Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har rotet meg oppi en fæl situasjon, hva gjør jeg?


Gjest Guest_Chris_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Chris_*

For 5 måneder siden var jeg en hardcore wow gamer, jeg raida 4 ganger i uken, mine eneste venner var spill vennene mine, pluss de jeg traff på skolen hver dag. Jeg var 17 år og begynte å tenke et par år fremover i tid, jeg som aldri har rørt ei jente, hvordan skal jeg kunne treffe jenter hvis jeg fortsetter slik? Tenkte jeg. Jeg slutta med wow, og plutselig hadde jeg ingenting å gjøre om ettermiddagene etter skolen, og i helgene. Jeg bestemte meg for å gjøre en 180 graders omdreining i livet mitt, jeg leste endel om pua for å forstå sosial interaksjon bedre, jeg var innstilit på å skaffe nye venner, som ikke spiller.

 

I dag er jeg fortsatt 17 år, og har enda ikke skaffet meg nye venner. Slik jeg ser på det, er det der med venner eksponentielt; har man 4 venner så blir man introdusert til deres venner osv osv. Men jeg starta jo på 0 venner. Jeg spiller ikke wow, men bruker mer tid på lekser, men har fortsatt ingenting å gjøre på kveldene. Det blir no til at jeg ser mye på tv.

 

Det verste med denne situasjonen min, er at jeg er middels høy, mørk, og ganske kjekk. Problemet ligger vel i mine tale evner. Jeg er ikke den som prater hele tiden, jeg lytter. Jeg har liksom ingenting å si.

 

Jeg trodde aldri jeg kom til å fortelle norges største forum noe slikt, men jeg er redd for å ende opp som en taper.

Så hva bør jeg gjøre for å skaffe venner, uten å være for frempå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste måten å bli sosial er å være sosial.

Der folk flest får venner er gjennom skolen og fritidsaktiviteter.

Hvis du ikke føler du treffer nok folk så bør du komme deg ut i situasjoner der du mer treffer folk. Hvis du liker sport begynn med det, har du et politiskt parti du liker så meld deg inn (politikere er de mest sosiale personer som finnes, hvis du er ute etter noen som kan dra i deg er de her du bør lete. Ungdomspartier er hardcore sosiale).

 

Men det viktigste for deg vil være å finne venner du kan se opp til, ikke finne venner bare for å finne venner.

Endret av Alexander
Lenke til kommentar

Sliter litt med det samme. Har endel venner på skolen å sånt, men er ikke noen jeg henger mye med på fritiden for å si det sånn. Blir en spsertur av og til.

 

Er ikke så lett og snakke, men som de over sa.. prøv å finne noen med samme interesser, kansje hvis du liker og diskutere, så kan du lage noen saftige diskusjoner?

Lenke til kommentar

Oppsøk, oppsøk og oppsøk. Nytter ikke å bare sitte å stirre og kanskje si et par ord iblandt. Spør om å være med på et vors en plass. Det er INGEN som synes du er teit hvis du spør, ingen greie folk ihvertfall. Bare prøv. Kommer du deg inn på en fest, får du deg 5 nye "facebook-venner". 5 nye "facebook-venner" gir deg 1 ny festvenn. Osv osv osv...

Lenke til kommentar

Vel mange av de som har blitt "tatt a wow", føler at dette er et problem i etterkant. Nå har ikke du drevet med det så lenge, så det burde ikke være rene armageddon. Hva med pre-wow, hadde du ikke IRL-venner da? Hvis det ble mindre og mindre kontakt mellom dere, kunne det kanskje være greit å få prøvd å få gjennopptatt den igjen?

Lenke til kommentar

Start på en trening! Det fungerer fint til å utvide sin sosiale sirkel, særlig hvis det er en lagsport. Fotballtrening, basket, håndball, noe av det som er interessant? Så lenge man starter med å være utadvendt sekundet en kommer inn i miljøet, så får du deg fort venner. Hvis ikke det er interessant, kan til og med styrketrening / kampsport og lignende holde, så lenge du tar iniativet på å være utadvent.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så hva bør jeg gjøre for å skaffe venner, uten å være for frempå?

 

Dritenkelt. Når du oppdager folk du ønsker kontakt med så tar du sjansen å kontakter dem, og så må du være oppriktig interessert i akkurat den dialogen (uten andre egne behov enn å kommunisere). Alt du har fokus på som er interessant, blir det automatisk for den du har dialogen med.

 

:)

Lenke til kommentar

Har selv hatt det slik som trådstarter beskriver, tenker da på dette med å skulle opprette noen gode venner. Spesielt vanskelig var dette når man flyttet til et nytt sted hvor man ikke kjente noen. Løsningen min var å melde meg inn i en lokal RC klubb, hvor man etter hvert kom i snakk med andre med samme interesse. Vi ble etter hvert gode venner som besøkte hverandre, gikk ut sammen og jeg fikk til og med en kjæreste ut av dette (søsteren til han ene).

 

Så det er du selv som styrer hvor sosial du ønsker å være her i livet, nå har du tatt det første skrittet i riktig retning. Så da gjenstår at du kommer deg ut på noe og får treffe andre mennsker i noe du liker, det bør være en slik greie at du treffer de samme mennsker hver gang over en periode.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg vil nå heller si at du var i en fæl situasjon. Nå har du kommet deg ut av den og har erfart at du har havnet litt på etterskudd. Dette er ingen katastrofe.

Er mer som når en alkoholiker erkjenner at han har et problem og slutter. Hvordan fortsetter man?

 

Jeg var selv på vei inn i samme fella i den alderen, men fikk kommet meg mer ut og brukte mer tid på venner enn på å sitte foran skjermen.

 

For det første så tror jeg ikke at du skal basere deg på at jo flere venner jo bedre. Jeg har noen få gode venner, men mange bekjente som jeg treffer tilfeldig. Venner er de få som du stoler på og tilbringer tid sammen med. Å finne en kompis kan være vanskelig og er i de fleste tilfeller veldig tilfeldig etter min erfaring. Jeg har flyttet masse og har måttet begynne på nytt hver gang. Ikke enkelt, men that's life.

 

Dersom du nå etter 5 måneder fortsatt rusler rundt alene så skjønner jeg at det kan føles tungt, men hva har du gjort for å komme i kontakt med andre? Å sitte inne og vente på at noen skal banke på fungerer sjeldent.

Du må rett og slett ut og delta på noe. Samme hva. En klubb er som regel en fin plass å begynne. Da treffer man i hvert fall likesinnede og har et godt utgangspunkt.

Neste gang det skjer noe i skolesammenheng der dem trenger frivillige så melder du din interesse. Alle sosiale tilstelninger er fra nå av interessant. Vær mer delaktig i diskusjoner og si hva du mener! Dette er spesielt noe som blir respektert og merket.

Du sier at du ikke snakker så mye og er bedre til å lytte og det er forsåvidt bra, men jeg er sikker på at du mener en god del :)

Du er kanskje også en av dem som sitter inne med spørsmål men heller venter med å spørre i fare for å drite deg ut? Jeg vet ikke så jeg bare lirer av meg her.

Det jeg vil frem til er et ordtak som du sikkert har hørt før. "All reklame er god reklame" :) Etter slik som jeg leser posten din så virker det ikke som at noen vet navnet ditt engang.

 

Du trenger ikke å bli klassens kjendis, men å involvere seg i ting som skjer er en måte å bli kjent med andre på. Vær blid, optimistisk og oppmuntrende. Ingen som vil være sammen med en surpomp :)

 

Dersom du blir kjent med noen og dere finner ut at dere stikker hjem til deg og ser en film så pass på at du gir noen instrukser til foreldrene dine. Jeg skal love deg at det er veldig pinlig dersom mutteren din kommer inn i kjellerstua midt i filmen med full oppdekning og forteller hvor kjekt det er at du ENDELIG har funnet noen å være sammen med og blablabla. hehe.

 

Men lykke til:)

Lenke til kommentar

Ta kontakt med folk overalt. MSN kan være en god måte å bli kjent med folk på, legg til et par i klassen. Gjerne de som ikke er overpopulære, snakk med dem. Dette har hjulpet meg til dels med å bli kjent med nye personer, som senere har invitert meg ut på diverse.

Dette kan kanskje ikke hjelpe deg nå, men muligens når du har kommet "hakket" videre. Takk ja til ALT. Bli med på absolutt alt folk spør deg om, da viser du interesse + at du er morsom å ha med, da vil folk fortsette å invitere deg.

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon som deg.

Begynte med litt generell PUA, men siden du selv sier at du syntes du selv er ganske kjekk, trenger du ikke mye materiell derfra hvis du vil bli populær blant damene. Men husk, lær deg å snakke ordentlig. Gå i høyere steg hele tiden, ikke start på toppen (Altså, roter du med en jente, tenk positivt på det, og ikke det på det som IKKE skjedde). Det er kun slik man utvikler seg, av å tenke positivt!

 

Men husk: ALLTID STELL/FØL DEG BEST!!!!!

Kan ikke få sakt dette nok. Jeg syntes alltid jeg har vært kjekk selv, men har ikke hatt tid til å ta sol osv (om folk i ditt miljø syntes det er fag å ta sol, ikke bry deg, det viser dem at du har verdi og gir faen i hva andre syntes. Kom på gode argumenter for å ta sol, f.eks: Jeg vil heller bli stempla som en homo og dra damer, enn å gå rundt som en bleik svett nerd?), derfor har jeg kjøpt meg selvbrunskrem for menn. Tar den på, og 24 timer senere er man et par grader brunere i ansiktet/nakken. Utrolig bra. Men det er jo selfølgelig en av mange ting som må endres. Jeg kjenner faktisk mange nerder som drar damer som et helvete, mange som skal på TG f.eks og som gamer wow konstant. Greia er at dem kan prate for seg, og at dem er kjekke og GIR FAEN hva andre mener. Men den holdningen kommer man langt, både sosialt og ellers. (Btw, jeg spiller forstatt wow. Men ikke i like stor grad som i din "fæle" periode).

Endret av jhj
Lenke til kommentar
Jenter som liker "gay"tana gutter, kan ha det så godt, mer overfladisk blir det ikke.

Agreed...

 

Vi bor i Norge med toppen 4 måneder effektiv sol. Det kan umulig være et krav at man skal være brun for at man skal dra damer. Dette er noe kanskje 1/10 av jenter krever og de trenger vi ikke ;)

Lenke til kommentar

Hva med å treffe venner med spilling. Det finnes spilling som ikke er foran en skjerm også... Det finnes også et brettspill av WOW. Jeg vet ikke hvor bra det er og det er ikke sikkert du liker det selv om du liker WOW, men det finnes mange andre bra brettspill og kortspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...