Gå til innhold

Hvordan kunne bruke blekk som utgår på dato?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Fant ikke noe sted om skrivere og den slags her så jeg forsøker her, flytt gjerne hvis det er helt feil.

 

Har fått en HP Business inkjet 2200 på jobben, med denne fulgte det med en masse blekkpatroner som snart går ut på dato. Ble fortalt at når datoen var overskredet så ville ikke skriveren printe ut lenger, er dette sant?

Er det noe jeg kan gjøre for å unngå at dette skjer? Er veldig surt å bare måtte kaste disse blekkpatronene.

 

Takk for svar :o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, merkelig, virker som om diskusjon.no ikke har et underforum som passer for printere

Mus, tastatur, o.l. kunne muligens passet, men når en ser på beskrivelsen: "Diskusjoner og spørsmål rundt mus, tastatur, spillkontrollere og andre innenheter. " passer det jo ikke, for en printer er jo en utdataenhet.

 

Hvordan ser patronene ut da? Er det noen elektriske komponenter på de? Utrolig dumt av produsenten å pålegge krav om at patronene skal byttes ut etter x måneder, dårlig holdning.

Lenke til kommentar
Har fått en HP Business inkjet 2200 på jobben, med denne fulgte det med en masse blekkpatroner som snart går ut på dato. Ble fortalt at når datoen var overskredet så ville ikke skriveren printe ut lenger, er dette sant?

Er det noe jeg kan gjøre for å unngå at dette skjer? Er veldig surt å bare måtte kaste disse blekkpatronene.

 

Jeg var i din situasjon for mange år siden - med en HP DeskJet - der det fulgte med en del patroner som var gått ut på dato med 4-5 år. Jeg lagret patronene i sin originaleske i romtemperatur. Disse patronene brukte jeg av de 4 åra jeg hadde skriveren, og kunne ikke merke noen kvalitetsforringelse på utskriften. Da jeg resirkulerte skriveren (tiden hadde gått fra kvaliteten på denne skriveren og gummivalser måtte byttes) hadde jeg fortsatt blekkpatroner til overs.

 

Mitt tips til deg er derfor: Ta skriveren i bruk og bytt patroner etterhvert som de går tomme. Merker du dårlig kvalitet etter patronbytte, så bytter du til neste patron. Slik fortsetter du til det er tomt. Deretter kan du vurdere om du vil kjøpe nye. Så lenge skriveren dekker behovet ditt, er det bare å kjøre på. Blekkpatronene lagrer du i originaleske, og jeg vil anta at frostfritt er fordelaktig.

 

Nå kjenner ikke jeg HP-skriveren du har fått, men rent generelt er min erfaring at skrivere med lang avstand mellom blekkpatroner og skrivehode har en tendens til å få inntørkingsproblemer i overføringene hvis de ikke brukes jevnlig. Fargelasere er billige nå, har god kvalitet (også på foto) og har ikke vedlikeholdsproblemene som en blekkskriver har. Fotografier man skal lime inn i album "for evigheten" skriver man jo uansett ut i ei fotosjappe på skikkelig fotopapir. ;-)

Lenke til kommentar
Hmm, merkelig, virker som om diskusjon.no ikke har et underforum som passer for printere

Mus, tastatur, o.l. kunne muligens passet, men når en ser på beskrivelsen: "Diskusjoner og spørsmål rundt mus, tastatur, spillkontrollere og andre innenheter. " passer det jo ikke, for en printer er jo en utdataenhet.

 

Og hva er galt med underforumet "skrivere"?? :innocent:

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...