likferd Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Grunnen til at det ikke er durability loss i pvp er jo såre enkel. Du dør kansje 30 ganger i løpet av en battleground om du er dårlig gearet.
pax1 Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 (endret) Slik vil antallet spillere med S2/S3 gear minke betraktelig, og PvP ville blitt mye mer respektabelt. Slutt å spille for respekt, prøv å spill for underholdning i stedet. Endret 3. mars 2008 av pax1
Overguard Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Slik vil antallet spillere med S2/S3 gear minke betraktelig, og PvP ville blitt mye mer respektabelt. Slutt å spille for respekt, prøv å spill for underholdning i stedet. Helt enig. Noen tar WoW alt for seriøst
cs_ Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Grunnen til at det ikke er durability loss i pvp er jo såre enkel. Du dør kansje 30 ganger i løpet av en battleground om du er dårlig gearet. Trenger ikke være dura loss i battlegrounds, men outdoor pvp. Og world pvp rating-system hadde vært fint.
PSV Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Outdoor PVP durability kan du dra deg langt.. ja, du skjønner hvor jeg vil hen. Ganking er ett større problem i WoW.
Zepticon Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 ... Så du mener at 95% av spillerne ikke skal få sett alt content? Fint at Blizz da er diplomatiske og følger flertallet, og det skulle egentlig bare mangle. Om dere har problemer så finn dere at annet spill som lar dere være så hardcore dere vil...
Skarstard Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 ?? Didn't really grab that.. Du argumenterer som en prepubertal scrub, og er herved butfucked. Original hadde antakelig aldri vært i guilden din, siden han probably er lei av Karazhan/ZA allerede. Nuff said.. Herregud, Crestfallen, you ignorant tool. Casuals i WoW har lett fått enkle epics: Karazhan/arena/Stå og hoppe i AV. Rank 14 gearet var ALDRI even close til Naxxramas-loot. Vi som raidet Naxx trengte aldri å føle at random casuals hadde like bra gear som oss for halve efforten. Det er ikke at dette er noe nytt som er problemet. Det er i hvilken grad de gjør det. Hello, my name is Skarstad.
PSV Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Herregud, Crestfallen, you ignorant tool. Casuals i WoW har lett fått enkle epics: Karazhan/arena/Stå og hoppe i AV. Rank 14 gearet var ALDRI even close til Naxxramas-loot. Vi som raidet Naxx trengte aldri å føle at random casuals hadde like bra gear som oss for halve efforten. Det er ikke at dette er noe nytt som er problemet. Det er i hvilken grad de gjør det. Og du syntes ikke det er sært at jeg kunne pløye gjennom en mengde med såkallte ''casuals'' med macen min fra Four Horsemen de 2-3 månedene rundt når 2.0 patchen ble utgitt? Blir feil når raiders skal ha gear som er mer og bedre pvp-rettet enn de som faktisk gjør PVP. Samme var tilfellet før såkallte casuals fikk Gladiator epics også, spilte 2v2 med en shadowpriest som shaman, vi bursta oss høyt oppi rating med PVE gearet vårt siden dette var sesong1 når folk knapt hadde resilience. Etter min mening blir dette feil, og jeg er glad Blizzard gjør det de kan for å rette opp i det, selv om ikke alt de foretar seg slår gjennom like bra.
sharpspear Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Nå mener jeg at en stor forskjell på "casual" og "hardcore" spillere er at hardcore dedikerer seg til en karakter, en klassse, og spiller bare på den. Da sier det seg selv at man etterhvert vil få bra gear, kjenner klassen sin og får såkalte skills i denne klassen. Jeg er selv en casual fordi jeg ikke har tid til mer, beste jeg har tatt er lurker og VR, rett og slett fordi jeg ikke har tid til så mye mer og guildet jeg er i har ikke noe særlig høye ambisjoner om mer. Selvom jeg er en casual så føler jeg faktisk med trådstarter, heroic badges looten blir for bra, blizzard det FOR lett for casuals. Dere sier hardcore er "loot horer" men dere er vel ikke bedre som absolutt må ha 2.4 gearet for å komme dere videre, i mange situasjoner er det ikke gear det går på. Som en nevnte hoppet Nihilum og andre hardcore guilds over Karazhan til en hviss grad for å gå rett på gruul/maghteridon/ssc/Tk. Det sier jo seg selv at de da hadde mye blått gear fra vanlige instancer + det craftable gearet som var mulig å få tak i. Da sier det seg selv at det er fullt mulig å cleare SSC med kara/heroic gear. Forskjellen er ikke nødvendigvis hvor mye man spiller, men hvor dedikert man når man først gjør det og hvor godt forberedt man er. For at flere skal få se content burde blizzard etterhvert gjøre så man får mer tid på raid instancene, f.eks 2-3 uker, eller til instancen er cleara, men minimum en uke slik det er nå. Det hadde også vært ideelt at f.eks GM(guild master)kunne resetta instancen etter 1 uke hvis det var ønskelig, men jeg vet ikke helt åssen det skulle fungert så ikke kjeft noe på det forslaget Uansett, da ville casuals guilds fått mer tid på prøve på nye encounters uten å måtte bruke mer av kveldene sine hver uke.
PSV Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Lycan er et leksikon for å si det enkelt Leksikon blir vel litt drøyt å si. Går vel mer ut på at han tar seg litt bedre tid til å spille enn andre, leser forklaringer på forskjellige spells, og tenker noen lunde straight. Tror ikke det er mye jeg ikke skulle ha klart å svart på som han har svart på. Jantelov jantelov. Æsj, utsagnet mitt høres litt halvdøvt ut. Meningen var ikke å fremheve meg selv, men heller å få frem at mange spillere ikke tar seg tid til å lese noe som helst i dette spillet.
heppa Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 (endret) Til OP : Først, ja jeg skjønner hva du sier angående "easy epics" etc, og er til en viss grad enig - er lettere skeptisk til itemlvl på det som ser ut til badge-loot i 2.4. MEN husk SWP ble laget som et alternativ til "high-end" raiders, og så langt virker det forholdsvis lovende. Når det gjelder fjerning av attunments : helt supert. Nå får de fleste spillere muligheten til å "ta en titt" og sjekke litt av end-game content før WotLK - det er noe jeg unner alle som er opptatt av WoW og som liker spillet og lore'en uten at de nødvendigvis er så forbanna "hardcore". Å tro at det vil flyte over med spillere som løper rundt i BT-gear pga det, er vel rimelig naivt - synes du ikke? Siden du ettersigende har clearet alt dette content'et selv, er du vel også klar over at flere encounters der ikke akkurat er en "walk in the park" for å si det sånn. Enkelte encounters kan man sikkert få ned uten altfor mye pes, men det er fortsatt bosser som krever både skills, gear, og godt teamwork. Dermed blir det neppe slik du er så redd for, nemlig at "alle n00bsa" har sutra seg til like bra gear som deg... Uansett hva du fjaser om kommer ikke guilds til å gå fra Kara til MH/BT og cleare dem sånn rett opp og ned. Anyways, den andre løsningen er å innføre et 2% durability loss på items når du dør i PvP combat. Dette løser hvilket problem på hvilken måte? Den andre er å tillate flasks/elixirs/pots/oils/world buffs osv i arenaer. PvP er jo competetive, og når teams når en viss rating blir det nødvendig å potte opp. .........ser du ikke selv hvor usannsynlig teit du fremstår når klarer å hoste opp ting som det der??? I tillegg burde tapende lag ikke gaine honor points/arena points. Vinnende lag får alt. Slik vil antallet spillere med S2/S3 gear minke betraktelig, og PvP ville blitt mye mer respektabelt. Nå får jo ikke tapende lag "arena-points" da... Når det gjelder honor, blir det vel litt i drøyeste laget å bare gi "the winning team" honor-points? Jeg kunne fint levd med det, men jeg skjønner i det minste at det ville vært så "anti-casual" at det er helt tullete. Når det gjelder hvorvidt pvp er "respektabelt" er vel det en diskusjon en smule på siden av temaet, men det er vel egentlig veldig enkelt - ser du en spiller med 1400 personlig rating og "litt for bra" gear, skjønner du jo at han/hun har blitt boosta/kjøpt seg rating - og for å være ærlig, høster ikke stor respekt hos meg, MEN couldn't care less. I mine øyne er det helt greit at spillere får tak i deler av det gode pvp-gearet(kan vel knapt kalle S1 for godt pvp-gear da...) - det jevner uansett ut litt av de "gear-messige forskjellene" og overlater i større grad utfallet av kampene til personlig skills og teamplay. (og ikke begynn med at pvp ikke er skills og teamplay, men counter-comping etc" - ja iblant er det det, derfor lager man seg team med classer som gjør at man kan utjevne skjev class-balanse hos motstanderen) Sum : Måten du fremstår på i den opprinnelige posten du skrev, godt fulgt opp av "pvp-analysen" din - gjør at du i alle fall ikke bør bli furten dersom folk blir provosert. Du fremstår jo rett og slett bare som en litt "tilbakestående utgave" av de folka som hs'er til IF etter siste BT-raid og poster gems som "WTS Crystal Spire of Karabor omg, lololol" i trade-chat. /pat Endret 4. mars 2008 av heppa
Zepticon Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 PvP er ikke skillbasert så lenge man ikke spiller på samme premisser. DVS ALLE MÅ HA LIKT GEAR! EOD!
PSV Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 PvP er ikke skillbasert så lenge man ikke spiller på samme premisser. DVS ALLE MÅ HA LIKT GEAR! EOD! Jeg lo.
WarpX Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 (endret) Ikke alle som gidder å involvere seg i "end-game content" selv om det blir lettere tilgjengelig. For mye pes. For tiden holder jeg på å levle opp nye klasser sammen med kompiser. Det er det eneste som er verdt noe før wotlk. Gleder meg til AoC, håper det ikke blir så mange småunger der Endret 4. mars 2008 av WarpX
Loeve Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 PvP er ikke skillbasert så lenge man ikke spiller på samme premisser. DVS ALLE MÅ HA LIKT GEAR! EOD! Da, kamerat Zepticon.
Original Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Skrevet 4. mars 2008 % durability loss når du dør i PvP? Korleis kan du foreslå noke sånt? Greit nok at du er ein PvE spelar, men eg ser ikkje korleis det vil komme noke godt ut av det der. Gearet tar jo skade av å PvP'e og sånn burde det klart vere. Men noke meir enn det nei? Nei nei. Hvorfor skal det være dyrere å drive med PvE enn PvP når gearet er av samme ItemID/stats? Ja, gearet tar skade av PvP, men det kan ikke sammenlignes med å wipe i instances. Grunnen til at det ikke er durability loss i pvp er jo såre enkel. Du dør kansje 30 ganger i løpet av en battleground om du er dårlig gearet. Hence hvorfor jeg foreslo 2% isteden for 10%. Kanskje lese hva jeg skriver og tenke litt før du svarer? Grunnen til at det ikke er durability loss i pvp er jo såre enkel. Du dør kansje 30 ganger i løpet av en battleground om du er dårlig gearet. Trenger ikke være dura loss i battlegrounds, men outdoor pvp. Og world pvp rating-system hadde vært fint. Ville heller hatt durability i Battlegrounds og Arenas enn outdoor PvP. Tenk ganking.
Original Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Skrevet 4. mars 2008 Til OP : Først, ja jeg skjønner hva du sier angående "easy epics" etc, og er til en viss grad enig - er lettere skeptisk til itemlvl på det som ser ut til badge-loot i 2.4. MEN husk SWP ble laget som et alternativ til "high-end" raiders, og så langt virker det forholdsvis lovende. Når det gjelder fjerning av attunments : helt supert. Nå får de fleste spillere muligheten til å "ta en titt" og sjekke litt av end-game content før WotLK - det er noe jeg unner alle som er opptatt av WoW og som liker spillet og lore'en uten at de nødvendigvis er så forbanna "hardcore". Å tro at det vil flyte over med spillere som løper rundt i BT-gear pga det, er vel rimelig naivt - synes du ikke? Men nå er det jo slik at det er minst 2-3 måneder minst til Northrend kommer ut, og de fleste noenlunde kompetente guilder vil pisse på Illidan på en ukentlig basis til da. De vil praktisk talt ha det samme gearet du har, bare uten effort. Siden du ettersigende har clearet alt dette content'et selv, er du vel også klar over at flere encounters der ikke akkurat er en "walk in the park" for å si det sånn. Enkelte encounters kan man sikkert få ned uten altfor mye pes, men det er fortsatt bosser som krever både skills, gear, og godt teamwork. Dermed blir det neppe slik du er så redd for, nemlig at "alle n00bsa" har sutra seg til like bra gear som deg... Uansett hva du fjaser om kommer ikke guilds til å gå fra Kara til MH/BT og cleare dem sånn rett opp og ned. På de månedene det tar til Northrend kommer ut, er det fullt mulig. Teron Gorefiend tror jeg vil være det største cockblocken, siden den faktisk krever litt individuell skill. Med mindre Blizzard fjerner sacrifice. Anyways, den andre løsningen er å innføre et 2% durability loss på items når du dør i PvP combat. Dette løser hvilket problem på hvilken måte? Les opp. Den andre er å tillate flasks/elixirs/pots/oils/world buffs osv i arenaer. PvP er jo competetive, og når teams når en viss rating blir det nødvendig å potte opp. .........ser du ikke selv hvor usannsynlig teit du fremstår når klarer å hoste opp ting som det der??? Nei? I mean, hvorfor ikke? Hvorfor skal PvP være så jævla annerledes? Effort-wise, tenker jeg. I tillegg burde tapende lag ikke gaine honor points/arena points. Vinnende lag får alt. Slik vil antallet spillere med S2/S3 gear minke betraktelig, og PvP ville blitt mye mer respektabelt. Nå får jo ikke tapende lag "arena-points" da... Når det gjelder honor, blir det vel litt i drøyeste laget å bare gi "the winning team" honor-points? Jeg kunne fint levd med det, men jeg skjønner i det minste at det ville vært så "anti-casual" at det er helt tullete. Nei, men det ville istedenfor belønne gode spillere mer enn dårlige. Den eneste forskjellen idag er at dårlige spillere må vente noen uker lengre før de får det samme gearet. Sucky lag får ikke 2 S3 armor pieces og S3 våpen. Sum : Måten du fremstår på i den opprinnelige posten du skrev, godt fulgt opp av "pvp-analysen" din - gjør at du i alle fall ikke bør bli furten dersom folk blir provosert. Du fremstår jo rett og slett bare som en litt "tilbakestående utgave" av de folka som hs'er til IF etter siste BT-raid og poster gems som "WTS Crystal Spire of Karabor omg, lololol" i trade-chat. Jeg er ikke overrasket over at folk her inne blir provosert nei. Ei heller furten. Til siste delen foreslår jeg bare at du leser resten av denne posten. Jeg beskrev hvorfor dette ikke handler om elitisme i en annen post. /pat /violin
DrThomas Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Oh noes! My E-peen, she is shrinking! SHRINKING!!!! NOOOOOOOoooooo..... Kommer nok noen nye hardcore instancer etterhvert, som dere hardcore gutta kan cleare først og stå midt i orgrimmer og flexe alt dere vil. Så kan jeg heller stå med den grønne buen min og beundre dere noen uker før Blizzard gir bort epixx gratis på hjørnet :!:
Anbefalte innlegg