Gå til innhold

Den Store Final Fantasy Tråden


Anbefalte innlegg

Siden ingen har laget en generell tråd om Final Fantasy tenkte jeg at jeg kunne gjøre det.

Her kan man diskutere FFI - FFII - FFIII - FFIV - FFV - FFVI - FFVII - FFVIII - FFIX - FFX - FFXI - FFXII - FFXIII. Jeg sier ikke for eksempel Advent Children her fordi det går under

Dette er spill som skal komme:

Jeg har en egen tråd om Final Fantasy XIII denne

FFVII. En liten oppdatering innen nyere spill: Crisis Core - Final Fantasy Final Fantasy XII

Spillet går ut på å redde verden fra en ond fiende. Så vi møter en helt som treffer andre og slår seg sammen. De drar rundt i verden( alltid en annen verden enn jorda tror jeg)

får å hjøre oppgaver og får å finne ut hvordan de kan slå de onde. For eksempel Final Fantasy XII går ut på at en by blir angrepet og tatt over. Så det våre helter skal gjøre er å ta tilbake byen ved å reise rundt og ta de onde. Til slutt ender man opp med en boss på slutten som de tar. Etter det er byen reddet og vel resten av den verdenen (The End) Jeg velger å ikke bruke navn her for jeg synes det påsser bedre med postinga senere.

Spille systemet er slik som følger at man kjemper mot monstre og blir sterkere. Her bruker man leveler for å indikere det. Det går vel alltid til level enten 100 eller 99. Får hver level er det ett visst antal experience points man trenger. Det får man ved å drepe fiender.

Så er det litt forskjellig fra spill til spill men vanlige kommandoer pleier å være Attack man angriper med våpen, magi( finnes forskjellig magi sjekk her MAGI)

og item. Så er det forskjellig om våpenene har egne special attacks som for eksempel Trigger Happy i FFX - 2. Andre spill som FFVIII er det noe man kaller summons. Det er mytiske dyr som kan være tatt fra Religion i denne verdenen. I eldre spill er det en bar som fyller seg opp når den er på fullt kan du gjøre ett angrep. Dette var slik det var når en fiende angrep deg på world map så kom du til en ny screen som kaltes battel screen i eldre spill. Men i Final Fantasy XII kan man angripe på world map. Alt blir i ett. Det er ingen bar som fyller seg opp men man aventer litt så angriper man. Vanlige summons er Bahamut og Shiva. Disse er mest kjent men det finnes andre også. Som oftest er det en summon for vann - ild - is - Non Elemental - strøm osv. Dette er litt om dette. Mer kan du lese på denne siden her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...