Gå til innhold

Fremtiden til Gran Turismo serien ser lys ut


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg legger merke til og er rart jeg ikke har gjort før, du kan ikke gi full klem i noen bilspill per idag på gasspedalen. Hvis du trykker inn X i GT5 så akselerer du rolig men sikkert. Sånn er det i alle spill, selv om du kjører manuelt så går det altfor sakte kontra virkeligheten.

 

Faktisk når jeg tenker på det så er Burnout Paradise eneste spillet som kanskje gjør dette nærmest virkeligheten. Der får man fartsfølelse noe som mangler i andre spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skru av TCS, Avean. Med de kraftigere bilene blir du omtrent stående på stedet hvil og lage røykeffekter istedet for å skyte fart. Det var i alle fall slik på GT4.

 

Er slik ja, og det er det også i virkligheten. Med ESP og TRC skrudd på i en moderne bil kan du stå på speilblank is og trykke gassen så langt ned du bare vil. Du vil uansett ikke spinne om alt fungerer som det skal.

 

Om man i GT:5 skrur av alle hjelpemiddler og prøver å gi full gass ut av svingen med en Ferrari 599 går det heller dårlig :p

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å lage meg racingstol selv. På Torshov Bil hadde dem bilseter til under 1000-lappen så jeg, så det burde ikke bli så altfor dyrt. Hadde vært sabla morsomt å prøve i alle fall.

 

Det største problemet jeg kan tenke meg er vekta. Jeg kjenner ingen som kan sveise aluminium, og da blir det godt gammeldags blytungt stål.

Lenke til kommentar
Kjøper denne når lønna kommer jeg ass. Er jo egentlig ikke forsvarlig å bruke så mye penger på noe slikt, men tenkte som så at jeg jo kan ta av alt slik at bare stolen sitter igjen. Da kan jeg bruke stolen til å gamee alle slags spill.

 

Har utrolig lyst på et slikt sete og Logitech G25, men det er jo som du sier det er ikke forsvarlig og bruke så mye penger på sånt. Ratt og sete blir jo og koste nærmere/ over 4000 kr!!!

Lenke til kommentar
Noe som har irritert meg på de siste GT-spillene er skrenselyden. Den har vært for lik på alle bilene. Det er heller ingen bil i virkligheten som lager denne lyden. Er denne skrenselyden fortsatt med på GT5 Prologue?

 

dessverre ja. Og den er like fæl og irriterende som før syns eg :p

Lenke til kommentar

Hm, det var det jeg fryktet. Dette bør de virkelig snart ta tak i. Er jo samme lyden som på GT1 jo:)

 

Men jeg så på noen filmer på Youtube i går. Der virket det som om lyden kanskje var litt mer nyansert og at ikke alle bilene hadde nøyaktig samme lyd. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Noe som har irritert meg på de siste GT-spillene er skrenselyden. Den har vært for lik på alle bilene. Det er heller ingen bil i virkligheten som lager denne lyden. Er denne skrenselyden fortsatt med på GT5 Prologue?

lol:D gummi er gummi!om du ikke kan høre forskjellen, så finnes det sikkert en liten differanse mellom det du hører og hva som egentlig ligger til bakgrunn!

 

jeg hører ikke forskjell på pipingen på min egen sammenliknet med min fars bil real life! kanskje det er isoleringen? høy eller lav lyd lol:P som sagt gummi er gummi:)

Lenke til kommentar
Er alle stort sett enig med meg i konklusjonen om at bilene i GT5 er future proof? Ikke for alltid selvfølgelig, men kan virkelig ikke se at det blir nødvendig å lage ny modeller fra scratch de neste 10-15 årene.

 

 

Enig med deg i at det høres futureproof ut, men tviler litt på at et bilspill i 2020 bare vil ha biler som er 10+ år gamle =)

Lenke til kommentar
Er alle stort sett enig med meg i konklusjonen om at bilene i GT5 er future proof? Ikke for alltid selvfølgelig, men kan virkelig ikke se at det blir nødvendig å lage ny modeller fra scratch de neste 10-15 årene.

 

 

Enig med deg i at det høres futureproof ut, men tviler litt på at et bilspill i 2020 bare vil ha biler som er 10+ år gamle =)

 

hehe, sant nok :p Men de slipper i værtfall å modellere alle de bilene fra <---2008.

Lenke til kommentar
Er alle stort sett enig med meg i konklusjonen om at bilene i GT5 er future proof? Ikke for alltid selvfølgelig, men kan virkelig ikke se at det blir nødvendig å lage ny modeller fra scratch de neste 10-15 årene.

 

 

Enig med deg i at det høres futureproof ut, men tviler litt på at et bilspill i 2020 bare vil ha biler som er 10+ år gamle =)

 

De kommer bare til å kalle det for Gran Turismo Classics ;)

Lenke til kommentar
Skal man være pirkete så er det jo enda endel å gå på hva AA angår. Men dette er vel noe som kommer med nyere genrasjoner.

 

Ja, det er mye å hente på AA og andre effekter som kan legges inn i spillet. Men kan virkelig ikke se noen grunn til å måtte være nødt til å lage nye modeller til neste generasjons GT spill. Bortsett fra nye bil modeller som ikke er laget til nå. Rundt 200 000 polygoner virker være tilstrekkelig for at modellene skal fremstå som fotorealistiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...