Gå til innhold

Problemer med SMS fra MTU-kort


Anbefalte innlegg

Noen som har problemer med SMS fra MTU-abonement? Klarer ikke å sende sms fra MTU-nummeret mitt til Onecall-nummeret mitt (20 min siden jeg sendte sms). De andre som mottar sms fra meg får stort sett ufullstendige sms. Gjerne flere ganger. En mottaker har mottatt samme ufullstendige sms fra meg 9 ganger nå på under 30 min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja skal ringe til MTU i morgen. Heldigvis porterte jeg ikke, men bestilte et nytt nummer som jeg kan ha på en gammel mobil. Greit å ha 142 gratis ringeminutt i tillegg til de 120 jeg allerede har på hovednummeret mitt.

Har nå snakket med de 4 andre jeg sendte melding til.

1: Mottatt 9 (sikkert mer nå) ufullstendige sms.

2: MOttatt 6 sms.

3: Ikke mottatt noe

4: Mottatt 1 ufullstendig sms.

5 (til mitt Onecall-abo): Ikke mottatt noe

6 (til mitt MTU-abo): Mottatt 1 korrekt sms

 

Altså av 6 sendte sms så var det kun 1 melding som kom fram skikkelig og kun 1 gang. Og det var da jeg sendte sms fra MTU-abo til MTU-abo.

Lenke til kommentar
Ja skal ringe til MTU i morgen. Heldigvis porterte jeg ikke, men bestilte et nytt nummer som jeg kan ha på en gammel mobil. Greit å ha 142 gratis ringeminutt i tillegg til de 120 jeg allerede har på hovednummeret mitt.

Har nå snakket med de 4 andre jeg sendte melding til.

1: Mottatt 9 (sikkert mer nå) ufullstendige sms.

2: MOttatt 6 sms.

3: Ikke mottatt noe

4: Mottatt 1 ufullstendig sms.

5 (til mitt Onecall-abo): Ikke mottatt noe

6 (til mitt MTU-abo): Mottatt 1 korrekt sms

 

Altså av 6 sendte sms så var det kun 1 melding som kom fram skikkelig og kun 1 gang. Og det var da jeg sendte sms fra MTU-abo til MTU-abo.

 

åssen fikk du MTU -FRI med nytt nr ??? du kan ikke bestille det på nettsida dems, der står det tydelig at du MÅ PORTERE gammelt nummer ! Må vel ringe å spørre dem - kunne tenke meg nytt nummer jeg også ....

Lenke til kommentar
åssen fikk du MTU -FRI med nytt nr ??? du kan ikke bestille det på nettsida dems, der står det tydelig at du MÅ PORTERE gammelt nummer ! Må vel ringe å spørre dem - kunne tenke meg nytt nummer jeg også ....

 

Hvor står det tydelig at du MÅ portere?

Det som ikke kommer fram tydelig derimot er at du kan bestille uten å portere. Jeg var selv usikker, så jeg sendte mail til de, og fikk svar etter ca 24 timer. Bare la være å fylle ut nummeret ditt i feltet "Jeg vil overføre følgende nummer der jeg er juridisk eier", så får du nytt nummer. La feltet stå åpent.

 

edit: Haha. Ser nå at de har lagt til; "For dette produktet må du overføre et nummer du allerede bruker". Det sto ikke der tidligere. Men det skader sikkert ikke å fylle ut skjema uten å fylle noe i det feltet bare for å se om det fortsatt fungerer. Mulig den tilleggsteksten kun gjelder for porteringen.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Ja skal ringe til MTU i morgen. Heldigvis porterte jeg ikke, men bestilte et nytt nummer som jeg kan ha på en gammel mobil. Greit å ha 142 gratis ringeminutt i tillegg til de 120 jeg allerede har på hovednummeret mitt.

Har nå snakket med de 4 andre jeg sendte melding til.

1: Mottatt 9 (sikkert mer nå) ufullstendige sms.

2: MOttatt 6 sms.

3: Ikke mottatt noe

4: Mottatt 1 ufullstendig sms.

5 (til mitt Onecall-abo): Ikke mottatt noe

6 (til mitt MTU-abo): Mottatt 1 korrekt sms

 

Altså av 6 sendte sms så var det kun 1 melding som kom fram skikkelig og kun 1 gang. Og det var da jeg sendte sms fra MTU-abo til MTU-abo.

 

Be om å få ut samtalespesifikasjon. Dette tullet skal du ikke betale for.

Lenke til kommentar

Min samboer fikk 1 melding hvert 30 min av meg i hele natt. Sluttet ikke før jeg ringte MTU i dag tidlig. Spurte om de kunne se hvor mange SMS som var registrert sendte fra meg, men det kunne han ikke se. Men han kunne berolige meg om at jeg selvsagt ikke skulle betale for de meldingene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nylig portert.

 

masse SMS trøbbel.

Men nå kommer verken mine SMS frem, eller æ kan motta noen !

 

Deres side(driftsmeldinger) sier ingenting om slike problemer.

 

venter på supporttelefonen deres NÅ

har ventet 14 minutter, er kommet 4 plasser frem, 11 plasser igjen. - Hadde æ ringt med deres abbonemang til 5-sifret supportnummer hos dem, hadde det vel kostet 5 kr minuttet. (70kr) - så når æ kommer frem, vil det koste ca 200.- (HVIS æ brukte deres abbonement)

 

Er lei dritten allerede.

Endret av moft
Lenke til kommentar
Har nylig portert.

 

masse SMS trøbbel.

Men nå kommer verken mine SMS frem, eller æ kan motta noen !

 

Deres side(driftsmeldinger) sier ingenting om slike problemer.

 

venter på supporttelefonen deres NÅ

har ventet 14 minutter, er kommet 4 plasser frem, 11 plasser igjen. - Hadde æ ringt med deres abbonemang til 5-sifret supportnummer hos dem, hadde det vel kostet 5 kr minuttet. (70kr) - så når æ kommer frem, vil det koste ca 200.- (HVIS æ brukte deres abbonement)

 

Er lei dritten allerede.

........Velkommen som MTU kunde ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...