Gå til innhold

Oslo - Skandinavias krim-hovedstad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Totalt misslykket asyl og flyktninge- politikk.

-Den nye rikdommen tiltrekker seg organiserte gjenger ifra Øst-Europa.

-Den tiltrekker seg også menneskesmuglere og prostituerte ifra Afrika og Øst-Europa.

-EU utvidelsen og EØS, samt droppingen av tiggeforbudet, tiltrekker seg ennå fler organiserte bander ifra Øst-Europa.

 

I resten av Norge går kriminaliteten faktisk nedover.

Lenke til kommentar

Nå er det mange storbyer som blekner ved siden av New York, og sammenligningen er nok litt vel tabloid. Tiltak som ble gjort under Giuliani og Bloomberg har ført til at byen er den amerikanske storbyen med minst kriminalitet. Faktisk er det ikke vanskeligere enn at mesteparten av nedgangen kan tilskrives økning i politistyrkene. Det vil kanskje overraske en og annen nordmann at slikt ikke kan løses med et komitémøte, men av og til har Rema1000-reklamen helt rett.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_New_York_City

Lenke til kommentar

Tør jeg dra inn norskfengselstraff?

Var ikke det enkelte folk her som synes at vårt rettssystem virket???

 

Folk som nektet å åpne øyene sine?

 

Bare vent, det kommer mer. Mer voldtekt, drap, tyveri, faenskap.. Bare vent.. (Hurra for Norge)

Lenke til kommentar

Det er ikke rettssystemet som er feil.

 

Om vi ser på reaksjonene etter at handlingen er begått så har det mer med måten å avstraffe folk på. Fengsel som krim-skole etc.

Ser vi på hva vi heller kan gjøre for å unngå krim er det mer av oppdragelses forhold som spiller inn.

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

Veldig trist at det faktisk er sånn. Jeg tror det kunne hjelpet mye ved å ha mer politi i gatene,bevilg mer penger til politiet så vi får oppklart flere saker.

guardianpegasus,jeg tror at du er inn på ganske mye bra. Hadde en eller flere av disse tingene blitt rettet på så hadde det blitt betydlig mindre kriminalitet.

Lenke til kommentar
Når man får nesten samme straff (i noen tilfeller hardere straff?) for skattefusk enn voldtekt, drap, drapsforsøk så er det selvfølgelig noe veldig galt.
Quoted for truth.. som det heter på godt norsk. Men at ingen virkelig hever stemmen og vil ta tak i dette er nesten skremmende. Folk flest vil vel ikke bry seg før de rammes selv.
Lenke til kommentar

Bra vi tar problemer alvorlig, men at Oslo skulle være en by full av kriminalitet og faenskap er bare et bilde media maler.

 

Trenger ikke å være redd for å gå rundt i Oslo. Oslo er en flott by med utrolig mange flotte mennesker.

Lenke til kommentar

Norge har ikke engang nok fengselsplasser, er helt for jævlig. Men er vel egentlig ikke så rart med tanke på at å sitte i det norske fengselet ser ut som å flytte inn på et 3-stjerners hotell, og nei jeg snakker ikke av erfaring! :)

Endret av SynSwitch
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Oslo - Noregs verste fiende

Oslo - Idiotanes lille Utopia

Oslo - Negergjenane sitt fine matfat.

Oslo - Skattepengane sitt svarte hål

 

Eg kan drive på i timesvis

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg bor i Drammen, jeg. Her er det bare noen narkiser.

 

Kona til en på jobb ble ranet med kniv på av en ungdomsgjeng på majorstuen i forrige uke. De skal flytte vekk nå for hun tør ikke gå noen steder lengre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Stusset selv på sammenligningen med NY siden krim raten der har jo synket drastisk. NY er vel en by man skal se på når man en gang i 2020 bestemmer seg for å finne en løsning på problematikken. Å ikke gi politiet mer lønn fordi det er for mange menn som jobber der er inntil da en passende løsning....

 

Litt passende lyrikk:

 

There's a whole in the world like a great black pit

and the vermin of the world inhabit it

and its morals aren't worth what a pin can spit

and it goes by the name of Oslo.

At the top of the hole sit the previlaged few

Making mock of the vermin in the lonely zoo

turning beauty to filth and greed...

I too have sailed the world and seen its wonders,

for the cruelty of men is as wonderous as Peru

but there's no place like Oslo!

Lenke til kommentar
Oslo - Noregs verste fiende

Oslo - Idiotanes lille Utopia

Oslo - Negergjenane sitt fine matfat.

Oslo - Skattepengane sitt svarte hål

 

Eg kan drive på i timesvis

 

Enig, Oslo er ett høl av kriminalitet. Dette vil sikkert bli smittet ut over Oslo-området om litt. Hva kan gjøres for å forhindre det? Ivertfall ikke sette inn fler politi, fordi byer som f.eks Stockholm har mindre politi enn Oslo, men i gjengjeld mindre kriminalitet. Hva er egentlig sammenhengen mellom Oslo og kriminalitet? Oslo er veldig grå og skitten, kansje det avler kriminalitet i seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...