Izex Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Ja da kom Intel med nok en brilliant idè - vi fjerner BIOS for da blir alle overklokkere så glade mere info digi.no & itavisen.no hvis det nå er noen som gidder å lese der da heh... Edit: AMD, Cyrix og andre vil kjøre sitt eget løp GO AMD!
Dollar Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Det kommer et "nytt" alternativ da. Er ikke som man ikke vil få muligheten til å stille på ting.
Izex Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Skrevet 24. februar 2003 Nei det er snakk om å erstatte med EFI selvkonfigurerende system...det betyr garantert timesvis med manual lesing og det som følger med.
Admin'c Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Det betyr at en smarting lager et rogram som gjør det enklere å overklokke. akkuratt som man overklokker skjermkort. nedturen blir val at flere svir av cpu og hk
akzj0n Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Fytti grisen. Hva er det neste, at man blir overvåka i windows ?
Kozesmurf Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 tenker mer på nye muligheter for virus-makerne.. glede meg ikje te det nei.. Den nye formen vil fungere som en mindre partisjon på harddisken. BIOSen skulle ikke bli fjernet men den nye løsningen var å kjøre et system Parallelt som en slags BIOS-platform. Hackere og andre ondartede kryp kan sikkert få te mye hekkan her
norpheus Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Hackere og andre ondartede kryp kan sikkert få te mye hekkan her Ja *Grøsse*
Kjetil Lura Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Ja da kom Intel med nok en brilliant idè - vi fjerner BIOS for da blir alle overklokkere så glade Du må lese hvorfor de vil gjøre det, men eg kan si det eg da? Intel sier at BIOS ikke lenger vil være nødvendig med kommende prosessortyper. Dermed kan du snart boote raskere. http://www.itavisen.no/art/1300640.html
Izex Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Skrevet 24. februar 2003 Ska jammen kjøpe meg BIOS fritt intel crap og teller på 1000dels sekunder under booting, tviler enormt på at den ville klart å boote raskere enn det jeg har nå. Det der blir det bare tull med, det kan jeg garantere.
Kjetil Lura Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Nei du tar fullstendig feil. du ville spart en del tid om du kunne bootet opp uten bios. Test selv neste gang du startet opp pc'en din, kald boot, ikke restart.
TRS Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 Fytti grisen. Hva er det neste, at man blir overvåka i windows ? Ikke si slik, for da er det en smarting som forteller det til Mr.Gates og da er løpet kjørt Men uansett så kommer jo sikkert en smarting til og cracke det også slik at overvåkningen slår feil
Anders Leipsland Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 Svært så redde noen er for fremskritt. Vil gjerne ha en PC som booter på 2 sekund jeg og da må BIOSen slik vi kjenner den i dag vekk.
TRS Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 enig der, hadde vert greit med 2sec boot time men skulle man ha endret hele EFI fra OS da?? (bare en tanke)
Qrt_ Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 Fytti grisen. Hva er det neste, at man blir overvåka i windows ? Ikke si slik, for da er det en smarting som forteller det til Mr.Gates og da er løpet kjørt Men uansett så kommer jo sikkert en smarting til og cracke det også slik at overvåkningen slår feil Følger med eller? Hørt om Palladium? Det er nettop overvåking i Windows. MS har skiftet navn på teknologien nå da, pga mye negativ omtale.. Men det er bare å glede seg!
TRS Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 heh tror du jeg gidder og følge med på MICROSOFT saker?? foruten at jeg faktisk bruker win2k så har jeg INGENTING til overs for Mr.Gates....
Qrt_ Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 heh tror du jeg gidder og følge med på MICROSOFT saker??foruten at jeg faktisk bruker win2k så har jeg INGENTING til overs for Mr.Gates.... Har du lite til overs for Gates er "Palladium" nok et godt argument mot ham.
Krishell Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 Ska jammen kjøpe meg BIOS fritt intel crap og teller på 1000dels sekunder under booting, tviler enormt på at den ville klart å boote raskere enn det jeg har nå. Det der blir det bare tull med, det kan jeg garantere. Gratulerer med 14 års dagen
Ar`Kritz Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 Hackere og andre ondartede kryp kan sikkert få te mye hekkan her Ja *Grøsse* Det sier vel litt om (en del) folk her på forumet hvis den gjengse oppfatningen er at hackere er "ondartede kryp." Makan
TRS Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 heh tror du jeg gidder og følge med på MICROSOFT saker??foruten at jeg faktisk bruker win2k så har jeg INGENTING til overs for Mr.Gates.... Har du lite til overs for Gates er "Palladium" nok et godt argument mot ham. Ja joa, men jeg kommer til og kjøre win2k helt til noe krever at jeg skifter, ingen grunn til og skifte uten det
mad_arab Skrevet 26. februar 2003 Skrevet 26. februar 2003 Fytti grisen. Hva er det neste, at man blir overvåka i windows ? Ehm... Hva har dette å gjøre med saken? Vi snakker om at BIOS, et 16bits konfigurasjons system som er utgått på dato for årevis siden, blir fjernet til fordel for noe nyere. Å sette dette i sammenheng med overvåkning og paranoia er rett og slett absurd. Det finnes plenty av |337 tråder på dette forumet dedikert til bashing av MS/Windows/Intel/NVidia/Rambus osv, foreslår at du tar de kommentarene dit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå