Gå til innhold

Privateserver, burde det være lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har spilt litt på en private server etter at moren min fikk sett programmet på TV2 og ikke lar meg spille "live" servers.

Men så får jeg mye kritikk for og spille på en private.

Hva mener dere?

Diskuter her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, burde ikke være lov.. Det er i mot Blizzards regler, og burde blitt straffet på en eller annen måte. Blizzard taper en del penger på slikt, og det er en grunn til at de tar seg betalt for å la andre spille.

Skrevet

Du har kjøpt spillet og burde få bruke det slik du selv ville. Eller det skulle en tro.. Egentlig eier du ikke spillet men du låner det fra Blizzard og du har kjøpt rettighet til å bruke det på deres villkår. Det er slik jeg har forstått det.

Skrevet
Du har kjøpt spillet og burde få bruke det slik du selv ville. Eller det skulle en tro.. Egentlig eier du ikke spillet men du låner det fra Blizzard og du har kjøpt rettighet til å bruke det på deres villkår. Det er slik jeg har forstått det.

Du eier spillet men Blizzard eier innholdet, du har kjøpt en "lisens" til å spille spillet i henhold til den avtalen du inngår med Blizzard når du innstallerer spillet. Ikke alle leser den avtalen som du må godkjenne for å spille men den statfester hva som er lov og ikke lov for å bruke produktet, tipper mange kunne lagt inn at du selger sjelen til mannen i underetasjen (uheldig for de som bor i andre etasje med leieboer i underetasjen) uten at det hadde blitt lagt merke til.

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Det burde bli lovlig når Blizzard ikke tjener så veldig mye penger på det lenger, Når interessen til WoW har gått drastisk ned slik at det er veldig få aktive spillere igjen på Blizzard sine servere siden de har gått over til andre spill.

Konklusjon: Bare når Blizz ligger i underskudd med WoW regnskapet.

Skrevet
Bare når Blizz ligger i underskudd med WoW regnskapet.

Hehe, den var god :)

Tror nok det er LENGE til det skjer. Når interessen avtar litt, kan de lett slå sammen servere. Tror nok Blizzard kommer til å tjene penger på WoW de neste 10 årene minst.

Skrevet

Jeg ser nå ikke helt poenget med privatservere heller jeg da men

Er jo så utrolig kjedelig å få utdelt alt av gear osv med en gang

Skrevet (endret)

Mange servere som er såkalte "funservers", der du begynner på lvl 70, og kan kjøpe armor av vendors. Er også noen servere som er blizzlike, altså helt like rates som Blizzard sine.

Endret av Håks
Skrevet

Problemet med private servere er at mange folk tror det kan være slik på Blizzards servere også.

Hvis en privat server er har for lett vanskelighetsgrad (noe jeg ofte tror er tilfellet), er ustabil etc, kan det føre til at Blizzards spill får et ufortjent dårlig rykte.

Det er mange eksempel der dårlige piratkopier og betaversjoner har ødelagt ryktet til et godt spill. Husker godt for lenge lenge siden at mange trodde Windows 2k ikke støttet 3D-kort (fordi et tidlig alfa eller beta ikke gjorde det). Har møtt mange som trodde det var slik til og med lenge etter at XP kom ut.

Skrevet

Ikke jeg heller. Er som med cheats til andre spill. Er kanskje morsomt i 5 min før det blir for lett og dermed kjedelig.

Skrevet

Vel, å PvP'e er alltids moro.

Er vel det som er positivt? Trenger ikke levle opp, og du kan kjempe mot andre spillere, og være på likt nivå, uten å må ha spilt i en evighet.

Skrevet

Ikke jeg heller. Er som med cheats til andre spill. Er kanskje morsomt i 5 min før det blir for lett og dermed kjedelig.

'

Hvordan kan det være kjedelig å kjøre PVP der alle har samme utstyr? Blir jo skills som avgjør da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...