Gå til innhold

Fikk idag mitt 9800 Gx2


kim21

Anbefalte innlegg

Fikk mitt flunka nye skjermkort idag og har testet det nøye siden klokken 1500.... Jeg ble så og si små skuffet da jeg trodde dette var et toppkort men som da viser seg å ikke være det allikavel....

 

Men mitt spm til dere skal jeg selge dette kortet og gå for det nye ATI kortet??

 

Hva mener dere er det beste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er meget fornøyd med mitt 3870x2 når det kommer til ytelse. Dette greier fint Crysis med alt på very high og 4xAA i Vista64 uten å overklokke, dog jeg kjører spillene mine i 1280*1024. Er litt små-problemer med Powerplay og viftehastigheten som bør bli fikset i neste driveroppdatering, men går også an fikse dette selv. Hadde først tenkt kjøpe 2 av dem for å ha i Crossfire, men etter å ha sett hvor bra ett kort gjør det så tror jeg heller jeg bare venter på neste generasjons X2 som skal komme om noen måneder.

Lenke til kommentar

No offence, men en utrolig dårlig post du har klart å lage. Lite beskrivende osv. Faktisk helt meningsløs. "jeg har prøvd kortet og det levde ikke opp til forventningene".

 

Nå er 9800gx2 bedre enn 3870x2 i omtrent alle tilfeller, så det er et toppkort. "hi2u" - du spiller i 1280x1024, i den oppløsningen kunne du ha fått omtrent samme ytelse med et 8800gt tenker jeg.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Er meget fornøyd med mitt 3870x2 når det kommer til ytelse. Dette greier fint Crysis med alt på very high og 4xAA i Vista64 uten å overklokke, dog jeg kjører spillene mine i 1280*1024. Er litt små-problemer med Powerplay og viftehastigheten som bør bli fikset i neste driveroppdatering, men går også an fikse dette selv. Hadde først tenkt kjøpe 2 av dem for å ha i Crossfire, men etter å ha sett hvor bra ett kort gjør det så tror jeg heller jeg bare venter på neste generasjons X2 som skal komme om noen måneder.

Jeg må da spørre deg: Hva definerer du som "fint"? Har du målt en gjennomsnitt fps når du kjører 1280*1024 med alt på very high og 4xAA? Hvilken maskinvare har du utenom?

 

Grunnen til jeg spør er at jeg selv har prøvd dette i Vista64, og det gikk alt annet enn "fint" slik JEG definerer det :no:

 

PS: Jeg hadde Radeon X2 ja :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Jeg må da spørre deg: Hva definerer du som "fint"? Har du målt en gjennomsnitt fps når du kjører 1280*1024 med alt på very high og 4xAA? Hvilken maskinvare har du utenom?

 

Grunnen til jeg spør er at jeg selv har prøvd dette i Vista64, og det gikk alt annet enn "fint" slik JEG definerer det :no:

 

PS: Jeg hadde Radeon X2 ja :)

Tok en liten runde med FRAPS på Recovery brettet nå og endte opp med 18 minimum fps, 32 max fps og 24 average, dette med 'action', altså masse skyting osv.

 

Det skal dog sies at spillet ikke går skikkelig før rundt ett minutt etter at jeg har loadet brettet første gang og begynt å spille. Aner ikke hvorfor; hører ikke noe jobbing eller noe fra PCen heller, men plutselig så spretter FPSen opp fra 10-15 til 25-30 selv om jeg fortsatt 'ser på samme sted'.

 

Har [email protected] og 1550mhz ddr3.

Lenke til kommentar
Jeg må da spørre deg: Hva definerer du som "fint"? Har du målt en gjennomsnitt fps når du kjører 1280*1024 med alt på very high og 4xAA? Hvilken maskinvare har du utenom?

 

Grunnen til jeg spør er at jeg selv har prøvd dette i Vista64, og det gikk alt annet enn "fint" slik JEG definerer det :no:

 

PS: Jeg hadde Radeon X2 ja :)

Tok en liten runde med FRAPS på Recovery brettet nå og endte opp med 18 minimum fps, 32 max fps og 24 average, dette med 'action', altså masse skyting osv.

 

Det skal dog sies at spillet ikke går skikkelig før rundt ett minutt etter at jeg har loadet brettet første gang og begynt å spille. Aner ikke hvorfor; hører ikke noe jobbing eller noe fra PCen heller, men plutselig så spretter FPSen opp fra 10-15 til 25-30 selv om jeg fortsatt 'ser på samme sted'.

 

Har [email protected] og 1550mhz ddr3.

Takk for svar :) Jeg merket også at ting gikk litt tregt rett etter brettet hadde loadet, men så ble det veldig bra. Det som gjorde at jeg solgte kortet var imidlertid lav minimum fps i de spillene jeg spiller online. Dette var vanvittig irriterende for meg, som sikkert er over gjennomsnittet kresen på akkurat dette :blush:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Jeg og er ganske kresen på akkuratt dette.tror nok de fleste er!

 

satt lenge å tenkte på å kjøpe 3870X2, men etter å ha lest en del reviewer så frister det nå mer med 9800gx2. fordi jeg har sett at 3870x2 sliter for mye med drivere og til tider syk lav mimiums fps i mange spill.

Et godt eksempel på dette er (Gears of War) , som under loade scener faller helt ned i fps og nesten henger litt i et par sekunder,

Nei jeg gidder ikke å betale penger for noe som kun fungerer halveis.

 

kanskje 3870x2 blir bedre med oppdaterte drivere. men per idag så er ikke bra nok!

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar
Mitt 3870X2 fikk 100p mere en 2x8800GTX i SLi, dette i 3Dmark06..

Så er knal fornyd med det kortet, og dette var på Nvidia chipsett....

Ikke for å være gledesdreper, men for meg betyr det lite med 100p mer i 3DMark06 hvis spillytelsen ikke står i stil i de fps-spillene jeg spiller online. X2-kortet var rått på enkelte spill, men ikke de jeg spilte mest :no: Har du 2 stk 8800GTX i SLI kan du være ganske sikker på å ha bra ytelse i det meste tror jeg.

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...