Gå til innhold

Kulturo: Kjærlighet skal stoppe nettpirater


Anbefalte innlegg

Fikk et lite støkk jeg, når jeg så at de spillutviklerene måtte legge ned pga piratvirksomhet. Nå fikk jeg dårlig samvittighet, nå må jeg kjøpe meg et spill :(

 

For det er faktisk ganske frekt, at disse folkene bruker en haug penger, en masse tid, og en masse svette, og så er ikke vi engang villige til å gi de det de fortjener for strevet?

 

Vel, herretter kjøper jeg spill og film. Ihvertfall spill til pcen :dontgetit:

 

 

dette kunne du vel strengt talt tenkt ut selv for lenge siden, men bra at du tar til fornuften! jeg laster selv ned noen spill, sletter de ALLER fleste etter ca 10 minutter (eller kortere) (er ekstremt kresen/sær og har brent meg nok ganger på titler som hørtes/så bra ut men ikke hadde underholdningsverdi i det hele tatt, da vi fortsatt satt med 28.8 linjer.

 

kjøper de spillene jeg bruker tid på og vil game online, gamer man et spill 100 timer (veldig lite om spillet virkelig falt i smak) koster hver time 3-4 kroner!! og jo mer man spiller utover dette jo lavere blir timeprisen.

 

Vi må skape og spre sunne holdninger som gjør at folk er stolte når de kjøper pc-spill for å sikre oss gode titler i fremtiden! Det er ikke lenger sånn at et bra spill kan programmeres av 2-3 personer, så de er avhengige av vår støtte for å kunne fortsette!

Jeg frykter en stadig nedgang i bra titler til PC ( og det er jo DER vi vil spille gromtitlene!! ikke en lobotomert porting til konsoll!!!) ikke la konsollene vinne!!

 

mvh Leo

 

 

edit: for guds skyld vær kresne, men belønn de som gjør det riktig!

 

Enig i dette. Jeg laster ned ganske mange ulike titler, de aller fleste av disse forsvinner etter ca 1 time med spill.

Enten har ikke gameplayet nok å tilby, eller så er det snakk om et produkt som ikke skulle vært shippet så raskt. Er spillet bra kjøper jeg det lett! Ender opp med ca 1-2 i mnd på ulike platformer.

Den eneste spillprodusentetn som aldri blir lastet ned av meg er Square, av den grunn at de i mine øyne ikke har laget en dårlig tittel (ok, noen av titlene som ikke kom til Europa)

 

Spiller man et spill helt ut bør man kjøpe det, nettopp for å sikre inntjening til de som laget det, slik at de forsetter å lage spill. Selvfølgelig kan man si at man ikke skylder de store selskapene noen ting, og at de bare er ute etter pengene dine. Men allikevel, å lage spill koster penger, særlig bra spill.

 

Og jeg har mistet tallet på gode spillopplevelser jeg har plukket opp fra tilbudskassen på EBgames på Ski Storsenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper stadig vekk spill. Blir fort mellom 7-10 I året. Det som irriterer meg mest er de vannvittige kopibeskyttelsene de stadig vekk legger inn. Jeg ender faktisk ofte opp med og kjøpe spillet for og få cd-key og laste ned en mer funksjonell versjon. Skal ikke nevne navn på kopi beskyttelser her, men enkelte av de øker jo faktisk maskin kravene for og kjøre spille med opp mot 20 % i tillegg til og legge seg opp i hva jeg har av andre programmer på dataen. Dette i tillegg til at jeg må ha i cd på den kjøpte versjon fremfor cd løs i den kopierte. Vet at man kan få crack som fikser cd problemet, men jeg ønsker fremdeles og slippe og bruke det på en kjøpt versjon.

 

Jeg klarer ikke og ha den helt store sympati med bransjen da.

De får først gi meg en bedre versjon når jeg betaler for den enn om jeg laster den ned.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper stadig vekk spill. Blir fort mellom 7-10 I året. Det som irriterer meg mest er de vannvittige kopibeskyttelsene de stadig vekk legger inn. Jeg ender faktisk ofte opp med og kjøpe spillet for og få cd-key og laste ned en mer funksjonell versjon. Skal ikke nevne navn på kopi beskyttelser her, men enkelte av de øker jo faktisk maskin kravene for og kjøre spille med opp mot 20 % i tillegg til og legge seg opp i hva jeg har av andre programmer på dataen. Dette i tillegg til at jeg må ha i cd på den kjøpte versjon fremfor cd løs i den kopierte. Vet at man kan få crack som fikser cd problemet, men jeg ønsker fremdeles og slippe og bruke det på en kjøpt versjon.

 

Jeg klarer ikke og ha den helt store sympati med bransjen da.

De får først gi meg en bedre versjon når jeg betaler for den enn om jeg laster den ned.

Bruk Steam når du kan, så slipper du sånt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Min samvittighet er helt ren, enda jeg er borti ganske mye som ikke er freeware. :yes:

 

Enig med deg der, har ikke dårlig samvittighet for en femmer. Produsenter kan jo ikke forvente at alle spillene deres blir kjøpt når de ikke er til forventingene. Har faktisk min egen lille hylle kun for pirater, ingen originaler der nei. :new_woot:

Lenke til kommentar

Når skal disse fjompene skjønne at hvis de ønsker å ha meg som kunde, så får de tilby meg et bedre alternativ en piratkopiering. Hvis jeg kan få det tideligere, raskere, tryggere, med mindre problemer enn igjennom piratkopiering, så betaler jeg gjerne jeg. Valve har begynt å skjønne det, når det kommer til Steam. Lenge siden jeg kjøpte så mange spill som jeg har gjort igjennom Steam den siste tiden.

 

Og når det kommer til en del spillprodusenter så har jeg absolutt ikke noe imot at folk piratkopierer produktene deres, når produsentene selger dem med fortsatt store mengder bugs i seg som det fint kan gå flere måneder/år før det blir gjort noe med dem.

Lenke til kommentar
Vista-fordommer er så morsomme :)

Jupp.. Og over 90% av de som sitter å syter over Vista, har aldri prøvd det.

Vista er genialt på mange måter, men når folk siter å fokuserer KUN på det negative, så synes jeg det blir for kvalmt.

 

Men slike filmer som "motiverer" for å skaffe lovlig programvare blir litt det samme som å motivere for å bruke bilbelte.

Det er nok noen som starter å bruke bilbelte litt oftere, men piratkopiering vil aldri forsvinne fullstendig.

 

Jeg har faktisk brukt Vista og da jeg installerte det, så gledet jeg meg virkelig til å prøve det ut. Har aldri opplevd så mye problemer siden Windows ME. Nå skal jeg innrømme at Vista er ca 10% bedre enn ME, men etter 6-7 mnd med "Vista helvette på jord" der masse av programmene mine ikke funket, maskin krasjet, spontane reboot 1-2 ganger pr dag, så måtte jeg bite i søte eplet og installere XP igjen. Oh fryd og gammen! Endelig er det gøy med data igjen!

 

Og ja! Jeg prøvde både å oppgradere fra XP, frisk installasjon og atter en gang en ny installasjon av Vista på både Business og Ultimate (lovlig lisens via jobben) før jeg bare ga opp.

Lenke til kommentar
Bruk Steam når du kan, så slipper du sånt ihvertfall.

 

SPILL:

Steam har et genialt konsept.

Slipper å ha den teite CD/DVD i maskinen. Det irriterer meg så utrolig mye å måtte putte inn original DVD for å spille ett spill som allerede tar opp 7,74 GB på harddisken min, at jeg ender som regel opp med å drite i å spille det. I tillegg får jeg ca 50% av gangene opp en feilmelding om å putte inn original DVD når jeg skal spille (selv om den står i). Helt "fantastisk" at jeg må reboote PC før jeg får spilt mitt lovlig kjøpte spill, bare pga en ÜBER-teit kopibeskyttelse!

 

Holder meg til Steam når jeg kan. Har faktisk kjøpt 2 lisenser til Counter-Strike Source (til rett over en hundrings pr stk) for å ha en ekstra når jeg får besøk.

Hvis flere kunne gjort det på denne måten, så hadde jeg kjøpt atskillig flere spill!

 

MULTIMEDIA:

Selv om jeg har original CD/DVD til musikk/film, så plager det meg så mye å lete frem denne "ubrukelige dingsen" for å få lyd eller film. Det ender alltid med at jeg rippe disse inn på serveren min.

 

Bare tenk den geniale playlisten på musikk... og bytte CD annen hver sang... He he he!

Musikk-bransjen er direkte TEITE hvis de tror at CD har et fnugg av sjanse i fremtiden.

Lenke til kommentar

og hvorfor skal folk slutte med gode gamle pirat? å gi gratis turer og signert utgave av vista! hææ, hvorfor? hvorfor?

okey men torrent teknologien er bare begynnelsen på et en ny epoke i data verdenen, så hvorfor tror de at en underskrift kampanje kan stoppe det som er kommet får å bli

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Kanskje vi skal starte underskriftskampanje her også. Ikke hvem som laster ned, men hvem som liker torrents. Bare generelt har et fint forhold til dette mystiske nettverket.

 

 

Menmen. Jeg sier meg helt enig med mange her. Jeg kjøper et spill, setter DVD-en inn i dvdrommen, og får opp en pen feilmelding, eller oppdager at spillet ikke en gang vil reagere..

Så laster jeg ned spillet, og så lett som å knipse med fingrene, så funker dritten.

 

 

Sann var det nemlig med denne laptopen (som forøvrig har gyldig Vista lisens.. Søren også.. men sann kan det gå når man kjøper laptops) da jeg skulle prøve NwN2.

Ville det funke?

 

 

..nei...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...