Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Motorsag på palmesøndag


zexs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å ikke gjøre noe på Søndager har orginalt alt med kristendommen å gjøre...

Du kan trekke ganske mykje her i samfunnet tilbake til kristendommen. I dag er det deirmot ikkje det som er poenget. Ingen kristne som bryr seg om du klipper hekken med ei saks på ein søndag, det har dei ingenting med. Om du derimot plager med støy er det noko anna. Det er ikkje forbudt å jobbe, men forbudt å jobbe med noko som bråkar og forstyrrer andre.

Lenke til kommentar

Aner dere hvor jævlig plagsomt det er å bli vekt klokka halv ni om mårran på en søndag etter et kalas kvelden før, fordi naboen finner ut at han skal klippe den 1 mål store plena før han drar til svigermor?

 

Det blir det samme om jeg skulle satt på den værste satanmusikken dere noen gang har hørt, i en halv time på full guffe bare fordi jeg hadde lyst, mens du lå i naboleiligheten og sov.

 

Jeg mener dette har noe med respekt for sine medmennesker å gjøre. Man KAN vente en dag med plenklippingen. Eller, i hvert fall vente til utpå dagen.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar

Vel, vel..

 

Se lov om helligdagsfred:

 

§ 3. Helligdagsfred

 

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

 

Hvilke dager som er "helligdag" er regulert i § 2; alle søndager er helligdager.

 

Merk at enhver støy ikke er forbudt på helligdager. Forbudet gjelder kun støy som er "utilbørlig." Men å drive på med motorsag i boligstrøk vil nok være tilstrekkelig sjenerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...