Gå til innhold

Hva syns du om førstegangstjenesten?


Anbefalte innlegg

skøyt bort noen magasiner i løpet av tjenesten jeg hadde også...

når vi var litt mer erfarne fikk vi utdelt pakker med skudd.

gikk glatt 10-20(200-400 skudd) fulle magasier på en skytedag, og i stor variasjon.

hadde f.eks 2-mans drill, 6-mans drill, flere løype i skogen med papp-figurer, natt-skyting, og så klart utallige øvelser på skytebana, også med flerskudd

 

mye av det var også "leking", som f.eks "tøm 5 magasiner fortest og treff blink"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett hvor mye dere har skutt så er ikke et våpen et leketøy, og skal behandles med omhu.

 

Det poenget kan ikke understrekes nok. Når man nå omsider er ute av tjenesten er det også et personlig ansvar å redusere slik innflytelse maksimalt.

Lenke til kommentar
Trummelom inn i maskingeværstillingene. Det er jo "virkelighetssansen" min det er noe i veien med. Haha.

Helt klart.

 

Hvis du tror at det er førstegangstjeneste eller militæret som er grunnen til at vi har politi og kriminelle/voldelige mennesker er det noe alvorlig galt med virkelighetssynet ditt. De fleste av de er jo/har vært problembarn og starter karrierern sin i 13-14 års alderen +/- noen år. Det fins derimot masser av tilfeller hvor sånne folk blir sendt på boot camp/militæret og får orden på livet sitt igjen.

 

Men virkeligheten er jo ikke noe du er kjent for å forholde deg til, det har vi jo sett i vegetarianerdebatten også hvor du gang på gang har kommet med feilinformasjon og løgner. Jeg vet ikke om det er bevisst løgn for å provosere eller om du virkelig tror på alt det, mildt sagt, idiotiske du sier, men hvis det er det siste er du særdeles dårlig til å til å tenke logisk/kritisk/rasjonelt og følgelig får du et virkelighetsbilde som ikke har noe med virkeligheten å gjøre i det hele tatt. Og det er jo kjipt for deg hvis du må gå gjennom livet uten å forstå en dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...