potetgull Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Heisann da gjør jeg et siste forsøk på å løse dette problemet før jeg bestiller nytt hovedkort! Får CrC error's når jeg skal åpne nedlastede filer. installering fra cd'er og usbminne har fungert fint. Jeg har prøvd: Installere Xp 3 ganger 2 forskjellige versjoner. ta ut forskjellige minnebrikker mens jeg nedlastet å prøvde å åpne filene på nytt. kjørt memtest flere ganger. 0 feil prøvd med internett kabelen rett i hovedkortet og forsøkt å laste ned. prøvd 2 forskjellige nettverkskort. windows firewall av. nforce firewall av.. senere avinstallert. avinstallert alt av nforce drivere. lasted ned filen rett på HD 1,2 og på usb minne. flyttet usb minne til annen pc for å prøve å åpne filen der, men crc error der å. prøvd ie,opera,firefox prøvd torrent og download manager.. en del bluescreens innimellom alt over.. Maskinen: asus p5n-t deluxe q6600 2,40GHz samsung hd501lj SCSI disk device x2 8800GTx2 sli Crucial Ballistix DDR2 x3 Noen forslag?
potetgull Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Skrevet 2. mars 2008 Ingen som har noen forslag? er vel en mulighet for at jeg har samme problem om jeg bytter hovedkort også? har lest gjennom asus.com forumet å ingen har samme problem med dette kortet..
Ratleto Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 (endret) Du kan prøve å kjøre en Live-versjon av en Linux-utgave. Installer den etterpå på to ledige partisjoner (edit: en til data og en til swap (virtuelt minne)), dersom du har det. Jeg tenkte mens jeg leste at det kunne være problemer med ledningene til harddiskene, men jeg ble mer usikker på det igjen etterhvert som jeg leste. Hva slags strømforsyning har du, og på hvor mange watt? Endret 2. mars 2008 av Ratleto
snippsat Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 (endret) Har du nyeste bios? kjørt memtest flere ganger. 0 feil Da regner jeg med memtest86 1.70,viss ikke så bruk den. Crucial Ballistix DDR2 x3 For mere enn 2 brikker øke NB Core Voltage: 1.45v Memory Voltage: 2,0v viss memorykontroller er lik på som 680i så må det ikke brukes for høy spenning til minnet. Korrekt spenning finnes ned bruk av memtest86+ 1.70. Husk 2T "Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T)" nforce firewall av.. senere avinstallert Denne er kjent for og gjøre filer korrupt,dette vil gi CrC error's Du må være helt sikker at den er av. Kjør register renser etter avinstall den beste er CCleaner en del bluescreens innimellom alt over På bluesceen får du stopcode denne må du poste. Gjerne minnedump filer og. Kontrollpanel->system->avansert->oppstart og gjenoppretting->systemfeil Fjern hake V "starte på nytt automatisk" Liten minnedump (64kb) %SystemRoot%\Minidump Boot trykk f8 sikkerhetmodus med nettverk skjer det samme her? Prøv uten nettverk skjer det samme? Kan se på en hjt-logg fra deg om det er noe rester av nforce firewall. Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Disable litt i bios. CPU Spread Spectrum: Disabled PCIE Spread Spectrum: Disabled MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled SATA Spread Spectrum: Disabled LDT Spread Spectrum: Disabled CPU Internal Thermal Control: Disabled Limit CPUID MaxVal: Disabled Enhanced C1 (C1E): Disabled Execute Disable Bit: Disabled Virtualization Technology: Disabled Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled LDT Frequency: 5x PCIEX16_1 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_2 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_3 Frequency (Mhz): 100 SPP<->MCP Ref Clock, Mhz: 200 HDD Hd Tune kjør errorscan Start->kjør->cmd CHKDSK /F CHKDSK /R Endret 2. mars 2008 av SNIPPSAT
potetgull Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Skrevet 3. mars 2008 Hijack logg i spoiler: Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Program Files\D-Link\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\smax4.exe C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe C:\Program Files\Winamp\winampa.exe C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Program Files\DNA\btdna.exe C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe C:\Program Files\Winamp Remote\bin\OrbTray.exe C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe C:\Program Files\D-Link\Bluetooth Software\BTTray.exe C:\Program Files\Jensen\Common\JensenUI.exe C:\PROGRA~1\D-Link\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE C:\Documents and Settings\Anders\Desktop\HijackThis.exe R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file) O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] "C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\smax4.exe" /tray O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe" O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\winampa.exe" O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [bitTorrent DNA] "C:\Program Files\DNA\btdna.exe" O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [Orb] "C:\Program Files\Winamp Remote\bin\OrbTray.exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [igndlm.exe] C:\Program Files\Download Manager\DLM.exe /windowsstart /startifwork O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ? O4 - Global Startup: Jensen AirLink Utility.lnk = C:\Program Files\Jensen\Common\JensenUI.exe O8 - Extra context menu item: Send to &Bluetooth Device... - C:\Program Files\D-Link\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\D-Link\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\D-Link\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\D-Link\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: NetMeeting Remote Desktop Sharing (mnmsrvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\mnmsrvc.exe (file missing) O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe -- End of file - 4982 bytes Har nyeste bios. Prøver nå med bare 2 brikker inne.. leste på komplett at noen stilte inn ram manuelt så jeg gikk inn på Crucial sin side å fant litt info om ram brikkene mine og prøvde å sette instillingene til 2,19v og 5 5 5 15 og 2 clock. Prøvde nå også nytt bittorrent program.. å den starter å stopper plutselig så står det "corrupt error please restart and resume download" midt i nedlastinga. bruker memtest86 1.70 ja.. har tenkt å prøve den litt mer nå etter jeg har satt i 2 brikker å tulla i bios.. Har ikke fått noen bluescreen etter jeg la inn nyeste bios.. Kjørt HDtune uten feil. skal bytte kablene til hardiskene for jeg har flere liggende. monterte begge hardiskene på samme strøm ledning har dette no å si kanskje? eller? La inn linux på usb minne og lekte litt med det men funka dårlig det å..
Ratleto Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Prøv med bare 1 minnebrikke i også. Dersom Linux ikke fungerte som det skulle heller, så har du helt klart et maskinvare-problem et sted.
potetgull Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Skrevet 5. mars 2008 Dette kommer jeg aldri til å finne ut av selv. finnes det steder man kan sende inn hele kassa å få orden på alt sammen for en billig penge? kan jo sende inn hovedkortet, men er redd for at det skal ta 2uker + og at jeg har samme problem med nytt kort.
Ratleto Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Hvor har du kjøpt delene, og hvor gamle er de? Er de kjøpt i en butikk, har du rett på lånemaskin mens din sjekkes. Har vel egentlig rett på lånemaskin dersom de er kjøpt på nett også, men er vel mindre vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå