Gå til innhold

Xbox "fix-guide" pålitelig?


lyon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom over denne siden, hvor mange kan kjøpe en guide til å fikse problemer med 360'

 

www.threeredlightsfix.com

 

Noen som vet om dette er crap eller faktisk funker?

 

Jeg vet ikke om det faktisk funker, men jeg vil uansett fraråde deg å kjøpe den fordi:

 

1) Metoder som "fungerer" (X-clamp) ligger allerede ute på nettet - gratis. Sannsynligheten er stor for at det du "lærer" i denne guiden er å enten installere en ny vifte eller en X-Clamp eller begge deler, og uansett hvilken av disse metodene den lærer bort så finner du gratis guider for det samme på nettet. (Ingen av disse metodene kan gi noen 100% garanti for at du unngår RRoD, men sannsynligheten reduseres betraktelig)

 

2) Noen av de kjente metodene som benyttes kan føre til banning på xbox live (gjelder enkelte typer vifte-mods) Skal du kjøpe en slik bok som dette bør du i det minste forsikre deg om at det ikke er en slik mod som beskreives i denne boka før du kjøper. For hvis det er det så risikerer du faktisk banning fra LIVE som et resultat av at du følger denne guiden.

 

3) Ved å gjøre det som denne guiden lærer deg så åpner du konsollet ditt, og dermed bryter du også garantien. En mye bedre løsning er å fortsette å bruke konsollet ditt frem til den dagen du får RRoD, og så sende den inn på (gratis) reparasjon hos MS (Microsoft har 3 års garanti på xbox360 hvis feilen du har fått er en RRoD feil)

 

Hvis du allerede har modifisert eller av andre grunner åpnet konsollet ditt slik at du allerede har mistet garantien så anbefaler jeg en X-clamp fix. Det er en fix som reduserer sannsynligheten for RRoD uten noen risiko for banning fra LIVE.

Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen: :thumbup:

 

Xboxen er pakket å ligger klar til å bli hentet av DHL for rep.

 

Grunnen til jeg lurte er om jeg er en av de MANGE uheldige som må sende den til rep flere ganger, noe som tar uhyre lang tid og er kjipt nå som vegas 2, gta 4 kommer.

 

Så hvis min tar kvelden igjen etter rep, er det greit å vite om og vurdere denne X-clamp fiksen.

Da jeg kun har garanti igjen for RRoD også.'

 

Asmodeus: Du har ikke en link til en "lett" fremgangsmåte på X-clamp fix?

Endret av lyon
Lenke til kommentar

(Microsoft har 3 års garanti på xbox360 hvis feilen du har fått er en RRoD feil)

 

DETTE ER FULSTENDIG FEIL!

Uansett hva MS eller noen andre sier!

 

Nå vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har skrevet det her inne.

 

GARANTI - er noe produsent - selger gir gratis.

Det er ingen som er pålagt og gi noen som helst form for garanti!

 

I Norge er det etter kjøpsloven 5 års reklamasjonsrett på 360, og alt utstyr som er ment og vare lenger enn 3 år.

Dette gjelder ALLE typer fabrikasjons feil.

 

Og RROD ER en fabrikasjonsfeil.

 

http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html

Les kapitlene forsinkelse & mangler.

Lenke til kommentar

Nei, det er heilt KORREKT! Du får kun 3 års garantitid frå Microsoft. Du har derimot 5 års reklamasjonstid i henhold til norsk lov, det stemmer. Det har ingenting med Microsoft å gjere. Kjem du i ein situasjon der du får RROD etter 3 år vil eg anta at MS ikkje vil ta imot konsollen og du må ta saken opp med selgar som igjen må diskutere med MS.

 

Dessutan, du skriv det er "produsent - selger" som gir garantien, det er feil, det er kun produsenten som gir denne. Selgaren (butikken/nettbutikken) gjev deg ingenting med mindre du sjølv vil betale for f.eks. forsikring.

Lenke til kommentar
Nei, det er heilt KORREKT! Du får kun 3 års garantitid frå Microsoft. Du har derimot 5 års reklamasjonstid i henhold til norsk lov, det stemmer. Det har ingenting med Microsoft å gjere. Kjem du i ein situasjon der du får RROD etter 3 år vil eg anta at MS ikkje vil ta imot konsollen og du må ta saken opp med selgar som igjen må diskutere med MS.

 

Dessutan, du skriv det er "produsent - selger" som gir garantien, det er feil, det er kun produsenten som gir denne. Selgaren (butikken/nettbutikken) gjev deg ingenting med mindre du sjølv vil betale for f.eks. forsikring.

 

På bakgrunn av DET svaret ditt så er jeg 100% sikker på at du arbeider hos ElKjøp.

At det går an og skrive så mye rør på en gang.

Lenke til kommentar

Jeg kan som eier av en butikk, gi deg garanti i 100 år.

Det er noe jeg gir deg frivillig.

Og ingen kan kreve at jeg skal gi deg 5 minutter en gang.

 

Hva MS mener om kjøpsloven er uvesentlig.

Du som kjøper skal forholde deg til selger.

Hva MS sier og mener er selgers problem.

 

Og en ting er å diskutere, jeg har holdt på med slike saker i mang mange år.

Du må vite ikke tru.

 

Om du mener at det jeg skriver er rør så er det ditt problem.

Forhold deg gjerne til dine egne meninger, jeg gidder ikke å diskutere de.

Lenke til kommentar

Kor mange butikkar gjev garanti på eit produkt egentleg? I dette tilfellet er det MICROSOFT som gjev deg 3 års garanti. Går du på Elkjøp og kjøper ein Xbox 360 så får du 30 dagers returrett av Elkjøp, 3 års garanti (på RROD) og 2 års generell garanti ac Microsoft samt 5 års reklamasjonsrett av forbrukarkjøpsloven.

 

Kvifor skulle ein butikk gje deg garantiar på ei vare ut over det produsenten gjev? Har du eit produkt med 1 års garanti frå produsenten og du får 2 år av butikken vil ikkje produsenten ta imot noko feilvarer som er over 1 år gammelt. Då er det i så fall snakk om reklamasjon. Det er MS som har bestemt at det skal være 2(3) års garanti på Xbox-en, ikkje selgar.

 

Har aldri sagt at det er av betydning kva MS meiner om kjøpsloven, men at når du skal reklamere på eit produkt er det noko du skal gjere gjennom selgar. Grunnen til at eg gjer eit poeng av det i dette tilfellet er at MS sjølv tar seg av garantisaker på Xbox 360, uavhengig av selgar. Dei fleste som har problemer med Xbox-en sender den sjølv inn, det blir dei og oppfordra til av selgar. Reklamasjonsretten er ikkje noko du får av Microsoft, derfor er det ikkje sikkert ein kunebehandlar i Sverige vil akseptere at du sender inn ein Xbox direkte til MS når den er over 3 år gammal. Difor må du ta det gjennom selgar som skal ta saken med MS.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Nå må du høre.

Garanti er helt frivillig. INGEN pålegger å gi noen form for garanti.

Men en selger - produsent KAN gjøre det.

5 min eller 100 år.

 

Du som kjøper skal forholde deg til kjøpsloven og selger.

Hva du GJØR er din sak.

 

Hva MS sier, mener, gjør er saken totalt uvesentlig.

 

Om Toyta sier at du må forholde deg til produsent, reiser du til Japan?

 

Sett deg ned og les kjøpsloven

 

http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html

Lenke til kommentar

JollyRoger57, her roter du deg inn i ditt eget nett.

Både du og Zeph har "rett".

 

Men Zeph klarer å skrive på det en helt grei og forståelig måte.

 

Både Microsoft OG Norsk kjøpslov gir deg fordeler.

Man kan reklamere på sin Xbox 360 i 5 år.

Ingen som nekter for det.

Likevel har også Microsoft, (JA DET ER MICROSOFT), gått ut og sagt de gir 3 års garranti mot RROD.

Klart man kan reklamere de 2 neste årene. Går helt fint det.

 

Og det pisset om Toyota må du bare glemme.

Har noen lovlig import og handel av Toyota, så følger de også de rettningslinje Toyota Japan pålegger dem.

Slik har det alltid vært.

 

Zeph har ikke skrevet noe som feil i denne garranti/reklamasjonsammenhengen.

 

Du deriomt er bare inne og forvirrer de stakkarna som ikke har helt styringen.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Nå må du høre.

Garanti er helt frivillig. INGEN pålegger å gi noen form for garanti.

Men en selger - produsent KAN gjøre det.

5 min eller 100 år.

 

Du som kjøper skal forholde deg til kjøpsloven og selger.

Hva du GJØR er din sak.

 

Hva MS sier, mener, gjør er saken totalt uvesentlig.

 

Om Toyta sier at du må forholde deg til produsent, reiser du til Japan?

 

Sett deg ned og les kjøpsloven

 

http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html

Du gjentar jo kun det same om og om igjen som eg har forklart over, eg har og skrive at det er ikkje av betydning kva MS meiner, men at du sannsynlegvis ikkje vil kome noko vei ved å ta kontakt med MS ang. reklamasjon.

 

Garantien er med jo enige om, kvifor mase om den?

 

Kan du vise til tilfeller der selgar (då tenker eg på (nett)butikken) gjev ein garanti ut over det du får av produsenten?

Det er forresten Forbrukerkjøpsloven som er relevant for oss, ikkje kjøpsloven: http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

 

Garantier:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
§ 18a. Garantier

 

Selgeren kan påta seg å svare for feil ved tingen som ikke er en mangel etter reglene i loven, og kan da fastsette hvilke krav forbrukeren kan gjøre gjeldende som følge av feilen. Selgeren kan også påta seg å svare i større utstrekning for en mangel enn etter reglene i loven.

 

Har selgeren ved en garanti som nevnt i første ledd første punktum forpliktet seg til innenfor et visst tidsrom å svare helt eller delvis for tingens anvendelighet eller andre egenskaper uten å angi på en tydelig måte hvilke feil ved tingen selgeren svarer for og hvilke krav forbrukeren kan gjøre gjeldende som følge av feilen, foreligger det en mangel dersom tingen ikke svarer til selgerens forpliktelse. Dette gjelder likevel ikke hvis selgeren sannsynliggjør at feilen skyldes en ulykkeshendelse, feil håndtering av tingen eller annet forhold på forbrukerens side.

 

Har andre enn selgeren gitt en garanti som nevnt i annet ledd, og den fremstår for forbrukeren som om den er gitt av selgeren, foreligger en mangel etter reglene i annet ledd. Dette gjelder likevel ikke dersom selgeren før kjøpet meddeler forbrukeren at han eller hun ikke er bundet av en garanti gitt av andre.

 

En garanti er rettslig bindende for garantigiveren på de vilkår som er fastsatt i garantierklæringen og i tilknyttet reklame, og den begrenser ikke forbrukerens rettigheter etter loven her, jf. § 3 første ledd.

Det står litt dumt her, med "Selger" er det i praksis meint produsenten. Seier du "Selger" til ein person her inne tenker vedkommande etter all sannsynlighet på butikken h*n kjøpte produktet i, ikkje at det er snakk om produsenten.

 

Eg fant ein fin forklaring hos Forbrukerportalen, det stemmer at selgar/butikk/forhandler i enkelte tilfeller kan gje ein garanti, men ikkje ved kjøp av ein Xbox:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Garanti fra forhandler

 

En garanti er en privat avtale mellom deg og bruktbilforhandleren. Undersøk vilkårene for en bruktbilgaranti. Varigheten av en slik garanti er som regel meget kort, opptil tre måneder. Ta godt vare på garantiavtalen. Uten denne kan du neppe kreve dine rettigheter etter en garantiavtale. Garantien skal gi deg rettigheter som går ut over det du automatisk har krav på i henhold til forbrukerlovgivningen.

 

Husk å undersøke om garantien inneholder en avtale med en norsk forhandler, så du kan få reparert eller byttet bilen i Norge.

 

Garanti fra produsent

 

De fleste store bilprodusenter utsteder en nybilgaranti. Denne kan ha varighet på 1 til 3 år, avhengig av land og merke. Undersøk med produsenten hvilken garanti som gjelder for din bil, og be om å få tilsendt vilkårene. Hovedregelen i EU- og EØS-land er at en forbruker ikke har rettigheter ift andre salgsledd enn forhandleren. Det vil si at produsenten ikke har et lovpliktig ansvar for feil og mangler overfor en forbruker. Unntak finnes for eksempelvis helsefarlige produkter. Dette innebærer at den avtalemessige garantien er avgjørende for dine rettigheter.

Ikkje les forbrukarkjøpsloven så bokstaveleg, ved diskusjon, skil mellom selgar og produsent sidan det i praksis er svært få produsentar som sel varene sjølv. Ved å skrive at det er produsenten som gjev deg garantien er det ikkje til å ta feil av.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...