Gå til innhold

Fikk idag mitt 9800 Gx2


kim21

Anbefalte innlegg

Er meget fornøyd med mitt 3870x2 når det kommer til ytelse. Dette greier fint Crysis med alt på very high og 4xAA i Vista64 uten å overklokke, dog jeg kjører spillene mine i 1280*1024. Er litt små-problemer med Powerplay og viftehastigheten som bør bli fikset i neste driveroppdatering, men går også an fikse dette selv. Hadde først tenkt kjøpe 2 av dem for å ha i Crossfire, men etter å ha sett hvor bra ett kort gjør det så tror jeg heller jeg bare venter på neste generasjons X2 som skal komme om noen måneder.

Tok en liten runde med FRAPS på Recovery brettet nå og endte opp med 18 minimum fps, 32 max fps og 24 average, dette med 'action', altså masse skyting osv.

 

Det skal dog sies at spillet ikke går skikkelig før rundt ett minutt etter at jeg har loadet brettet første gang og begynt å spille. Aner ikke hvorfor; hører ikke noe jobbing eller noe fra PCen heller, men plutselig så spretter FPSen opp fra 10-15 til 25-30 selv om jeg fortsatt 'ser på samme sted'.

 

Har [email protected] og 1550mhz ddr3.

 

Akkurat i Crysis så går det faktisk an å spille med 30 fps. Dette er pga at istedet for at spillet blir hakkete, så beveger bare man/ting saktere. Men det blir allikevel feil å si at spiller kjører "smooth" med max fps på 32.

 

Du får ganske enkelt ikke bra ytelse i Crysis med et ATI-kort, selv med 3870X2, med to GPUer og 825 MHz core speed. Crysis er dessverre best tilpasset bare nVidia sine kort, og du må ha et nVidia-kort for å få fpsen opp på 40-50 avg. @ high graphics. Det beste grafikkortet til Crysis idag er 9800 GX2 (som en viss person har bestilt og venter spent på nå :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk idag bestillt mitt Gainward 9800GX2 fra komplett. Til akkurat under 4000,-

 

Skal ta noen tester med nyeste beta drivere som har dennne støtten for QuadSli og gi dere beskjed om ytelse. Kjører Vista og min cpu er klokket til 3.4Ghz så får vi se.

 

Personlig tror jeg at kortet har mye mer å by på når bedre drivere kommer. Mitt XFX 8800GT 512 har fryse problmer, måtte klokke ned 5mhz for å fikse dette.

Lenke til kommentar

Det kommer en offisiell ny driver imorgen med støtte for blandt annet QuadSLI.

I den driveren er det mye "snacks" for bla. dere med 9800GX2

 

Det kom driver i dag ja - men dessverre kun til 9-serien... :(

Noen som har sett tester for denne driveren for 9800GX2?

Lenke til kommentar
jippi, i dag fikk jeg mitt Gainward 9800 GX2 :D men må fortsatt vente til senere i dag eller i morgen på å få testet det, siden jeg bestilte nytt hovedkort og :thumbdown:

 

Det er kjipt. LOL

 

Fikk hovedkortet i dag, men tar og sender det tilbake og bestiller nytt. Grunnen? Fordi i pakken med det lå enda ett GX2 :p:D GX2 SLI til prisen av ett kort :p så må skaffe et kort med SLI-støtte først, ikke at det gjør så mye da :p

Lenke til kommentar

Fikk testa kortet mitt igår og jeg ser klare forbedringer. Det er herlig at man ikke trenger SLI kort for å kjøre dette kortet, takket være sli teknologien. Men jeg bør ha 64-bit OS da rammen min er redusert til 2GB da jeg har 4Gb installert :p

 

Neste oppgraderting blir 790sli og DDR3 ram og ny Q9650 CPU så får vi se forbedringer, men jeg syns at drivere skal få tid til å forbedre seg litt før vi ser skikkelige ytelser i spill.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sjekk nettbanken din.

Har hendt meg at de har sendt (og tatt betalt) for doble sett med varer :p

 

Haha, de tok seg bare betalt for ett :p men jeg solgte det ene :innocent: , for da måtte jeg ha kjøpt ny PSU og (GX2 SLI blir for tøft selv for min 850 W)

Endret av a-z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...