Gå til innhold

Det politiske kart over forumbrukerne (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Problemet er bare hvordan man fremstiller dem på skjerm eller papir. Med mindre man har en roterbar terning så man kan se aksene fra forskjellige vinkler er det nokså umulig å danne seg et inntrykk av en tredimensjonal posisjon på en todimensjonal webside. Man kan vise tre grafer fra ulike vinkler, en for hver akse, men det blir ikke helt det samme

 

Kanskje noen kan lage en sånn kontroll...

 

Geir :)

 

Kanskje noe slikt?

 

http://dragan.yourtree.org/blog/img/canvas-3d-graph.png

 

Må være lov å si at spareku gjør en slett jobb med å oppdatere førsteposten.

 

Gjør så godt jeg kan. Har ikke tid til å oppdatere alt hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mitt inntrykk av forumbrukerne også. ;)

 

Kanskje det er fordi de som ønsker "amerikanske tilstander" slik som WildBill ikke gidder å argumentere for sine påstander?

 

Ehm... kan du utdype hva du mener? Jeg sa bare at det var mitt inntrykk av forumbrukerne at de de fleste havnet på kommunistsiden av skalaen. Hvilke påstander skal jeg argumentere for?

Lenke til kommentar
Det er mitt inntrykk av forumbrukerne også. ;)

 

Kanskje det er fordi de som ønsker "amerikanske tilstander" slik som WildBill ikke gidder å argumentere for sine påstander?

 

Ehm... kan du utdype hva du mener? Jeg sa bare at det var mitt inntrykk av forumbrukerne at de de fleste havnet på kommunistsiden av skalaen. Hvilke påstander skal jeg argumentere for?

 

Kommunistsiden av skalaen, hehe. Pent. Enda tilgode å se tilhengere av kommunismen her da.

Lenke til kommentar

Economic Left/Right: -1.50

Social Libertarian/Authoritarian: -0.46

 

Må dog poengtere at jeg sannsynligvis er lengt mer på høyresiden i mange saker enn den testen med noen litt difuse og merkelige spørsmål gir uttrykk for.

 

Edit:

 

Den andre testen var mer nøyaktig ser det ut som, dog jeg stiller meg kritisk til at den tydeligvis mener at jeg støtter FRPs politikk mer enn Høyres. :p

 

Du bør stemme...

V

 

Så godt matcher du med de forskjellige partiene:

 

Disse partiene bør du vurdere:

 

V

70,5 %

 

FRP

59,3 %

 

H

54,2 %

 

 

Disse partiene bør du styre unna:

 

KRF

49,3 %

 

SP

34,2 %

 

AP

29,3 %

 

SV

23,5 %

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Economic Left/Right: -3.88

Social Libertarian/Authoritarian: -6.15

 

Føler meg egentlig litt mer mot høyresiden på det øknomiske. Markedet er viktig og konkurranse er viktig. Men visse begrensinger må det være. Liker Venstres innstilling veldig godt. :)

 

Partitesten:

Disse partiene bør du vurdere:

 

V

71,8 %

 

 

Disse partiene bør du styre unna:

 

SP

44,7 %

 

FRP

43,2 %

 

AP

42,7 %

 

SV

41,2 %

 

H

37,5 %

 

KRF

35,6 %

 

Ikke spesielt overraskende. Men Frp setter jeg lett på bunnen. Kan ikke fordra dem. Ellers så er jo SP i sentrum så har logisk nok en del til felles der, selv om jeg ikke kunne stemt på dem. SV er det en del jeg liker med, men de er for ekstremistiske og upålitelige. Høyre har en del fornuftig, men del jeg misliker veldig. Krf er igjen et sentrumsparti, men er på trynet uenig med dem i veldig mange saker, spesielt ang sex, homofili og rus. Den kristne holdningen synes jeg ikke hører hjemme i politikk.

Lenke til kommentar

Monkeyboy: Hvorfor ikke? Jeg ser på meg selv som en sosialliberalist. Samme betegnelsen bruker Venstre for å profilere seg selv. Og jeg tror Vesntre er det mest liberale partiet i norge, men nærmere sentrum enn venstresiden. God blanding av velferd og gode markedsløsninger som er laget for å tjene folket, ikke bare selskapene :p

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kalt Monkeyboy for sosialliberal, da han havner såpass langt til venstre på skalaen. Han er vell heller ganske enkelt en sosialist, bare ikke så veldig autoriter. Sosialliberalismen finner man vell helst litt til høyre for sentrum.

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar

Rugboy: Nåja. Sosialliberalismen er for kollektivt ansvar, begrensing av store selskapers makt over markedet, relativt høye skatter og avgifter, sterk offentlig sektor. Den har også helt klart en høyrevridd side i seg når det kommer det til økonomiske, men jeg vil ikke si at man ikke er sosialliberalist selv om man havner på venstresiden. Jeg havner også et godt stykke til venstresiden men er godt plantet som som sosialliberalist. Det er en ideologi jeg føler meg helt og holdent hjemme i.

 

Jeg vil si at sosialliberalismen er spredt fra midt på venstresiden til til midt på høyresiden men godt plantet et stykke ned på kartet :)

Lenke til kommentar

Economic Left/Right: -5.25

Social Libertarian/Authoritarian: -0.21

 

Var ikke så langt unna "Ghandi".. føler meg i alle fall human! ;)

 

Er jeg "sosialist" jeg da eller? Er liksom en Venstre-type jeg da? Føler selv jeg føler meg behagelig på midtlinja.. men ville vel kanskje vært litt mer høyre enn venstre, noe á la

-2.50 - 0.00 på economic left/right tenker jeg, og samme andre linja..

Endret av Cosmo med K
Lenke til kommentar

Cosmo: Nå var da Ghandi en drittsekk etter min mening da men :p Når man støtter hitlers type krigføring og kutter kontakten med sønnen sin fordi han ikke ville leve i sølibat så kan man være så ikkevoldelig man bare vil for min del :p

 

Mange folk i verden som Ghandi, Mor Therese, etc som har et ufortjent godt rykte. Historien blir alt for ofte glorifisert ^^

Endret av jcr.nan
Lenke til kommentar
Cosmo: Nå var da Ghandi en drittsekk etter min mening da men :p Når man støtter hitlers type krigføring og kutter kontakten med sønnen sin fordi han ikke ville leve i sølibat så kan man være så ikkevoldelig man bare vil for min del :p

 

Mange folk i verden som Ghandi, Mor Therese, etc som har et ufortjent godt rykte. Historien blir alt for ofte glorifisert ^^

 

hehe.. men uansett da.. er jeg sosialist med det resultatet? venstre parti liksom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...