Gå til innhold

tv2 sport og sendeskjema fra tippeliga?


huldal

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke dette direkte kan overføres til RiksTV. Vil ikke være sikker på det før evt det har blitt "bevist". Ved tv over fiber er det ikke nødvedigvis tekniske sperrer for å få dette til (on demand), men ved kringkasting i bakkenett må alle disse kampene sendes som seperate kanaler, og jeg tror ikke dette er tilfellet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åja, ellers gikk jeg inn på tv2 programmer inne på portalen, og der fant jeg Vålerenga - Aalesund så trykket jeg, å der sto det programmet har ikke startet enda, så kan hende det kommer se nå eller noe lignende da den går. Men utrolig rart vis de andre kanalene ikke står i kanal oversikten :p

Lenke til kommentar

ja, må jo se, skal jo se Viking - godset, men selvom den går på den ene kanalen i kanallista :p men skal se etter om alle ligger der på søndag og om jeg kan se dem ;)

Vis man ikke får alle 5 kanalene er det jo lureri, kan jo ikke betale 1490 kr for et år for bare en kanal, og da er de to første månedene gratis...........

Endret av Bangern1991
Lenke til kommentar

Bangeren: Du har tv via en fiberlinje om jeg forstår deg rett?

 

Uten å forhåpentligvis gå for langt unna emnet:

Denne måten å sende tv-signaler på betyr at det bare sendes en kanal til deg av gangen. Selv om gjerne du har tilgang til mange kanaler du kan se på, trenger leverandøren bare å sende deg en kanal av gangen, og bytter hvilken når du ber om det (bytter kanal med feks fjernkontrollen). Denne måten å sende signaler på er lur fordi antal kanaler ikke er begrenset av båndbredden hjem til deg, og derfor kan leverandøren sende tilby mange flere kanaler enn hva båndbredden din tilsier. Dette måten å sende signaler på kalles ofte «content on demand» (innhold etter etterspørsel).

 

Ved kringkasting, slik som RiksTv blir sendt, sendes alle kanalene ut fra Tv-mastene samtidig, men med forskjellige frekvenser slik at du med en bakkenett-mottager velger hvilken frekvens du vil se på. Siden alle kanalene sendes på en gang, er det begrenset hvor mange kanaler de kan tilby, utifra hvilke frekvenser de har konsesjon å sende på. Per i dag er det bare plass til en omlag 20 kanaler (såvidt jeg husker). Derfor ser jeg på det som urealistisk at TV2-Sport har fått plass til hele 4 kanaler av disse, og derfor er det nok ikke sannsynlig at en med dette vil få tilgang til mere enn hovedkanalen til TV2 Sport med RiksTV-løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...