ikke forskjellen? Det er ikke det samme, når en gutt sier til en jente: du får ikke bli med siden du er jente. Da er det diskriminering. Om arbeidsgiveren sparker (eller ikke ansetter) en sort mann siden en annen sort mann jobbet dårlig tidligere er det diskriminering. Tenk litt før du/dere poster, dere fremstiller dere selv som ignorante tullinger som kverulerer for å kverulere.

Hadde guild/raidleaderen vært jente og sagt: siden du er gutt får du ikke bli med hadde det vert det samme. Ser heller ikke logikken deres: Siden en annen person wipet oss så får ikke du bli med, hva er det for noe? btw: hvor står det at personen er dårlig? hun sier tillogmned at de innviterte en av samme klasse som gjør mindre dps enn henne.

Edit: ta å slå opp diskriminering så finner dere ut hva ordet betyr, for dere gjør tydligvis ikke det slik det står nå.

Endret av Christeven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...