Gå til innhold

Xbox 360 trådløs nettverskadapter


Ruste

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med nettverskadapteren min. Den går ut av xbox live etter rundt 5 minutter, signal styrken er helt grei og alt virker egentlig ok. Leste i heftet og der sto det at enkelte nettverkslevrandører ikke tilatter bruk av flere enheter på sammen bredbåndsabonnement, kan dette være grunnen min (har tele2) ? Og er det isåfall noen måte og få endret det på?

 

;)

Endret av Ruste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det løser du ved å kjøpe deg en trådløs ruter som står "utenpå" tele2.

Dermed tror tele 2 at kun din ruter er koblet til internett, mens ruteren du kjøpte deler internett videre til alle dine enheter.

 

Hadde selv et internett en tid hvor leverandør kun tillot 1 enhet koblet til.

Da løste jeg det som overnevnt med en ruter som viderefordelte til alle mine enheter.

Det eneste leverandøren så var at kun 1 enhet (ruteren min) var koblet til deres ruter/modem.

Lenke til kommentar

Hehe, smart :)

 

Men det finnes ikke noen enklere mulighet å gjøre dette, som ikke avhenger av at jeg må kjøpe meg en ny ruter. Det holder ikke å ringe leverandøren og spørre om dem kan hjelpe meg med problemet?

Endret av Ruste
Lenke til kommentar

Noen må man betale 15,- ekstra i måneden for å kunne koble til en maskin til.

Min midlertidige løsning var å skru av pc og annet, og kun har Xbox360 på nettet. Da ble nettopp denne registrert som den eneste datamaskinen som var på nett.

Men det er litt tungvindt i lengden, og en billig ruter er absolutt å anbefale.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=82438

Lenke til kommentar

Ok, takk for tipset.

 

En annen ting, adapteren min blinker ikke rødt lengre, har tatt den ut og inn, og skrudd 360en av og på noen ganger, men det er forsatt ikke noe lys bak der, og jeg klarer heller ikke å få noe kontakt med adapteren via System på meny bordet. Skal det være sånn av og til, eller er det noe som ikke stemmer, er det i isåfall noe jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Ok, takk for tipset.

 

En annen ting, adapteren min blinker ikke rødt lengre, har tatt den ut og inn, og skrudd 360en av og på noen ganger, men det er forsatt ikke noe lys bak der, og jeg klarer heller ikke å få noe kontakt med adapteren via System på meny bordet. Skal det være sånn av og til, eller er det noe som ikke stemmer, er det i isåfall noe jeg kan gjøre.

Det skal ikke være noen begrensninger på den trådløse routeren fra Tele2 når det gjelder antall brukere som er koblet til det trådløse nettverket. Da hadde du ikke kunnet koble på i første omgang.

Bare sjekk i interfacet til routeren om du fremdeles er koblet til nettverket. Dette ligger under Tools - DHCP clients. Hvordan man logger på interfacet står i brukermanualen.

 

Hvis du har mulighet så test å koble på et usikret nettverk og se om det da fungerer. Da vil det i såfall være noen innstillinger i routeren som det er noe feil på.

Endret av perkforr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...