Gå til innhold

Billedkunst: Tegner du? Vis dine bilder


Anbefalte innlegg

Blyanttegning etter et bilde i SE og HØR.

Dette er et av mange portretter jeg har tegnet med blyant. Hva syns du? :)

Gi gjerne en kommentar.

 

For meg er tegning en hobby med en spesiell lidenskap for ansikter.

Få tegningen til å ligne orginalen....

 

Nesten alt jeg har tegnet har jeg gitt bort til familie og venner.

Har også tegnet noe på oppdrag som jeg har tatt betalt for.

Jeg har tatt foto eller scannet det meste jeg har tegnet og lagret på PC.

 

Hvis du tegner selv, så er jeg interessert i å se hva du har laget! :yes:

Legg gjerne ved en av dine tegninger, eller tegneprojekter på hjemmeside/blogg.

post-155337-1204932003_thumb.jpg

Endret av heliben-hobby
Endret emnetittel til ein som er meir beskrivande for innhaldet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvordan jeg skal lage en forståelig tråd? Har fått pepper for denne tråden. Men kanskje jeg har bommet og ikke burde være.

 

 

Det er bare å lage et bedre Emnetittel og litt mer innhold i posten det. Som for eks, oppfordre folk å poste portretter tegninger som de har tegna, spurt om kritikk på bilde ditt. :)

Endret av mr_Flibble
Lenke til kommentar
Lurer på hvordan jeg skal lage en forståelig tråd? Har fått pepper for denne tråden. Men kanskje jeg har bommet og ikke burde være.

 

 

Det er bare å lage et bedre Emnetittel og litt mer innhold i posten det. Som for eks, oppfordre folk å poste portretter tegninger som de har tegna, spurt om kritikk på bilde ditt. :)

 

Tusen takk for hjelpen. Godt at noen kan dette.

 

Heliben

Lenke til kommentar
Har tegnet litt portrett, både etter foto og modell. Har noe liggende, skal se om jeg får scannet og postet i nærmeste fremtid. Likte forresten tegningen din, særlig hvordan du har jobbet med lua.

 

Takker og bukker. Har ikke jobbet særlig med denne tegninge, den gir egentlig ingen urfordringer. Har flere, men sparer de, da det er tegninger av lokale kjendiser.

Lenke til kommentar

Hei Heggen. Ja dette var flotte tegninger. Du behøver ikke skole for å kunne tegne. Jeg har heller ingen skole i tegning, men syns det er morsomt likavel. Alle tegner forskjellig. Stå på - du har din egen stil og det syns jeg var veldig flott.

 

Hilsen heliben

Endret av heliben-hobby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du behøver ikke skole for å kunne tegne.

True. Men forskjellen mellom tegninger fra begynnelsen av grunnkurs formgivning, og dem fra slutten er ganske stor. Eneste som er skummelt med skole er at det kan få hobbyen til å føles som jobb. Som er grunnen til at jeg bare har tegnet 1 tegning etter mine 2 år på formgivning og tegning, form og farge.

Lenke til kommentar

Hehe, det er der mange møter veggen, når de faktisk innser at kunst er en jobb, og den må også gjøres på dager en ikke har særlig lyst.

(Nå skal det jo nevnes at det er verdens beste jobb da.)

 

 

Uansett, skal du bli virkelig god til å tegne så må en tvinge seg til å gjøre grusomt kjedelige studier på alt fra anatomi til fargesirkler enten du går skole eller lærer deg selv. Det er verdt det i det lange løpet da, uten tvil..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg går første vgs på formgivingslinje, og vi lærer hefti mye uviktige ting vi aldri kommer til å trenge. jeg er ganske skuffet, men håper det bedrer seg i 2. og 3. klasse. gjør det mest for studeikompetanse, men jeg liker veldig godt å tegne og tegner veldig mye utenom skolen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

nettopp ferdig med videregående og formgiving. er mye møkk i starten du kanskje ikke syns at du trenger, men det tar seg som regel opp litt i andre og 3djeklasse ( vil jeg tro, selv om jeg da ikke her 100% sikker på om dere får så mange timer, siden dere er i den nye reformen )

 

Selv tegner jeg, og har tenkt til å studere 2d animasjon en gang i tida ( om jeg kommer inn nå, eller et annet år )

 

siste tullet jeg skribla ned på lan:

whatchalookingat.jpg Ikke helt av det mest seriøse men det trengs ikke hele tida :D

 

signatur for andre tegninger :)

 

Edit: bakgrunnen og perspektivet på denne er ganske dårlig :p med husa osv. så det er sagt. haha

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...