Gå til innhold

Star Wars-spill Meninger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv likte jeg veldig godt Star Wars Jedi Knight-spillene (Outkast og Jedi Academy). Morsomt å løpe rundt som jedi og sable ned storm troopers i et glimrende enspiller fps. Historiene i spillene er ikke av den dypeste sorten (da bør man heller ta en titt på Knights of the Old Republic), men så er da JK-spillene renspikka action også da. Kotor er også artig, om man liker dype og gjennomførte rpg-er. Ville unngått Battlefronts hvis jeg var deg. Ren og kjær Battlefield-klone, ikke spesielt bra kontroll (treig sikting og litt upresise kontroller). Og Empires at War (strategi) var moderat morsomt. Så JK eller KotoR er min anbefaling hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke de som klager sånn over SW: Empire at War. Synes det er et bra spill jeg og Forces of Corruption gjør den enda bedre. Det finnes også plenty med mods der ute som legger til mange flere solsystemer og units. Kjempe både i verdensrommet og på planeter for og erobre etc. Knallbra.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Tre ting jeg ikke liker med Empire At War:

 

1. Du får ikke bygge baser, men likevel bruke de som allerede er der?

2. Romkampene er bare vanlige bakkekamper med annen grafikk, og ikke episke kamper i verdensrommet som de burde ha vært. Ta en helt vanlig bakke, fargelegg den sort, tilfør noen stjerner i bakgrunnen og vips er du i verdensrommet.

3. Hva er den strategigreia for noe? Det minner en del om spill som Galactic Civilization en liten stund, bortsett fra at du ikke kan gjøre noe særlig der unntatt å sende romskip hit og dit. Dette tar dessuten en evighet, så hva er vitsen?

 

Når det gjelder Knights of the Old Republic kan det enkelt sammenlignes med Warhammer. Både Warhammer Fantasy og Warhammer 40.000 er satt til Warhammer universet, men de har strengt tatt ikke noen sammenheng bortsett fra navnet på noen raser og planeter. ;)

Lenke til kommentar

@thecrow77:

1. At du ikke kan bygge baser når du kjemper er helt bra spør du meg, det tar bort unødvendig fokus på bygging når du er midt i kamp. At du kan bruke dem i kamp er jo bare minimalt, det gjelder bare oppgraderinger. Da snakker jeg om Galactic Conquest modusen, ikke skirmish.

 

2. Det har du sikkert rett i men alikevel så synes jeg ikke det er god nok grunn til og kalle det et drittspill. Alikevel kan det se ganske fint ut om du har en god maskin og setter alle instillinger høyt.

 

3. Vet du om noen andre spill av denne typen som kombinerer både bakkeslag og romslag hvor du selv styrer alt? I Galactic Civilizations så styrer du jo nesten ingenting selv. Du bygger, forsker og utforsker men du har liten kontroll på slagene. Sånn sett er SW: Empire at war ganske friskt.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

RogueAlien: Så det du sier er at "Det er svært kjedelig å spille, AIen forstår ikke hvordan man går gjennom en dør, strategibiten er manglende, romkampene er bare kjedelige bakkekamper med ny grafikk og det er så enkelt at selv mora mi kunne klart seg gjennom hele spillet uten problem - men du verden så fint det ser ut! Vi gir topp karakter." :p

Lenke til kommentar

@thecrow77: Nei jeg sier ikke det, faktisk jeg har vært helt uening med deg i nesten alt du skrev om SW: Empire at War. Og jeg gir ikke spillet topp karakter pågrunn av grafikk. Det var jo bare en av tingene jeg skrev. Ikke plukk ut den ene tingen og så prøv å gi inntrykk av at det var alt jeg mente.

 

SW: Empire at war er kjempebra spill for de som liker både strategi og Star Wars. Jeg synes dog at landslagbrettene burde vært større og mer åpne. Sånn sett kan Hoth planeten være litt liten i forhold til den du ser i Episode 5 "The Empire Strikes Back" men alikevel er det et bra spill.

 

Mulig at du synes spillet er for lett men hvis man virkelig vil kan man gjøre spillet mer vanskelig. Enten ved og sette hastigheten opp høyere eller laste ned modder som gjøre galaksen større og mer "befolket".

Lenke til kommentar

RogueAlien: Ta nå ikke alt så seriøst, er du snill. Livet ditt blir så kjedelig da. Det er faktisk lov å ha det litt moro en gang i blandt. :p Det jeg (trodde var åpenbart) mente var at jeg hatet alt med selve spillet, men det ser jo fint ut, derfor må det være bra. Det synes å være en standard greie blandt unge folk nå om dagen. Litt off-topic har jeg seriøst snakket med noen ungdommer som elsker Metal Gear Solid 2 og 3, men nekter å prøve det første fordi "det ser så dårlig ut". MGS2 og 3 ser bedre ut, derfor er de bedre spill. Det er direkte latterlig og ganske trist. Tenk å aldri vurdere perler som Final Fantasy på SNES, Super Mario 64 (og tidligere) og Star Wars: Dark Forces / Jedi Knight fordi de ikke ser så bra ut i forhold til Crysis. Jeg synes synd på slike folk. Ikke at jeg mener du er en av dem, selvsagt.

 

Men uansett. Vi er svært uenige om Empire At War, så er det noen vits i å diskutere det? Jeg kommer aldri til å like det, og du kommer aldri til å synes det er dårlig. Om noen har lyst til å prøve det selv er det vel sikkert en demo å finne ett eller annet sted, og selve spillet er ganske billig nå. Selv hadde jeg det mye mer moro med Force Commander (ja, likte det faktisk!) men det er nå bare min mening.

 

langtongting: TIE Fighter? Klassiker. De burde helt klart lage en verdig oppfølger i stedet for X-Wing vs TIE Fighter og X-Wing Alliance. The Emperor would be pleased. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

siden dere likte filmene og fikk helt dilla, foreslår jeg ikke spill som republic comando og kotor. Men heller Jedi Knight spillene. Det er de to som jeg synes greier å få fram mest star wars stemning av alle. Og jeg har nesten bare star wars spill hjemme.

Lenke til kommentar

husker med glede gamle star wars trioligien på super nintendo :p

Anbefaler på det varmest SW jedi academy. er ikke så gammelt, 2003 grafikk. Spiller det på reservepcn når jeg er hjemme hos gamlingen. enda en del som spiller mulitplayer.

KOTOR 1 og 2 er veeldig bra. Men du bør like rollespill sjangeren for de.

(runda kotor 1 som bad guy bare for moro for en stund siden)

Vist du har prøvd og likte jade empire som kom for en stund siden, vil du også digge kotor.

Ellers var squadron ett eller annet moro. fly forskjellig fighters. og vist du har tilgang til en gammel dos pc, prøv tie fighter. (men regner med dagens ungdom ikke vil ta i noe som har så dårlig grafikk etter dagens standard, men gøy).

Republic commando er undervurdert etter min mening. bra fps spill.

(kan også linkes litt til epsiode 2-3, siden handlingen er på måta lgt til mellom de to filmene)

Venter spent på force unleashed. siden det ikke kommer til pc, vil jeg kanskje kjøpe en ps3 bare for det (og Blu-ray ofc)

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar

Jedi Academy er genialt på mange måter, men problemet er at du starter med et lyssverd du lager selv. (dvs farge, om du vil ha ett eller to sverd eller et dobbelsverd som darth maul). Hvis du allerede har et lyssverd, hva er da vitsen med å få andre våpen? :)

 

KotOR er ikke så ille det heller, men personlig synes jeg det er svært forutsigbart og har noen svært irriterende folk. (skal ikke nevne navn, Carth.) :p

 

For øvrig fant jeg en skremmende video på YouTube... http://www.youtube.com/watch?v=Yvwj-tf6E88 :p

Lenke til kommentar

jeg hater Republic comando, fordi det er ikke et ordntlig starwars spill. Jeg greier ikke sette meg inn i star wars verdenen når jeg spillte det. Og det var ikke star wars musikk eller stemning eller noe. og jeg kunne ikke tro at det var lucasarts som lagde det.

Lenke til kommentar

Jeg digget for øvrig Star Wars Rebellion når jeg var mindre og gjør det enda, har førsteutgaven hjemme på hylla :D

KOTOR er også et ganske bra star wars-spill, et av de beste faktisk.

Er også veldig glad i Dark Forces, en av de første SW-spillene. Aldri likt Tie Fighter.

Lenke til kommentar
Litt off-topic har jeg seriøst snakket med noen ungdommer som elsker Metal Gear Solid 2 og 3, men nekter å prøve det første fordi "det ser så dårlig ut". MGS2 og 3 ser bedre ut, derfor er de bedre spill. Det er direkte latterlig og ganske trist.

 

Jeg er så enig med deg. Trist, veldig trist.

 

Bra Star Wars spill? KOTOR 1&2, Jedi Knight serien, TIE-fighter. Lego Star Wars skal jo være moro, men har ikke prøvd de selv. Jeg synes Rebel Assault var morsomt da jeg var liten, men er ikke sikker på om det er så bra som jeg mener å huske det var....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...