Gå til innhold

Tilringt av kinesisk(?) nummer midt på natten, hva er det?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg våknet her en natt av at mobilen min ringte og ble litt forvirret da jeg så nummeret som ringte meg. Nummmeret hadde +86 foran så jeg fant ut etter litt leting at det var kinas landskode. Uansett, jeg lurer på om det er noen måte å finne ut hva dette nummeret egentlig er... Nummeret som ringte var: +864718126403 , noen andre som har opplevd dette. Jeg ble veldig usikker da jeg så det ringte, så jeg tok ikke telefonen. Angrer litt i etterkant siden jeg nå er så nysgjerrig;p Men håper det fortsatt er mulig å finne ut hva det var:p

 

Noen som vet?

 

Takker for alle svar

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg våknet her en natt av at mobilen min ringte og ble litt forvirret da jeg så nummeret som ringte meg. Nummmeret hadde +86 foran så jeg fant ut etter litt leting at det var kinas landskode. Uansett, jeg lurer på om det er noen måte å finne ut hva dette nummeret egentlig er... Nummeret som ringte var: +864718126403 , noen andre som har opplevd dette. Jeg ble veldig usikker da jeg så det ringte, så jeg tok ikke telefonen. Angrer litt i etterkant siden jeg nå er så nysgjerrig;p Men håper det fortsatt er mulig å finne ut hva det var:p

 

Noen som vet?

 

Takker for alle svar

Mvh

Christian

 

Ser ut som det er stor sjans for at noen i Indre Mongolia har prøvd å vekke deg. Sikkert et feiloppkall, samt at de ligger noen timer foran oss.

 

86 = Folkerepublikken Kina (stemmer!)

 

471 = Retningsnummer Hohhot - Nei Mongol

 

812640 = Resten av nummeret

 

So far so good?

 

Her er liste over retningsnumre i Kina:

http://www.kropla.com/city_china.htm

 

Og her hovedsiden jeg fant det fra, med landskoder:

http://www.kropla.com/dialcode.htm

 

Og her er noen fakta om Nei Mongol (Indre Mongolia), som er en region nord i Kina. Hohhot er hovedstaden i regionen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Inner_Mongolia

 

 

Fant ei kinesisk nettkatalog, og den kom opp med dette (lykke til :) )

 

您搜索的“4718126403”可能涉及不符合相关法律法规的内容或信息暂时没有找到!

我们建议您 :

· 更改关键词搜索,或根据【分类搜索】进行搜索。

· 简化输入关键词再次查询。

· 立即【发布信息】告诉客户您需要什么,让商机主动找上门!

· 您到【公司黄页】里查询供应相关产品的企业进行联系!

 

Ser ikke ut som noen adresse, for det er ikke noe gatenummer eller postnummer. Antakelig en feilmelding, eller søke-råd. Men med de tegna der (om de vises i din nettleser), melder jeg i alle fall pass, og ønsker god natt!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Fant ei kinesisk nettkatalog, og den kom opp med dette (lykke til :) )

 

您搜索的“4718126403”可能涉及不符合相关法律法规的内容或信息暂时没有找到!

我们建议您 :

· 更改关键词搜索,或根据【分类搜索】进行搜索。

· 简化输入关键词再次查询。

· 立即【发布信息】告诉客户您需要什么,让商机主动找上门!

· 您到【公司黄页】里查询供应相关产品的企业进行联系!

 

Ser ikke ut som noen adresse, for det er ikke noe gatenummer eller postnummer. Antakelig en feilmelding, eller søke-råd. Men med de tegna der (om de vises i din nettleser), melder jeg i alle fall pass, og ønsker god natt!

 

"You search the "4718126403" may involve not comply with the relevant laws and regulations on the content or information do not have to find!

We recommend that you:

Changes keyword search, or search under [Category] conducted a search.

Key words again for simplified input.

[information] released immediately tell customers what you need to take the initiative to look for business opportunities come!

You to the [company] in the Yellow Pages for the supply of related products enterprises Contact!"

Lenke til kommentar
Ta å ring eller send melding tilbake og spør om hvem dem er og hva dem vil og hvorfor dem ringte deg opp(På Engelsk, Of course)

 

 

Ja, og så kan de fortsette på MSN. It's a small world.

 

Hohhot er en storby på 1,5 millioner innbyggere, så det er ikke noen huttaheiti-grend.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hohhot

 

Et søk på Google Earth viser både satellittfoto av byen og omgivelsene, pluss en liten drøss med foto fra byen.

 

Utrolig hva vi klarer med internett, folkens :)

 

Jeg er rimelig interessert i geografi, og bruker Google Earth en masse, men Hohhot hadde jeg aldri før hørt om. Men så er det da også en bråte byer i Kina.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Når jeg leste denne tråden her, mimret jeg litt tilbake til de tider man kunne slå 8001 foran landsprefikset for å ringe gratis til utlandet fra telefonkioskene. :whistle:

Mye enklere det enn å montere lavpassfilter på ledninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...