Gå til innhold

Billedkunst: Tegner du? Vis dine bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tortilon kaller man det redskapet som man bruker til å gni fargene utover for å skape dybde og skygger. Det er en "blyant" laget av papir, denne bruker man følgelig ikke blyantspisser til å gjøre i stand, men bruker et sandpapir.

Hehe, når du nevner den så husker jeg at vi brukte det på barneskolen men jeg veit det finnes blyanter med farge som er så lett å gni ut at du bare kan bruke fingrene og samtidig gir veldig sterk og fin farge.

 

Jeg fant ut hvilke blyanter jeg mente. Det er Derwent Pastel Pencils.

Endret av trespiser
Lenke til kommentar
Nå ble jeg skikkelig motivert til å tegne! Jeg gikk på tegnekurs i 8-9 år, men jeg ble aldri noen mester på de årene, siden kurset var mest for å ha det hyggelig og i tillegg kunne tegne litt bedre. Har innlevering i K&H neste uke, så jeg satser på å lage en grei tegning til da.

Så hyggelig og koselig at du ble så motivert til å tegne. 8-9 år ja... Det spørs vel hvordan talentet ditt er. Men tviler på at du tegner dårlig. Jeg tenkte at jeg skulle tegne julegavene i år da jeg har meget lite penger fortida så derfor har jeg starta å tegne. Hørt at jeg er flink til å tegne men jeg blir så fort lei også er det alltid noen som prøver å sabotere eller ødelegge motivasjonen min så det er ikke så lett..

Lenke til kommentar

Selv elsker jeg The Simpsons og ser nestensagt daglig en eller flere episoder, nye som gamle.

 

Uansett så får du klart frem hovedtrekkene ved karakterene og dette er bra. Moe var etter mitt syn karakteren du gjorde best. Som en anbefaling så kan det til å begynne med lønne seg å legge originalen over det blanke tegnearket. Der etter markere hovedformen slik at du får størrelsene riktig og symetriske. Når dette er gjort kan du legge originalen ved siden og jobbe med detaljene.

 

Videre så må man ta tiden til hjelp når man tegner. Som fersk kan man bruke flere dager på en og samme tegning, men etter som man stadig utvikler seg og blir dyktigere så vil man kunne klare å bruke mindre tid. Det som før tok 3 kvelder gjør du nå på et par timer.

 

Lykke til. :)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Så hyggelig og koselig at du ble så motivert til å tegne. 8-9 år ja... Det spørs vel hvordan talentet ditt er. Men tviler på at du tegner dårlig. Jeg tenkte at jeg skulle tegne julegavene i år da jeg har meget lite penger fortida så derfor har jeg starta å tegne. Hørt at jeg er flink til å tegne men jeg blir så fort lei også er det alltid noen som prøver å sabotere eller ødelegge motivasjonen min så det er ikke så lett..
Jeg tegner ikke dårlig nei. Jeg skal ikke skryte over karakterene mine i Kunst og Håndtverk, men jeg fikk bra for å si det slik. :) Hadde kurset jeg gikk på lagt vekt på å kunne tegne bra og ikke miljø hadde jeg nok vært langt bedre dog.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...