Gå til innhold

Den store Death Knight tråden.


Anbefalte innlegg

Du bør prioritere strength og AP.

Mener expertise cappen er 26.

Feil.

 

Man skal prioritere Hit opp til melee hit cap for special attacks, deretter expertise og deretter strenght.

Strenght er mye bedre enn attackpower pga talenter som øker strenght.

Man bør heller ikke undervurdere hit etter dette da dk benytter noen spells og hitcap er høyere på dem + white hits.

 

Søk på Skeletonjack, han har laga ei webside med mye info om DK, det er der jeg har dette i fra.

 

Jeg fulgte hans råd og klarte å oppnå litt over 3K dps i Heroics uten å ha satt en fot i et raid. Som regel lå jeg over bedre gearede spillere.

 

Edit:

 

Hvis dere vil se hvilket gear jeg kan oppnå denne dps'en med så sjekk ut.

Voidwalker på serveren Bladefist. Dette med Unholy spec.

 

Dette var for 3 måneder siden, har ikke spillt wow siden da.

 

Eee kanskje lese posten før du svarer?

Han lurte på stats ETTER hit cap. Da er strength den desidert viktigste. Når jeg skriver AP, så mener jeg Armor Penetration. (Litt misvisende å skrive AP, my bad!)

Strength og ArP er de viktigste stats for blood DK hvertfall. Litt usikker på unholy.

Og selv om man IKKE er hit cappa, får man faktisk høyere dps ved å gemme strength framfor hit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg spillte var det ihvertfall stat pri slik jeg skrev og jeg fikk en bra dps med å følge dette.

Mulig Armourpenetration er blitt en bra stat, men er rimelig sikker på at expertise burde komme i pri rekkefølge etter hit.

 

Har du noen kilder for å vise til at Strenght og Armourpen kommer i pri rekkefølge etter hit så er det jo bare å komme med dem.

 

Glemte å skrive det men gjorde noen VOA runs 25 man før jeg sluttet og da lå jeg rundt 3,8k dps med dette gearet.

Da hadde jeg 28 expertise(2 over cap) og ingen Armourpen.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

I den guilden jeg var i så hadde jeg en heftig diskusjon med en annen DK om Expertise der han mente det ikke var en viktig stat.

Han hadde bedre gear enn meg i item lvl men nesten ingen expertise.

Gjorde en heroic i lag med han og jeg knuste han på dps, hørte ikke noe mere fra han om expertise etter det.

 

Edit: Kan desverre ikke lese de linkene over meg på grunn av at de er sperret her på jobb.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

"VI. GEARING AND STATS WEIGHTS" fra blood guiden.

 

 

 

 

The two most important stats for Blood DKs are Strength and Armor Penetration. The general rule of thumb while gearing up is ALWAYS gem for STR, except to meet Meta gem requirements.

 

The following are the currently accepted stat weights for Blood DKs, thanks to Methods for his outstanding work with DK stat equivalencies!

 

Stat | APE

Attack Power 1

Weapon DPS 9.89

Strength 2.89

Armor Penetration 2.75

Hit Rating (to cap) 2.51

Expertise Rating 2.47

Crit Rating 1.56

Haste Rating 1.5

Agility 1.37

Hit Rating (to spell hit cap) .52

Armor .03

 

 

Hit and Expertise:

Theoretically both STR and ArP are more important stats then both Hit or Expertise, which means that even if you are not Hit Capped, or Expertise capped, you will always see the biggest DPS increase by gemming STR/ArP.

 

The melee hit cap is 8% or ~262 Hit rating, this should be fairly easy to obtain with the gear currently available from Ulduar. The challenge I have found is typically not overshooting the Hit Cap by too much, at one point sitting at a frustrating 383 Hit Rating!

 

The soft expertise cap is a little more tricky as there are so many variable that go into it. It is a little more straightforward now that the 5 expertise on Blood Gorged was converted to 10% ArP. You want to be aiming for 25 Expertise (note "25 Expertise" not "25 Expertise Rating").

 

The relative weights of these stats were calculated factoring in misses, etc. so let's please not turn this thread into another argument about sims.

 

The use of both sims and some great spreadsheet are being applied in the BiS thread, covering all specs of DKs. While new content continues to be bested, and new drops continue to be added I will for now refer you to that thread, as they are doing a great job keeping up with the changes. Once we reach a better statis I will update this post with what is determined to be the best set of gear.

 

Gear Lists will also be uploaded once the approximate weightings have been sorted out. For now, it is probably best to refer to the Optimal gearing: the BiS thread.

 

One of the current discussions is regarding an inflection point between STR and ArP. It has been currently theorized that once you exceed 6200 AP the APE for ArP will exceed that of STR. Making it proper at that point to start gemming for ArP. The math and sims behind this theory seem solid, and personally once I hit around 6300 AP raid buffed began switching some gems, with positive results thus far.

 

 

For unholy/frost er ikke ArP like viktig.

Endret av Inxs
Lenke til kommentar

Det var ikke slik da jeg spillte sist men ser at det er blitt forandringer så jeg får bøye meg i støvet for Maverick :)

 

Men uansett så spillte jeg Unholy. Prøvde med blood spec og frost også men fikk best dps med unholy så jeg holdt meg til den.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...