Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W890i


Anbefalte innlegg

Lydopplevelse er en subjektivt mening, slik som du avfeier mitt og de fleste andres subjektive mening her på forumet velger jeg å avfeie dine standpunkter om lydkvalitet som bare tull da jeg har mye bedre kunnskap om lyd enn deg. Selvfølgelig trenger jeg ikke å dokumentere det fordi det er fullstendig unødvendig og irrelevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lydopplevelse er en subjektivt mening, slik som du avfeier mitt og de fleste andres subjektive mening her på forumet velger jeg å avfeie dine standpunkter om lydkvalitet som bare tull da jeg har mye bedre kunnskap om lyd enn deg. Selvfølgelig trenger jeg ikke å dokumentere det fordi det er fullstendig unødvendig og irrelevant.

 

Måten du argumenterer på gir meg ingen lyst til å fortelle deg om min erfaring, og kunnskap om lyd. Og du kan feie hva du vil, hvor du måtte ønske, uten at jeg så mye som hever et øyebryn av den grunn. At du har din egen oppfatning av lyd, er helt greit, men at amobil hever sine ører opp til en fasitlignende tilstand, blir det feil. Uansett om hva du måtte mene. Du sier jo selv at lyd er subjektivt, så hvordan du da kan forsvare amobil sitt SUBJEKTIVE syn, i en tilsynelatende objektiv test, er meg helt uforståelig...

Lenke til kommentar

Skal en test være objektiv?

En test er en subjektiv vurdering av testobjektet gjort av testeren. Og testeren bruker ofte sammenlignbare produkter for å sammenligne kvaliteter innefor visse kategorier.

 

Akkurat på samme måte har jeg og flere andre her på forumet, samt testen her på amobil påpekt lydkvaliteten ikke er den beste.

Lenke til kommentar

For å lage min lille test av lydkvaliteten: Har jo hørt den tidligere, men igår da dama mi fikk sin satt jeg meg ned en god stund for å høre på lydkvaliteten og teste den ut i flere sanger\ulike innstillinger ift equalizer etc som jeg ikke fikk gjort sist jeg testet. Mitt inntrykk: Helt grei lyd, men den høres innstengt ut, prøvde med bra headsett (det medfølgende var forresten ikke så verst!), endret masse på EQ uten at det hjalp. Bassen er kraftig på megabass, for kraftig\kunstig mener jeg når selv travis som ikke akkurat er et heavyband blir blåst ut av proposjoner. Den andre bassinstillingen var bedre men føltes ikke helt naturlig, men fremdeles lyder det innestengt sammenlignet med f.eks W810i, N73 og N82 som jeg har brukt mye før med (de 2 sistnevnte har dog slapp bass sammenlignet med W890i). Når jeg sammenligner med min gamle K750i med det medfølgende og temmelig skrale headsettet synes jeg lyden var ganske lik, K750i vil dog bli bedre med W890i sitt headsett.

 

Dama var uansett fornøyd da hun ikke er så kresen på lyd, men for min del holder det ikke helt. Ellers var jo tlfen bra (bedre enn jeg husket), tidvis treg i menyene (men responsiv ellers), men fin skjerm, flott og robust design, og utrolig liten og nett. Kameraet er dog under enhver kritikk.

 

Nå er det viktig å huske at dette er hva jeg føler og opplever, andre kan synes den er bra på alle de områdene jeg ikke er helt fornøyd med den på :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som kan si hvilket headset som følger med?

 

Og jeg må si meg delvis enig med poe. amobil ser ut til å favorisere Nokia.

 

Og jeg må si meg lei av surving over mangel på teknologi i testene til SE-telefoner. Mangler den 3G, så blir det sidevis med surving over 3g-mangel, samme med Edge. Eller, herregud, den har ikke minijack! Katastrofe! Vederligstygghet! Samme kontakt for lyd, strøm og usb! Dette går ikke, sånn kan vi ikke ha det. Hvor frekke er SE egentlig når de velger å ikke ha 3 forskjellige måter å ødelegge telefonen på. Makan.

 

Nei, vi får beite sammen med resten av saueflokken og kjøpe Nokia og Apple.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en W890i (låst til Netcom) med programvareversjon: 1200-9164R1FA030080504. Denne versjoenen har fungert bra så langt og er derfor litt usikker på å oppdatere telefonen. Noen som vet om senere oppdateringer gir noen store forbedringer? Finner ikke informasjon på Sony Ericssons sine internettsider hvor det står om programvareversjoner og hva som er forbedret? Ved å søke etter oppdateringer med telfonen får jeg frem et det er en nyere oppdatering på ca 2mb, men står ikke noe om versjon eller noe annet.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hei. Jeg har hatt denne telefonen i ett halvt år nå.

Telefonen er kjempe bra i bynelsen, men etter noen uker bynte den og slå seg av og på( den plutserlig bare blir sort og starter på nytt igjen..)

det er ekstremt i lengden.. så ett tips, hvis man skal ha noe som varer "lenge" så kansje vurder og kjøpe en annen telefon :)

 

Kristoffer 15 år.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...