Gå til innhold

Hvor varm er CPUèn din?


o0Hawk0o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal si dere har varme cpu'er! Før min kjære P4 [email protected] GHz tok kvelden for to uker siden (nei den brant ikke opp..) lå den på en idletemp på 35 grader! Under full load krøp tempen opp til 45, men har sjelden full load uanz..

Bytta ut Intels standard boxed-kjøler med en kobberkjøler fra GlobalWin (komplett), men nå har jeg skaffa meg vannkjøling til neste prosessor, så den skal ikke få lov til svette mye :)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så veldig interessant å vite hvor varm/kald folks CPU'er er uten at man får vite hva kjøler de kjører! Sier meg mye når noen med samme CPU som meg selv kjører den på 40ºC Full load, uten at jeg får vite hva kjøler de bruker. Og BTW software måling er ofte så feil som man får det! Man måler mer korrekt med fingeren enn enkelte softwaremålere! ASUS har kommet help på bærtur med siste BIOS til mitt HK iallfall! Bommer med 10-15ºC. Sprøtt, så om folk har veldig lav og fin temp er det ikke sikkert at denne er helt korret, med mindre dere måler med en fysisk sensor ved kjernen av CPU'en så kan dere ha så lav temp dere bare vil, den stemmer mest sansynlig ikke likevel! Noen hovedkort har en sensor som stikker opp under kjerner, den måler noe mer nøyaktig enn de som ikke har dette. Det er ingen temperaturmåler innebygget i CPU'en som noen tror, mulig Intel har dette, det vet jeg ikke. AMD har det iallfall ikke!

 

Mitt tempressultat er lagt ut tidligere i denne tråden, side 1 et sted.

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...