Gå til innhold

Kredittkort til lærling med lav inntekt mulig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen lærlinger her som har fått kredittkort med lærlinglønn tidligere? Har en årslønn på ca 110000,- som ikke er nok til å få kredittkort de fleste steder. Vet at Gebyfri Visa gir kreditt på 5000,- men er det noen andre som gjør det?

 

Hei!

Det spørs hvor gammel du er.

Er du under 20 år, er det svært få alternativer:

- Skandiabanken: 18 år, du må bli kunde hos Skandiabanken for å få kredittkortet, men er et svært gunstig kredittkort.

- Dnb NOR Mastercard: 18 år, årsgebyr på 250 kr.

- Diners Club: 18 år, årsbebyr 695 kr.

 

Vet ikke hvilken årsinntekt du må ha for å få noen av disse kortene.

 

Viss du er over 20 år:

- Cresco Gold: 20 år, 100 000 kr i inntekt.

- Cresco Car: samme krav som Cresco Gold, men det er mye høyere rente viss du ikke betaler tilbake før forfall. Gir deg 4% rabatt på bensin.

 

Håper dette får deg et stykke på vei. Husk alltid å betale tilbake før forfall, ellers kan dette bli svært dyrt for deg. Sålenge du er smart, så er kredittkort en stor fordel. Men viss du ikke har kontroll på pengebruke din, så vil eg anbefale deg å ikke søke om kredittkort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tror Coop er relativt rause på kreditten på deres kredittkort. Jeg fikk tilbud om kredittkort med 10 000 kr i kreditt, uten at jeg har fått melding om at de har gjennomført kredittundersøkelse på meg, og jeg er student.

 

Men da må du vel være COOP-medlem?

 

En grei oppsummering til studenter som ønsker kredittkort:

 

DnB - Student Mastercard: Krever at du oppretter studentkonto hos DnB. Alle studenter får, men grense varierer etter inntekt.

 

Skandiabanken VISA: Kredittkort med 10000,- kjappe. Stiller ingen krav til lønn.

 

Gebyrfri VISA: De fleste får 5000,- så fremst du har fylt 20 år.

 

Nordea Mastercard: Krever at du er Check-in kunde. 10000,- uten krav til inntekt.

Lenke til kommentar

Du kan også prøve hos Remember (entercard). Jeg fikk innvilget kreditt hos dem med lærlinglønn, men har noen kroner på bok. Du må bare sende en mail eller ringe dem så sender de et skjema du må fylle ut. Av en eller annen merkelig grunn er det 20 års aldersgrense på nettsøknaden.

Lenke til kommentar
Du kan også prøve hos Remember (entercard). Jeg fikk innvilget kreditt hos dem med lærlinglønn, men har noen kroner på bok. Du må bare sende en mail eller ringe dem så sender de et skjema du må fylle ut. Av en eller annen merkelig grunn er det 20 års aldersgrense på nettsøknaden.

 

Rettelse; 22 år av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På Cresco sine sider står det at du kan søke om kredittkort hvis:

 

"# Jeg er over 20 år

# Jeg har en fast inntekt på over 100.000,- per år

# Jeg har ingen registrerte inkassosaker på meg de siste 3 årene

# Jeg har ikke misligholdt noen former for lån de siste 3 årene "

 

Jeg vet ikke om dette holder for deg? Jeg har Cresco nemlig, og er veldig fornøyd med kortet. Særlig reiseforsikringen som følger med. Ikke særlig fan av DnbNor, men Cresco har jeg kun positive erfaringer med. Her er linken til søknad om kredittkort, håper jeg kunne hjelpe til!

 

Edit: Nå ser jeg at det er lenket til info om Cresco ovenfor, men min lenke går rett til søknadssiden, så jeg lar den stå.

Endret av AjaMaja
Lenke til kommentar
Tror Coop er relativt rause på kreditten på deres kredittkort. Jeg fikk tilbud om kredittkort med 10 000 kr i kreditt, uten at jeg har fått melding om at de har gjennomført kredittundersøkelse på meg, og jeg er student.

Med liten skrift på det tilbudet står der et forbehold om at du består kredittsjekk.

 

Når det er sagt, jeg er student, og fikk innvilget 15000 hos DnBnor med programpakke. Ba ikke engang om kreditt, men det skulle jeg da ha.

Lenke til kommentar
- Diners Club: 18 år, årsbebyr 695 kr.

 

Vet ikke hvilken årsinntekt du må ha for å få noen av disse kortene.

 

Diners er i utgangspunktet ikke et kredittkort, det er et betalingskort. Såvidt jeg husker bør man tjene rundt 400' for å få det.

 

Det stemmer. Du handler varer på kreditt, men etter en kort periode må hele utestående kjøpesum innbetales. På kredittkort har du muligheten til å delbetale summen. Og ja, du må ha høy inntekt for å få kortet.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...